Elektrische fence kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorien1998

Elektrische fence kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:28

Hallo allemaal,
Ik heb een kat die sinds kort niet meer naar buiten mag omdat ze dan gaat zwerven bij de buren (wat deze natuurlijk niet enorm waarderen). Nu gaat ze af en toe aan een lijntje naar buiten wat natuurlijk een stuk minder leuk is voor haar. Nu zitten wij erover te denken een elektrische fence aan te schaffen. Er zijn hier al wat ervaringstopics over, maar hierin heeft niemand mijn vraag beantwoord. Wij hebben namelijk een enorm mooie tuin met bomen en schuurtjes en enorm veel andere mooie uitbreekmogelijkheden op hoogte. Ik kan me niet voorstellen dat een elektrische fence ook werkt tegen dit soort ontsnappingstrucken, want ik neem niet aan dat deze fence ook op twee meter hoogte werkt?
Ik hoop dat jullie je ervaringen en hypotheses met mij willen delen :) ik kan ze goed gebruiken.

Anoniem

Re: Elektrische fence kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:33

Wat vervelend. :( Mijn katten lopen altijd buiten, ik weet dus niets. :(

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:36

En zwerven bij de buren is erg? Wat doet tie dan?
Er zijn speciale korrels, als je buurvrouw die in de tuin legt blijft je kat daar wel weg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:39

Is er in jullie tuin geen mogelijkheid om een kattenren te maken? Het is dat ik 3 hoog woon, dus hier zitten ze gewoon met z'n tweetjes binnen, op het balkon mogen helaas geen netten geplaatst worden. Volgens mij is het heel moeilijk om een tuin echt volledig uitbraak proof te maken voor een kat. Persoonlijk zou ik dan ook gaan voor de kattenren.

Lijkt me een beetje raar dat de buurvrouw spul moet gaan aanschaffen om andermans kat uit de tuin te houden Don_Zhivago. Daarbij werken die korrels voor geen meter, al niet om je eigen katten uit je planten te houden.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 10-04-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:40

Kun je niet gewoon een dubbel stroomdraad op de poort of omheining maken ?

Uhhhh don_zivago dat is erg omdat niet iedereen zit te wachten op kattenscheit in de tuin.

Vind het juist super van ts dat ze zo'n oplossing zoekt !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:41

Nee maar ik zou ook niet 123 m'n kat binnen houden omdat m'n buurvrouw er "last" van heeft.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
(Afhankelijk wat de kat doet he, want dat weten we niet)

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:42

Wij hebben al zelf voor tien euro kattenschrik bij de dierenwinkel gekocht en heel subtiel in de tuin van de buren gestrooid. Helaas heeft dat niet gewerkt :(

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:45

De ene buren vinden de kat gewoon vervelend, die denken dat hij mogelijk in de tuin kan poepen (wat theoretisch natuurlijk ook mogelijk is) en de andere buren menen wel dat de kat in hun tuin poept. Wat zij als fanatieke tuinliefhebbers met plantjes en zo niet erg fijn vinden. Bovendien lokken wij liever geen ruzie uit met de hele buurt, dus zoeken wij een manier om onze kat in de tuin te houden

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:45

@Don_Zhivago: Eigen dier, eigen terrein. Of het nu een paard, hond, kat, etc. je dier hoort op jou terrein en niet ergens anders te zwerven. Katten doen wat katten doen, jagen, markeren, poepen etc. en daar hoeft niemand die geen katten heeft van gediend te zijn.

Maar die discussie is hier absoluut nutteloos omdat de ts juist manieren zoekt om haar kat in haar tuin te houden.

Ik kwam ooit eens een mooi (vrij prijzig) houten rollen systeem tegen, dat voorkwam dat katten over de schutting konden klimmen. Ik ga even googelen.

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:46

Lara_silver, wat bedoel je met katernen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:48

Stomme autocorrect. :+ Kattenren natuurlijk. :P

Oja hier even een topic met een paar foto's en ideeën, en ik zoek verder naar dat rollensysteem.

edit: http://www.kattenbeveiliging.nl
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 10-04-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:48

Don_Zhivago schreef:
Nee maar ik zou ook niet 123 m'n kat binnen houden omdat m'n buurvrouw er "last" van heeft.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
(Afhankelijk wat de kat doet he, want dat weten we niet)

Dan was jouw kat als hij dat bij mij had geflikt niet helemaal blij bij je thuis teruggekeerd. Ik gooi de hond gewoon de tuin in aan de lange lijn en jaag er gerust een straat achteraan. Kom nou

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:49

de grens is instelbaar tot vier meter vanaf de draad, dus als je de draad op 4 meter zou hangen op een of andere manier creeer je een electronische muur van acht meter hoog maar ook breed he, je kunt zeg maar een cirkel van vier meter alle kanten vanaf de draad creeeren.

wij hebben de draad over de schutting lopen en de grens op 2 meter gezet, kat kan dus de hele tuin door maar niet tegen de schutting omhoog

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:51

Evelyne79, dat is dus mijn probleem een beetje, als die fence twee meter hoog is, is ie toch ook twee meter breed? Dan heeft de poes toch weinig ruimte in de tuin?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:51

Blijft tie waarschijnlijk wel uit je tuin de volgende keer.

Ik heb 2 katten.
1 in de tuin en de andere loopt altijd buiten, nog nooit klachten gehad (gelukkig)

En zoals ik al zei... Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:52

Werkt een kattenren ook als je aan twee kanten een heg hebt?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:53

dorien1998 schreef:
Evelyne79, dat is dus mijn probleem een beetje, als die fence twee meter hoog is, is ie toch ook twee meter breed? Dan heeft de poes toch weinig ruimte in de tuin?

daarom hebben wij m over de schutting gelegd, als je m in de grond zou doen gaat vanaf daar natuurlijk de reikwijdte in, als je de hoogte ingaat til je letterlijk die grens op.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:53

TS; Op zich is een ren gewoon een uit de kluiten gewassen kooi, helemaal dicht dus. Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot je tuin is, want zo iets neemt natuurlijk wel plaats in beslag. Als je het intypt op google vind je al een hoop plaatjes.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:54

Kan je niet een stuk gaas spannen aan de zijkant van De heg en aan de bovenkant een soort dakje maken van gaas dat ze er niet overheen kan klimmen?

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:56

De kat gaat niet over de heg heen, (nog niet). Ze gaat vooral via het stukje schutting of dus het schuurtje of het fietsenafdakje. Maar kun je de fence dan ook zo instellen dat ie wel de hoogte maar niet de breedte ingaat? (Dat zou namelijk wel precies de oplossing zijn) :)

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 22:57

Grapje, verkeerd gelezen. Maar op de schutting leggen werkt dus?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:00

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 23:02

Kattenren is niet helemaal ideaal omdat wij niet een enorm grote tuin hebben en omdat wij ook graag een oplossing zouden willen die het mogelijk maakt dat wij dan zorgeloos de deur open kunnen houden met mooi weer. Bovendien heb ik ook een nijn in de tuin lopen die de ruimte ook erg waardeert :)

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 23:07

Theoretisch zou een electrische fence dus toch kunnen werken voor onze poezel als we deze dan op de schutting en in de heg (aan een plankje) vast zouden maken?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:29

Don_Zhivago schreef:
En zwerven bij de buren is erg? Wat doet tie dan?
Er zijn speciale korrels, als je buurvrouw die in de tuin legt blijft je kat daar wel weg.

Euh, ik ben zo'n buurvrouw die last heeft van zwervende, schijtende, op de kippen loerende katten.

En dan moet ik maatregelen nemen????? Beetje de omgekeerde wereld?