Hulp gevraagd: hond flipt alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Hulp gevraagd: hond flipt alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:28

-O-

Ik weet even niet meer waar te beginnen...

Samen met mijn ex had ik 2 honden, die met elkaar zijn opgegroeid. Inmiddels 8 jaar oud. Nu wil het geval dat de #piep# dit weekend 1 van de honden gewoon bij mij heeft gedumpt. Hij had de honden met zich meegenomen na onze breuk vorig jaar. Heb hier veel verdriet van gehad. En nu heeft meneer dus zonder overleg 1 van de honden bij mij achter gelaten...

Mijn hond (beagle) kan heel slecht alleen zijn en mijn ex weet dit. Ik zeg 'alleen zijn' maar bedoel eigenlijk specifiek zonder die ENE andere hond. Hij gilt, schreeuwt en joelt alles bij elkaar. Met name snachts. Ik woon in een kleine bovenwoning dus eigenlijk is 1 hond al geen doen. Andere bewoners hebben er last van. Beneden woont iemand met een hondje. Deze had aangeboden om die 2 samen te laten snachts. Ook dit werkt niet. Hij stopt niet met joelen.

Morgen ga ik naar de dierenarts want ik vind dit erg zielig. Beestje heeft complete paniek.

Ik weet, geen fraai verhaal, maar wilde ook even kijken of hier misschien nog iemand nuttige tips heeft. Mijn hart bloed echt...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:33

had ie dan nog de sleutel van je huis ??

en wat dacht je van gewoon terugbrengen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:33

Ach wat sneu zeg.. Weet eerlijk gezegd ook geen oplossing voor je probleem. Helpt het ook niet als je hond bij je op de slaapkamer is? (in bench of op kussen)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:35

Dit kan dus echt niet..
deze hond kan niet zonder zijn maatje..
moed bij een rapen en naar je ex.. duidelijk maken dat dit voor je hondje echt niet kan.
eventueel regeling maken met betalen voor voeding als het terugbrengen te maken had met een financieel plaatje..
maar als je hond zo extreem reageert kun je die twee absoluut niet uit elkaar trekken..
maak dat aub je ex duidelijk en zorg dat ze weer samen komen ;)
zal misschien niet makkelijk zijn, maar de beste oplossing wel!

eventueel dan maar een oplossing zoeken voor alle twee de honden..
als je ex er maar eentje wilt en jij eigen geen.. en al helemaal geen twee..
dan maar samen een top plekje zoeken?

maar zoek eerst eens de waarom..
als financieel ligt kan jij miscshien heel gemakkelijk oplossen..
als misschien je hond daar altijd wat flikt ook wel.. (weet ik veel.. iemand dumpt niet zomaar die hond af als je al tijdje uit elkaar bent.. misschien poept ie wel binnen.. IDK)
maar vraag waarom en werk ernaartoe om ze weer samen te krijgen..
die honden hebben heel lang samen gezeten..

dat jij het niet met je ex kan vinden, maakt niet dat die honden geen levensbuddies zijn geworden en niet zonder elkaar kunnen..

verman je en tref maar net zoals je met kinderen doet een regeling :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 06-04-15 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:35

Bel je ex op met de vraag waarom? Of kom tot een akkoord met hem? Misschien heeft hij wel goede reden om dit te doen?

Kyno

Re: Hulp gevraagd: hond flipt alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:38

Ik wou me daar niet teveel over uitwijden maar hij vindt deze hond irritant en heeft aangegeven hem niet terug te nemen. Als ik hem terug breng, brengt hij de hond naar een asiel. Schrijf dit met tranen in de ogen. Wat een hufter.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:39

Morgen naar de dierenarts?
Waarom?

