Momenteel heb ik 15 vogels, waarvan er 2 even uit logeren en zijn en er nog eens twee nog binnen in huis zitten. Zij verhuizen deze lente ook naar buiten.Nadat ik vorige week de broedblokken tevoorschijn heb gehaald, zijn een aantal van mijn valkjes alweer druk bezig met wipwappen en de inrichting van hun uitgekozen broedblok. Het is dan wel geen Jan de Bouvrie inrichting, maar ze lijken er tevreden mee

En dat blijkt, want vanochtend vond ik het eerste eitje!
En daarmee is het kweekseizoen 2015 officieel geopend

Het eerst eitje van Aura (bonte pop van bijna 3 jaar) en Hermes (gezoomd (zilver, enkelvoudig) split voor bronze fallow) van vijf jaar.

En dit is de mutatieberekening:
Citaat:Moeder:bont
Vader:dominant pastel (zilver, enkele factor) split voor bronze fallow
man afkomst:
25% dominant pastel (enkele factor) split voor bronze fallow bont
25% wildkleur split voor bronze fallow bont
25% dominant pastel (enkele factor) split voor bont
25% wildkleur split voor bont
pop afkomst:
25% dominant pastel (enkele factor) split voor bronze fallow bont
25% wildkleur split voor bronze fallow bont
25% dominant pastel (enkele factor) split voor bont
25% wildkleur split voor bont
En nu maar hopen op dominant pastel
Vermoedelijk zal ze er nog wel 2 tot 3 eitjes bij leggen. Ik laat het nest dan ook nu even een paar dagen met rust. Over een ruime week kan ik schouwen en weten we of het eerste eitje bevrucht is. Paps en mams zijn alweer trouw aan het broeden en houden netjes de wacht bij het broedblok.Ook Amor (getekend cinnamon bont) en Hera (Opaline bronze fallow) zijn druk bezig met de 'blokkendans', dus ik hoop dat zij binnenkort ook het eerste eitje hebben

De volierecamera gaat binnenkort online zodat jullie de soap in mijn voliere kunnen volgen
Goede tijden, slechte tijden is er soms echt niets bij!
De jonge vogels zijn straks weer op zoek naar een gezellig liefdevol nieuw huisje

Nog even de offerte afwachten en dan kunnen we beginnen met de leidingen graven voor de stroomtoevoer