Hond bromt om alles.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evengeennaam

Hond bromt om alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:24

Hallo Bokkers!

Ik heb een hond van 5a6 jaar, een Engelse Cocker Spaniel reu genaamd Morris.

Morris heeft sinds die bij ons was al een brom probleempje, alles wat we doen gromt die (moppert eigenlijk een beetje) Maar dan zit die op je schoot: Bromt die en gelijk daarna likt die tijdens het brommen... Ook kwispelt die tijdens het brommen. We hebben besloten hem chemisch te laten castreren om te kijken of het komt door het "mannetjes zijn" Hij bromt vooral tegen iedereen die bij mijn moeder in de buurt komt, alsof die haar beschermt.

Morris is een paar weken later opgehaald bij de fokker omdat wij zelf op vakantie waren, hier heeft die moeten vechten als klein pupje tussen de grote honden voor zijn eten. Hierdoor heeft hij ook baknijt (hoe spel je dat :') )

Wie heeft tips om dit minder te krijgen?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:28

Hi

Ten eerste, wat leuk dat je een Engelse Cocker Spaniel hebt. Heb er zelf ook een en ze zijn zo leuk.

Wat betreft het brommen; dat is ras eigen. Het houdt niet in dat hij boos of chagerijnig is. Het is gewoon de manier om te communiceren. Heb er laatst een leuk artikel over gelezen. Zal even kijken of ik het terug kan vinden.

Ik kan het hier niet bijplakken maar als je 'Hoezo heb je een Cocker' opzoekt op facebook en dan het bericht van 30 maart om 10:04 doorleest kom je veel interessante informatie tegen.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:30

Forbiddenpie schreef:
Hi

Ten eerste, wat leuk dat je een Engelse Cocker Spaniel hebt. Heb er zelf ook een en ze zijn zo leuk.

Wat betreft het brommen; dat is ras eigen. Het houdt niet in dat hij boos of chagerijnig is. Het is gewoon de manier om te communiceren. Heb er laatst een leuk artikel over gelezen. Zal even kijken of ik het terug kan vinden.

Ik kan het hier niet bijplakken maar als je 'Hoezo heb je een Cocker' opzoekt op facebook en dan het bericht van 30 maart om 10:04 doorleest kom je veel interessante informatie tegen.

Oke dankje!! Ik kijk eventje :)

Forbiddenpie

Re: Hond bromt om alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:48

Succes, ik zou je er niet te druk om maken zolang het bij brommen blijft. Die van mij doet het de hele dag door, zelfs als ze gewoon lekker tegen mij aanligt of naar buiten aan het kijken is. Zolang ze niet echt gaan dreigen of bijten zou ik het lekker laten en per situatie bekijken of het gewenst gedrag is of niet.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:53

Ik heb het gelezen, ook aan mijn ouders laten lezen en die doen er iets mee. Heel veel dingen in dat artikel komen me bekent voor! Bedankt!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:16

Geen problem, ik hoop dat het helpt =)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:29

Ik heb het artikel niet gelezen en niet opgezocht, maar ik vind een grommende hond nooit kunnen!!!
Of het nu wel of niet bij een Cocker zou horen......het is gewoon afwijkend gedrag.
Ik ben geen dog whisperer maar heb wel een zeer ruime ervaring al zeg ik het zelf.

Kwispelen onder het grommen????
Dan hebben we het mogelijk over een zeer onevenwichtig hondje.
Moeder als bezit beschouwen????
Dat lijkt misschien een compliment maar er is maar één baas en dat is jou moeder zélf in dat geval.
Het wordt niet voor niks gezegd dat "kleine hondjes "die er "schattig "uitzien de grootste loeders zijn met bijt incidenten.

Ik zou aanraden aan het werk te gaan met deze hond onder deskundige leiding.
En het grommen zeer zeker niet beschouwen als een Cocker eigenaardigheid of schattig, maar als een serieus probleem.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:43

Ik zou zeker ook iemand erbij halen, ras of niet bepaalde dingen horen bij geen enkele hond. Hij ziet je moeder nu als zijn bezit, zo komt het over. Dus daar wil hij de baas over spelen, soort leider. Maar dat moet absoluut niet toegestaan worden! Zo krijg je een bezitterige hond die erger word...