Nu naar de ex en praten!
Desnoods andere hond ook meenemen, maar dit kan hij niet maken :n

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:40

Idd eerst maar eens met je ex praten over waarom hij ineens na maanden de hond bij je dumpt. En met hem zien te overleggen dat de 2 honden toch weer bij elkaar komen.
Maak idd eventueel een regeling wat betreft financieen zodat het financieel ook haalbaar is ze bij elkaar te houden.
Als je niet rechtstreeks met je ex kan praten, probeer het dan via zijn ouders of vrienden.

edit; zie nu dat je al met je ex gepraat hebt. Tja Beagles zijn niet de makkelijkste honden, die trekken nu eenmaal graag hun eigen plan en daar moet je tegen kunnen en mee om moeten gaan. Maar goed; is alsnog geen reden om het dier zomaar te dumpen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-04-15 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:41

Vindt hij de andere hond wel leuk dan?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:49

er is dus wel een reden waarom hij de hond bij jou heeft gedumpt.. omdat de hond in zijn ogen dus irritant is.
want is irritant voor hem?
Ik kan mij niet voorstellen dat hij gewoon bij jou op de stoep heeft geplaatst. waarschijnlijk heeft hij je dat dus gewoon gemeld en jij hebt de hond teruggenomen ivm de dreiging van naar het asiel..

Ik snap je redenatie van echt niet naar het asiel!
maar denk dat je toch terug moet stappen met vraag van waar de irritatie ligt of dat misschien een optie is om zijn hond dan ook naar jou te brengen om ze alle twee gelukkig te maken..
zeker geen makkelijke opties hoor..
misschien is het ook wel beter op een nieuwe soulmate te gaan zoeken voor je hond.. maar die klik hebben betekend wel een lange zoektocht en eventueel een tweede erbij of de jouwe weggeven naar een ander plekje..
een match moet er gemaakt worden of met een andere hond óf met de hond van je ex, op welke manier dan ook...

zie een hond gewoon echt wel als een dier dat gezelschap nodig heeft.. helemaal als hij het altijd al kent..
een paard zou hem ook flippen als hij altijd samen stond met zijn beste maatje en dan maar weer alleen door het leven moet..

en persoonlijk snap ik je ex ergens ook wel.
Als ik uit elkaar zou gaan en de hond van mijn vriend (dan ex) zou blijven zou ik daar ook niet vrolijk van worden..
ja ik vind ze alle twee leuk hoor, maar het is echt zijn hond en luisteren naar mij doet hij wel, maar veel beter naar mijn vriend.. een hond is toch meestal gericht op een baasje en de tweede heeft er vaak veel meer werk aan om lekker 'te klikken' helemaal als de hond misschien zijn echte baasje mist en irritant gaat lopen doen..
je merkt bij veel honden dat ze zich speciaal hechten aan iemand en zich toch totaal anders gedragen als diegene mist..
misschien is dat het geval? doet je hond irritant omdat jij er niet meer was?
de hond doet hetzelfde ook als zijn honden maatje mist...

misschien heeft je ex het al een hele tijd aangekeken in de hoop dat jouw beagle toch gaan matchen..
echter bleef de hond irritatie leveren en heeft hij zich nooit aangepast..
als ik het een jaar had gegeven in de hoop dat die hond 'normaal' ging worden omdat hij accepteerde dat zijn vorige baas nou eenmaal uit zijn leven is gestapt & de hond is nogsteeds niet gewendt en blijft irritant doen, had ik ook een belletje gemaakt met 'ja sorry hoor, er moet nu een oplossing komen en anders wordt het toch asiel of iets dergelijks"
uit elkaar gaan en beslissen of de honden ook uit elkaar gaan of bij een iemand blijven is niet makkelijk..
.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 11:06

De andere hond ophalen is geen optie, daar in mijn woning maar 1 huisdier gehouden mag worden.

Ik heb geen zin om een complete uiteenzetting te geven over hoe mijn ex in elkaar steekt, maar ik kan jullie verzekeren dat dit wel degelijk op deze manier is voorgevallen. Zonder waarschuwing, gesprekken vooraf of mededeling. Deze hond is gewoon gedumpt, klaar.

De andere hond vindt hij inderdaad wel leuk. Het is ook geen gevalletje 'mijn hond en jouw hond'. De honden luisteren beiden beter naar hem. Uiteraard zijn we destijds gezamenlijk aan de honden begonnen. Deze waren ook mijn ziel en zaligheid en ik heb er veel last van gehad dat hij ze in eerste instantie samen meegenomen had...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:16

Deze hond is teveel gewend aan zijn maatje. Ik denk wel dat hij aan een nieuw best vriendje net zo zal gaan hechten, maar dat heeft tijd nodig. Dan zal hij eenmaal gewend aan nieuw maatje weer net zo gelukkig worden.

