Heel simpel en dus goed praktisch toe te passen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lienie_F schreef:voor een paar minuten kun je ze toch wel uit elkaar halen?? je kunt dit toch niet al te lang achter elkaar doen
Zwerte schreef:Lienie_F schreef:voor een paar minuten kun je ze toch wel uit elkaar halen?? je kunt dit toch niet al te lang achter elkaar doen
Zo makkelijk gaat dat niet. Ze lopen dus los in hun eigen kamer en zijn dikke maatjes. Echter haaaaaten ze opgepakt worden (wil ik ook meteen op gaan trainen) dus dan is ze scheiden nog niet zo eenvoudig. Waar de ene is, is de ander ook. Het zal sowieso stress opleveren aangezien haar maatje nogal een asociaal mietje is. Die zal er dus stampend naast zitten en dat zal haar concentratie ook niet verbeteren lijkt me.
)
Op pakken beter niet idd, je kunt dat wel proberen te trainen maar wil niet altijd lukken. (spreek uit ervaring). Wel super leuk dat je wilt gaan trainen!!!!
SMAF gaat eigenlijk aan de hand van een AP (Actie Plan) van 10 stappen (die je beschrijft voordat je het dier gaat trainen). Voor de duidelijkheid heb ik een aantal stappen van het trainen van mijn cavia hier aan toegevoegd. Mijn cavia heet Crispie (en is een 1 jarige satijn creme cavia).
Maar ach, hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk
).
Maar als het voor jouw wel duidelijkheid geeft is dat natuurlijk prima. Maar je trainingsmiddel is in ieder geval wel via positieve bekrachtiging met de clicker als brug, wat ik ook doe.
Maar ik zal even kopieren voor je:
Tegenwoordig is 'clickertraining' ook zo'n breed begrip..

Ik ga dr weer achteraan.