Ik zou zeker zoals raafsmits al zegt, even iemand inschakelen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:47

Er zijn honden die brommen van genoegen. Dus niet "grommen" maar "brommen". Ik zou me er totaal geen zorgen om maken, het lijkt me echt geen dominantie, maar meer "Ik voel me lekker".

Niet straffen, lekker zijn genoegen laten uiten! Hij voelt zich juist lekker!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:48

RaafSmits schreef:
Ik heb het artikel niet gelezen en niet opgezocht, maar ik vind een grommende hond nooit kunnen!!!
Of het nu wel of niet bij een Cocker zou horen......het is gewoon afwijkend gedrag.
Ik ben geen dog whisperer maar heb wel een zeer ruime ervaring al zeg ik het zelf.

Kwispelen onder het grommen????
Dan hebben we het mogelijk over een zeer onevenwichtig hondje.
Moeder als bezit beschouwen????
Dat lijkt misschien een compliment maar er is maar één baas en dat is jou moeder zélf in dat geval.
Het wordt niet voor niks gezegd dat "kleine hondjes "die er "schattig "uitzien de grootste loeders zijn met bijt incidenten.

Ik zou aanraden aan het werk te gaan met deze hond onder deskundige leiding.
En het grommen zeer zeker niet beschouwen als een Cocker eigenaardigheid of schattig, maar als een serieus probleem.

Hond gromt niet... hij bromt.
Ik heb een malamute die echt duidelijk het verschil laat horen/merken tussen brommen en grommen.
Als je tegen hem praat bromt (let op: NIET gromt) hij ook terug, net zoals een kat zou miauwen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:49

maar als hij zoals TS zegt:

Hij bromt vooral tegen iedereen die bij mijn moeder in de buurt komt, alsof die haar beschermt.

dat is meer dominantie als.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:50

Brainless schreef:
Hond gromt niet... hij bromt.
Ik heb een malamute die echt duidelijk het verschil laat horen/merken tussen brommen en grommen.
Als je tegen hem praat bromt (let op: NIET gromt) hij ook terug, net zoals een kat zou miauwen.

Of spinnen. :j

Echt, geen zorgen maken. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:50

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:04

ik ga wel een filmpje maken.. Kunnen jullie het eventjes zien ;)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:11

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:47

Toch vind ik dit geen fijn gedrag.
OP de eerste plaats zou ik gék worden van het beest, maar dit is duidelijk gedrag dat is aangeleerd door de eigenaar......onder het mom van "leuk "

Als deze hond dat in een roedel honden doet worden zijn oren gewassen, en niet op een leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit is provocerend gedrag en er zijn honden die daar absoluut korte metten mee maken.
Alleen daarom zou ik al proberen om er zo gauw mogelijk vanaf te komen.
Hij zend verkeerde signalen uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:52

Er zijn veel meer honden die dat gedrag vertonen, ook in een roedel.
Mijn stafford maakt dat geluid als hij wilt spelen met de malamute.
En die wordt echt de oren niet gewassen door hem.

En nee dat is niet aangeleerd door de/een eigenaar, mijn malamute deed dat al direct toen ik hem kreeg.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:54

RaafSmits schreef:
Toch vind ik dit geen fijn gedrag.
OP de eerste plaats zou ik gék worden van het beest, maar dit is duidelijk gedrag dat is aangeleerd door de eigenaar......onder het mom van "leuk "

Als deze hond dat in een roedel honden doet worden zijn oren gewassen, en niet op een leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit is provocerend gedrag en er zijn honden die daar absoluut korte metten mee maken.
Alleen daarom zou ik al proberen om er zo gauw mogelijk vanaf te komen.
Hij zend verkeerde signalen uit.

Sommige honden zijn nou eenmaal vocaal aangelegd, Cockers zijn daar een bekend voorbeeld van.
Niks mis mee, gewoon een manier van communiceren.
Grommen is ook iets heel anders dan Brommen.

