Ik begin vandaag met de vissen.
Veel kijk plezier!

Mijn goudjes. Een moor , 2 Ryukins en een zelfgekweekte normale. Ze hebben niet echt namen. Gewoon zwartje ,stipje en jip en jap. Hun water wordt dagelijks ververst en ze hebben 2 filters en 1 borrelpomp. Ik heb er 2 nep plantjes en 1 echte in, die regelmatig vernieuwd wordt. Ze krijgen ong 7 x per dag eten, vlokken en korrels gemixt. Verder krijgen ze vaak allerlei slootbeestjes als watervlooien en muggenlarven en snoeiafval uit de vijver of uit de tropische bak om lekker in te rommelen. Binnenkort krijgen ze nog een zanbakje erbij.
Dit zijn mijn tropische visjes , vooral endler guppys
beetje mistig door het verversen. Deze vissen krijgen elke dag vlokjes en worden 1 x in de zoveel tijd ververst. Er zit een filter en veel plantjes en kroos in. Dit zijn mijn broertjes visjes, die hij nog niet heefr gekregen, hij is donderdag jarig en dit is mijn cadeau. Het zijn 2 pearlscales en ze worden binnenkort door mijn broertje elke week verschoont en 1 x in de 2 week krijgen ze een nieuw plantje. Als voer krijgen ze korrels. Ook zij zullen watervlooitjes van mij krijgen, maar geen snoeiafval, want dat geeft een hoop extra troep.

Dit is mijn vaders bakje, die hij voor zijn verjaardag krijgt , alleen dan tegelijk met mijn broertje. Deze visjes hebben een pompje en veel plantjes. Het zijn rasboras en een garra flavatra. Zij zullen gewoon vlokjes en watervlooien krijgen, en af en toe een algentabletje.

Dit zijn mijn moeders visjes, sinds dit weekend zit er een nieuwe bij, eentje is overleden. Dit zijn een gewone goudvis en een kleine mini oranda. Ze krijgen ong 7 x per dag eten en worden 2 x per dag ververst. Ze hebben al allerlei speel en knaagplantjes, dus geen snoeiafval. Wel watervlooien. Ik heb de gewone aan mijn moeder gegeven voor haar 50ste, en het waren eerst 2 vrouwtjes , de zusters Sarah. Alleen overleed er 1 en nu zit de nieuwe er dus bij. Geslacht kunnen we nog niet zien maar hopelijk weer een Sarah.

Verder hebben we buiten nog een vijver en 2 mini vijvers, waar ik geen fotos van heb. Maar die komen gauw!
Al met al een heel verhaal. Morgen komt er denk ik een vervolg met andere dieren. Ook komen er snel nieuwe fotos van mijn visjes en ook als ze bijv aan het spelen zijn met snoeiafval.