Gelogen over sterilisatie en chip hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Gelogen over sterilisatie en chip hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 13:48

Een paar maanden geleden hebben ik en mijn moeder een hondje gekocht, voor mijn moeder.
Een kruising Maltezer.
In de advertentie stond dat ze was gechipt en gesteriliseerd.
Nu kwamen we er al vrij snel achter dat ze niet gechipt was en de dame die haar had verkocht zei dat het een misverstand was...
Maar nu is ze dus ook nog is loops geworden, ze is dus niet gesteriliseerd.
Daarbij heeft ze ook nog een allergie of iets dergelijks en ze loopt de hele dag te bijten op haar rug en bips.
Daar voor hebben we al dure dierenarts kosten moeten maken.
Verder is er ook gelogen over het karakter van het hondje.

Moet ik hier wat mee?
Aangifte doen?
Marktplaats op de hoogte brengen?

Uiteraard heb ik de vorige eigenaar dit voor gelegd maar die zegt dat ze dit allemaal verteld had, we hebben nog de advertentie die toen die tijd geplaatst is, die had ik namelijk uitgeprint.

Pearlx

Re: Gelogen over sterilisatie en chip hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:06

Wauw dat is wel een heel vervelende situatie, ik denk alleen niet dat de politie hier veel mee doet. Marktplaats kun je sowieso waarschuwen over deze gebruiker. Bij drie klachten doen ze ook echt iets geloof ik.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:51

De eigenaar reageert nu niet meer, ik denk toch dat ik aangifte ga doen.
En marktplaats op de hoogte stellen uiteraard.
Dit is inderdaad een hele vervelende situatie. ;(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:52

Och wat misselijk zeg. Gewoon onder valse voorwendselen een hondje verkocht. Ik zou inderdaad aangifte doen en MP inlichten.

Bah vreselijke mensen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:55

Tsja, heel banketstaaf voor jullie en het hondje, maar waarom koop je dan ook in godsnaam via marktplaats een hond?

Nu heb je pech denk ik, je hebt geen contract voor de koop van de hond, etc. Waarom wil je aantonen bij de politie dat dit verborgen gebreken zijn?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:57

Ik heb mijn paarden ook via marktplaats gekocht en mijn hond ook, wat is daar mis mee?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:58

Maar wat wil je precies bereiken? Dat ze het hondje terug neemt?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:59

Wat een misselijke streek...

Maar wat zou je willen?
De koop ongedaan maken en een ander hondje zoeken?
Of een gedeelte van je geld terug?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:04

Heel vervelend dat jullie er extra kosten aan hebben. Een sterilisatie kost al gauw 300 euro of meer afhankelijk van de manier waarop je het laat doen. Weet je al waar ze allergisch voor is?

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat er anders is aan het karakter van het hondje dan je had gehoopt of waarmee geadverteerd is. Kun je daar wat meer over vertellen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:07

als het een vlooienallergie betreft kan ik je de seresto-halsband aanbevelen. Die werkt vele malen beter (en langer) dan de pipetjes.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:08

Collie2008 schreef:
Ik heb mijn paarden ook via marktplaats gekocht en mijn hond ook, wat is daar mis mee?

Honden via marktplaats kopen is nooit slim. Maar dat hoort hier niet thuis in dit topic.

TS, ik hoop dat het hondje opknapt!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:09

Wat lastig.

Als tip wil ik mee geven

mocht je haar toch houden. Goedkoopste om uit te zoeken waarom ze zon jeuk heeft is een eliminatie dieet. Wij doen dit ook met onze hond. Wij zijn begonnen met kvv en dan 2 maand lang alleen geit, daarna lam er bij ook weer 2 maand lang. We zijn nu net begonnen met rund toevoegen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:12

Zo te horen een broodfok hondje. Broodfokkers en/of handelaars in deze hondjes zullen er alles aan doen om de mensen te laten geloven dat ze een zorgvuldig gefokte hond kopen of een oeps nestje dat in huiselijke kring is opgegroeid of zo. Helaas hebben zij veel meer ervaring daarmee dan de mensen die eens in de ikweetniethoeveeljaar een hondje kopen, het is dus moeilijk om er niet in te trappen :(

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:16

Ja op marktplaats vind je nu niet de beste honden fokkers/verkopers , je had beter de rasvereniging kunnen raadplegen . ik weet niet wat je wil bereiken met aangifte of melding bij marktplaats maar zolang er mensen dit soort dieren kopen blijft de broodfok bestaan .............

