Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Arie schreef:of zie ik dit nu heel krom?
Laat haar niet los zitten buiten, etc. Je gaat vanzelf manieren bedenken hoe je het wel kan handelen mét lijn. En schaf dan lekker zo'n 8 of 9m uitrol lijn aan. Dan heeft ze nog redelijk wat vrijheid.

Miss_Arie schreef:annepaardoes: ze gaat normaal gesproken elke dag minimaal 1 hele grote ronde mee (van de 4x per dag die ze wordt uitgelaten op een dag) en dat is een ronde van zeker 5 tot 10 km. we lopen stukken door bos, over strand, duinen, b-wegen, van alles.
en ze mag dan niet de hele tijd maar gewoon rondstruinen. ik haal haar regelmatig terug, dat ze naast moet komen, of bij me zitten.
ook heb ik altijd snoep mee als beloning, en 1x roepen en de juiste reactie is een snoep beloning, daarna niet meer.
maar ik kan idd wel eens proberen om wat meer uitdaging te maken in de wandelingen

ook hondeneigenaren met 2 honden met ieder een eigen flexi en dan gruwelijk in de knoop geraken net op een moment dat het totaal niet uitkwam (midden in het verkeer of zo). En ook een hondeneigenaar met een hond aan een vrij lange uitgerolde flexi en de hond ineens voor de fiets schoot. Je kan simpelweg niet snel genoeg reageren met zo'n flexi.