Hierin ligt denk ik je oplossing. Of dat je dat zelf kan en wilt oplossen op deze manier is natuurlijk een tweede. Het is hoe dan ook heel sneu voor de hond.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 11:28

Naar de dierenarts wou ik eigenlijk gewoon voor raad. Even overleggen. En wellicht iets (al dan niet op natuurlijke basis) wat hem ondersteunen kan voor de paniek die hij nu heeft.

Misschien wil ik te snel,omdat ik zelf ook even volledig overrompelt ben. Wellicht kijken hoe het na een tijdje gaat wanneer hij snachts steeds samen kan zijn met het hondje van beneden (kunnen wel prima opschieten).

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:35

Soms helpt een grote knuffel erbij ook wel, dat was bij het hondje van mijn opa en oma zo. Ook nooit meer last van gehad.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:38

Via the beagle vereniging kan je wel herplaatsing regelen.... Daar staan wel es vaker beagles in van niet leden van beagle vereniging,

Soms kan ie dan ook wel geplaatst worden met andere beagle..

Wat voor ras is die andere hond ? Die nog bij je ex zit?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 12:48

Een bordercollie x friese stabij...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:52

Honden leven voornamelijk in het nu. En wij herinneren ze aan toen.

Het is heel naar voor het hondje. Maar zijn leventje gaat ook door zonder dat maatje

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:07

Lastige situatie..

Eerste wat er bij mij opkomt, zorg dat hij dat maatje in jou gaat zien..
Ga met hem naar buiten, spelen, ravotten, leid hem af en beloon waar nodig..

Ik heb zelf ook een beagle, en weet, ze zijn erg standvastig als
ze iets in dr hoofd hebben.. Geduld moet je zeker hebben maar toch kan hij
het leren en accepteren..

Edit* sorry voor de zinsopbouw, telefoon ;(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:13

Ik zoh ook proberen je hond te plaatsen bij iemand die al een beagle heeft.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:30

Dit is echt geen leven voor dat dier. Hele leven opgegroeid met die andere hond en ineens die 2 scheiden? Het is een roedel.. een familie, tuurlijk gaat hij joelen.

Succes, ik hoop dat het op te lossen valt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:47

Erg gehecht aan zijn maatje en beagle's zijn honden die zich uiten door huilen, tjah...
Maar dit is natuurlijk ook wel af te leren, of eigenlijk is hem wel te leren dat hij alleen kan zijn.
Ik zou beginnen met hem 's nachts bij jezelf op de kamer te houden, evt. in een bench, dan kun je hem laten merken dat je er bent.
Hoe doet hij het overdag als jij weg bent?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:53

smurfje schreef:

Wat een baarlijke nonsens. Alsof een hond geen geheugen zou hebben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:12

smurfje schreef:

Het is heel naar voor het hondje. Maar zijn leventje gaat ook door zonder dat maatje

Onzin.
En al in meerdere goed onderbouwde wetenschappelijke onderzoeken ontkracht.

Honden kunnen "mentaal tijdreizen" net als mensen. Dat betekend in het hoofd achteruit of vooruit spoelen.. Zichzelf in een situatie die geweest is en nog moet komen plaatsen.

TS: grote kans dat je hond met wat zorg wel weer tot rust komt. Jammer dat je geen twee dieren mag houden. En wat een lieve onderbuur heb je! Wellicht is adaptil verstuiver wat voor je van de dierenarts.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:22

Ik denk dat je hond wel kan aanpassen, misschien wat meer tijd doorbrengen met de hond van de buren? Vaker samenlaten, samen uitlaten, dat hij gehecht raakt aan dat hondje?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:41

Tja Beagle's zijn emotionele types. En als ze iets in hun hoofd hebben zijn ze daar erg gedreven in. Dus ook in dit geval. Het beste is te proberen om hem uit die cirkel te krijgen. Een blaf band kan daar bij helpen. Alleen zou ik hem daar niet mee alleen laten.