Mijn hond vertoont de laatste tijd wat raar gedrag.
Hij gaat staan met zijn hoofd naar beneden, wiebelt soms wat heen en weer, tot hij zijn balans verliest, maar corrigeert zichzelf op tijd om te blijven staan. Als ik hem roep of er gebeurd wat is hij meteen allert en doet alsof er niks gebeurd is.
Herkent iemand dit?
Het is al een hond met veel kwaaltjes, gevoelige maag en darmen en allergieën.
Ik heb hier geen verstand van maar ik zou naar de dierenarts gaan
Bowen
Geplaatst: 27-03-15 12:22
Kan echt vanalles zijn, is zo niet te zeggen. Wat er wel te zeggen valt is dat dit soort symptomen vaak wijzen op iets wat echt ernstig is, dus zo snel mogelijk naar de dierenarts ermee!
Mizora
Geplaatst: 27-03-15 12:23
Slaapt hij voldoende?
Het kan van alles zijn, tot epilepsie aan toe.
Shirley
Klinkt niet lekker Hoe lang heeft hij dit al? En eet, plast en poept hij wel normaal?
Telefoontje aan DA kan inderdaad geen kwaad...
miszblueeyes
misschien de da bellen?
Mioux
Amaris schreef:
nou hier komt de Tip van de Dag:
Bel de DA eens!
zou gewoon direct gaan, balans verlies kan van alles zijn ! lijkt me niet handig om te wachten, maar gewoon direct de DA te bellen.
Raiza
Geplaatst: 27-03-15 12:25
Het klinkt als iets neurologisch wat verschillende oorzaken kan komen. Hersentumor, nierfalen, etc. De enige die daar echt iets over kan zeggen is de dierenarts. Zou daar zeker contact mee opnemen voordat het erger wordt en je misschien te laat bent om er iets aan te doen.
Rideltje1992
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-15 12:26
Heeft het al een paar dagen, da weet er van en dacht dat het door cussing kwam, vervolgens is het dat niet en heeft hij er nooit meer wat over gezegd.
Hij slaapt voldoende ja. Eet plast en poept normaal, er is verder niks aan de hand, op een paar kale plekken na wat door hormonen komt zei de da, niks aan te doen.
Da zal gebeld worden, maar dacht misschien herkent iemand dit.
Dan andere DA informeren en vragen of die wilt kijken, slecht van je dierenarts sorry... vaak is dit, zoals gezegd, iets neurologisch. Wat van alles ernstig kan zijn. Balans verliest een hond echt niet zomaar, zeker niet herhaaldelijk.
Het is niet zo dat hij valt, hij is dan op tijd genoeg om zijn pootjes te verzetten zeg maar.
Miekje23
Geplaatst: 27-03-15 12:29
ja hoor! ik herken dit. klinkt als een tia. onze boxer had dit vorig jaar. dus ga als een speer naar de dierenarts
Mioux
Geplaatst: 27-03-15 12:29
Dat is nog uit balans, en zou ik persoonlijk zelf niet mee wachten. Soms kan ALS het een tumor is, nog wat aan gedaan worden. Het kan ook een tia zijn, zowiezo moet er naar gekeken worden ! Als je dierenarts, althans zo komt hij nu zo over, zo laks erin is en makkelijk, zou ik een andere even bellen en informeren.
Balans is zeker niet een, als hij niet gewoon moe is, goed teken. Hopelijk is het niks ernstigs en kijkt de DA wel goed de hond na en wimpelt het niet af met niks doen.
Miekje23
Geplaatst: 27-03-15 12:37
bij onze boxer was de twijfel ook of een beginnende hersentumor of een tia
Het kan ook een infectie zijn ergens.De da zal het wel weten,hoop ik.
Lindsey_99
Geplaatst: 27-03-15 12:39
Honden hebben maar zelden een Tia. Meestal is het het zogenaamde 'vestibulair syndroom' wat lijkt op de verschijnselen van een Tia. Slechte balans, rondjes lopen, scheve kop en omvallen. Helaas wordt het slecht herkend, ook door DA's, en wordt een Tia gezegd. Vestibulair syndroom kan weer helemaal overgaan. Google er maar eens op of je het herkent. Beterschap ermee.
Rideltje1992
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-15 12:40
Moe lijkt me niet, hij slaapt de hele nacht en over dag soms ook. Rare is dat hij altijd bij mij staat als het gebeurd.
Heel goed ! Altijd goed om toch na te laten kijken. Beter teveel als te weinig zeg ik wel eens. Zeker als de hond bij je komt als het gebeurd lijkt het iets aan te willen geven...