Ik realiseerde me zojuist dat er eigenlijk wel topics waren over buitenkatten, maar ik kon niet echt vinden over binnenkatten!
Vraagje voor mensen met binnenkatten:
- Hou je ze bewust binnen of hebben ze gewoonweg geen behoefte aan naar buiten gaan?
- Heb je de katten van jongs af aan?
- Wat doe je om het interessant te houden?
Ik zal aftrappen! Ik heb een 'tweedehansje'
. Eigenlijk is hij ook wel bewust uitgekozen op zijn karakter. Hij is heel rustig (lui) en vindt alles eigenlijk wel prima. Ik weet dat hij bij de vorige eigenaar alleen naar buiten wou als de eigenaar daar ook was. Buiten is hij een beetje bangig en de vorige keer dat hij in onze tuin is geweest, was maanden geleden. Hij is geschrokken naar binnen gerend nadat hij door een spinnenweb was gelopen met zijn kop. 
Hij vindt buiten ook niet interessant. Soms wil hij even kijken als ik via de achterdeur naar binnen kom, maar buiten is altijd meer spannend dan leuk geweest. We wonen landelijk en alle andere katten die buiten lopen zijn erg mans in tegenstelling tot die van mij. Binnen heeft hij veel speeltjes met belletjes, veertjes en kattenkruid. Na 5 minuten spelen is hij meestal wel klaar en gaat hij verder snurken, maar als je het laserpennetje pakt heeft hij opeens een enorm jachtinstinct en kan hij heel lang spelen. Verder is slapen zijn hobby; op de krabpaal, in zijn mandjes of gewoon in de vensterbank. Slapen is leuk. Hij is ook enorm mensgericht en ligt het liefst op schoot te kwijlen. Da's prima want ik werk 2 tot 3 dagen in de week thuis en dan ligt hij ook gerust uren op schoot te niksen.

Ofwel: hij vindt het wel prima, maar nu waarom ik graag een binnenkat wil. 'Vroegah' bij mijn ouders is er wel eens een kat buiten gestorven of gewoonweg kwijtgeraakt. Waaronder mijn lievelingskat en dat vond ik écht heel erg. Daarnaast was er ook een soort schuldgevoel. Mijn mening is namelijk dat je een huisdier niet zomaar los buiten kan laten lopen. Als eigenaar van een kat is dat dier mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het ook niet gezellig. Zo heeft mijn schoonmoeder één kat die serieus alleen maar thuis komt om eten te incasseren en daarna smeert hij 'm weer.
Doe mij maar een kat die lekker thuis is om te knuffelen en te spelen. Zo geniet ik er ook nog van. Natuurlijk besef ik me dat niet elke kat binnen kan blijven. Ik heb dus ook bewust niet gekozen voor een kat die bij de vorige eigenaar hele dagen van huis was, want dat zou niet eerlijk zijn voor die kat.
Dit is mijn prinsje, hij kijkt wat verlegen omdat deze foto is gemaakt op zijn eerste dag bij ons:

Maar erg veel naar buiten gaan ze niet. Had verwacht dat ze hele dagen/nachten weg zouden blijven maar ze blijven hooguit een kwartiertje buiten en dan komen ze weer binnen. Voordat het luikje erin zat hebben ze een half jaar alleen maar binnen gezeten