Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanna schreef:Ik zou inderdaad het diertje even laten checken op een chip (al acht ik die kans vrij klein), en een flyer in de buurt op hangen dat jullie graag in contact zouden komen met de eigenaar. Ik persoonlijk zou toch graag willen weten waar mijn dieren uithangen als ze bij anderen op visite gaan.
Mijn volgorde zou overigens eerst de flyer zijn, en als daar geen reactie op komt even laten checken op een chip.
jilleroo schreef:Even checken op een chip en wat je ook zou kunnen proberen is een bandje omdoen met kokertje in de hoop dat ze bij de eigenaar naar binnen wandelt en ze er naar kijken. Of dat lukt weet je niet, maar misschien een poging waard.

senna21 schreef:Stel je eens voor dat een van jullie katten zoiets zou doen.
Amivedi, dierenarts, asiel, dierenambulance kun je informeren en briefjes bij de supermarkt. ....
Ik hoop dat de eigenaar snel wordt gevonden.

Morgen ga ik alle sites even afstruinen in de hoop dat er iemand reageert jilleroo schreef:Even checken op een chip en wat je ook zou kunnen proberen is een bandje omdoen met kokertje in de hoop dat ze bij de eigenaar naar binnen wandelt en ze er naar kijken. Of dat lukt weet je niet, maar misschien een poging waard.
anneliesdj schreef:Je kunt gewoon naar een dierenarts gaan en vragen of ze de chip uitlezen, dat kost je niets. Meeste dierenartsen nemen ze dan ook aan en zorgen dat ze bij het asiel komen.
Maar je had haar beter meteen weer buiten kunnen zetten. Als een kat eenmaal weet dat er wat te halen valt blijven ze snel plakken, en ik begrijp dat ze al 2 dagen bij jullie binnen heeft gezeten voor je haar buiten hebt gezet, dat heeft dan natuurlijk geen zin meer.
Katten zijn echt erg goed in het zelf uitkiezen van een nieuwe baas/huis