Kijk naar de rest van de lichaamstaal van de hond. Daar kun je meer uithalen dan uit een "geluid".
Twijfel je, Laat er eens een deskundige naar kijken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:02

Wij hadden in de buurt een rottweiler die dat deed. De halve wijk was bang voor hem, maar (vrijwel) geen enkele hond. De honden zien/horen wel het verschil tussen grommen en brommen, terwijl dat voor de bazen veel lastiger is. Hond heeft trouwens nooit schade gemaakt, niet naar mensen en niet naar honden (wel scheet hij onze tuin vol, maar dat is een ander verhaal. Hij liep altijd los, hij hoorde bij een garage).

Hij was trouwens wel meer grommend aan het brommen, dan de hond uit het filmpje.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:07

Als ik hier op sommige reacties af moet gaan is onze Basset Hound gewoon levensgevaarlijk :')
Die kan soms ook minutenlang blijven "brommen" wanneer hij iets wel of niet wil. Bijvoorbeeld wanneer hij dorst heeft, of wanneer hij naar buiten wil, of wanneer je hem niet genoeg aandacht geeft. maar dat is gewoon zijn eigen irritante manier van communiceren :+
Ook geen super gedrag maar rampzalig is het nou ook weer niet :P Gewoon even zeggen dat hij zijn klep moet houden en dan is het zo weer voorbij :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:07

zoals dat hondje in het filmpje doet zo deed mijn vorige hond dat ook. Was een kruising mechelse herder/ Duitse herder en vanaf dag 1 deed ze het.
En ze is ook heel dr leven vrij vocaal gebleven, maar nooit op een dominante manier.
Overigens heeft ze er ook nooit problemen mee gehad bij andere honden, dus dat dat nu als een compleet verkeerd signaal wordt gezien binnen de hondenwereld.......dan begrijpen heel veel honden de hondentaal niet meer geloof ik.

Beetje hond kent echt wel het verschil tussen brommen en grommen hoor.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:08

Wat Mizora beschrijft, dat doet onze rottweiler dus :+ Hij is gek op aandacht, knuffels, aaien, alles, maar gaat dan wel grommen/brommen. Maar je moet hem wel aaien hoor! Aandacht geven! Het is absoluut niet om je te waarschuwen of weg te jagen, al klinkt het soms best eng, Wat begint als een grom eindigt dan meestal ook in een soort brom of knor, alsof hij zijn geluid alleen kan maken door in de eerste instantie te grommen. De andere rottweiler maakt ook weleens geluid als je hem knuffelt, maar dat klinkt meer als spinnen/knorren. Ze zijn heel verschillend, de eerste is vrij luidruchtig, de laatste blaft zelfs op commando nog met tegenzin, dat zal ook het verschil van dit geluid verklaren.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:09

Mijn rot deed dit ook niks mis mee. Is normaal gedrag. Vooral niet straffen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:17

wat betreft zn voernijd heb ik helaas geen tips.
Onze huidige hond heeft ook moeten knokken voor zn vreten. Bij hem was de concurrentie geen grotere honden maar nestgenoten.
Afgezien dat hij ietsjepietsie kleiner is gebleven en in het begin zn eigen stront vrat(gelukkig heeft dat maar een hele korte periode geduurd) heeft hij er niks aan over gehouden in ieder geval.
Zelfs de kat kan zn brokken uit zn voerbak halen zonder dat hij er wat tegen doet...sterker nog; hij gaat zelfs aan de kant.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:27

Tja voernijd ik ben van mening dat als je hond aan het eten is je hem zoieso met rust moet laten. Als je bang bent voor ongelukken geef hem dan ergens eten waar niemand hoeft te zijn.
Doet hij het ook met botten? Dan zou je los kunnen trainen met een ruilsysteem. Dus hij heeft een bot jij zegt los en laat een ander bot zien. Of een snoepje. Dan weet hij dat loslaten iets oplevert.

en voernijd is wel op te lossen maar daar zou ik dan hulp bij vragen