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:19

Rex_Rolfo schreef:
Zo te horen een broodfok hondje. Broodfokkers en/of handelaars in deze hondjes zullen er alles aan doen om de mensen te laten geloven dat ze een zorgvuldig gefokte hond kopen of een oeps nestje dat in huiselijke kring is opgegroeid of zo. Helaas hebben zij veel meer ervaring daarmee dan de mensen die eens in de ikweetniethoeveeljaar een hondje kopen, het is dus moeilijk om er niet in te trappen :(

Lijkt me niet als de hond al een leeftijd had om gesteriliseerd te zijn dan was het toch geen pup? Gewoon iemand die van zijn zieke onopgevoede hond afwilde lijkt mij?

Ik zou inderdaad maar aangifte doen of evt contact opnemen met rechtsbijstand/juridisch loket. Verkoopt deze persoon ook vaker hondjes?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:21

Ik zou aangifte doen en MP inlichten! Wat naar zeg bah.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:23

Tja, marktplaats levert geen garanties helaas. Ik denk dat kopen via marktplaats altijd een risico blijft.
Mijn hond komt ook van marktplaats, je moet dan maar geloven wat een vorig baasje je vertelt over de hond wat betrefte opvoeding, ziektes, operaties etc. Bij mij klopte alles en ik heb er de meest ideale hond vandaan en nu na 8 jaar nog steeds wel eens contact met het oude baasje. Het kan dus ook anders, maar ik zou er zeker geen zaak van maken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:25

Ik heb dit topic niet geopend om de discussiëren of je nou wel of niet een hondje van marktplaats moet kopen.
Daarbij gaat het niet om een pup maar van een hondje van 3 jaar door die door ziekte van de eigenaar weg moest, botkanker.... wat dus achteraf ook wel gelogen zou zijn.

Qua karakter stond er in de advertentie dat ze heel erg aanhankelijk was alleen dat ze de kat uit de boom keek.
In werkelijkheid is dit hondje panisch voor vreemde mensen, en hangt inderdaad verschrikkelijk aan mijn moeder maar dat is niet uit aanhankelijkheid maar uit angst.

Ik ga mijn moeder zeker vertellen over het eliminatie dieet, de dierenarts vermoede een vlooien allergie maar ook net nadat ze een pipet heeft gekregen blijft ze krabben.
Toch zal ik ook de seresto-halsband bij mijn moeder onder de aandacht brengen.

Dankjewel voor de tips, marktplaats heb ik inmiddels op de hoogte gebracht.

O ja, en wat ik hier mee wil bereiken was ook iemand zijn vraag.
Het gaat niet om het geld of dat wij het hondje terug willen brengen (in tegen deel) maar dat deze dame dit nooit meer doet en dat ze geen nieuwe slachtoffers maakt!
(ze komt trouwens uit Zoetermeer, ze had nog meerdere hondjes lopen die waren van haar zelf zei ze en het hondje wat we kochten had ze opgevangen).

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:26

Goof schreef:
Tja, marktplaats levert geen garanties helaas. Ik denk dat kopen via marktplaats altijd een risico blijft.
Mijn hond komt ook van marktplaats, je moet dan maar geloven wat een vorig baasje je vertelt over de hond wat betrefte opvoeding, ziektes, operaties etc. Bij mij klopte alles en ik heb er de meest ideale hond vandaan en nu na 8 jaar nog steeds wel eens contact met het oude baasje. Het kan dus ook anders, maar ik zou er zeker geen zaak van maken.

Mijn hondje komt ook van marktplaats en die heb ik nu al bijna 13 jaar met heel veel plezier!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:31

Heb je er ook geen boekje bijgekregen dan waar haar chipnummer, entingen en medische gegevens in staan?
Dan zou je de oude eigenaar eens kunnen benaderen en kunnen vragen hoe of wat.

Niet om die persoon ergens op aan te vallen, bedoel ik, maar louter om meer te weten te komen hoe en of je dit hondje kunt helpen/ behandelen...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:31

Wat betreft angst. Ga eens na een gedragstherpeut die doet met kalmerende signalen. Hierdoor leer je je hond begrijpen en leer je wat voor een signalen je hond afgeeft. Als je je hond daarin kunt helpen door op het juiste moment in te grijpen wordt ze ook zekerder. Ook wil hersenwerk wel eens helpen om ze wat zekereder te msken (Dat vinden ze vaak ook nog leuk)

Wij hebben hier ook een angstbijter die heel erg aan mij hangt. We zijn nu al zo ver dat ze gewoon met ons mee loopt zonder iedereen aan te vliegen die langs komt. Dit hebben we bereikt doormiddel van kalmerende signalen, we zien de signalen van de hond en reageren daarop

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:32

Shirley schreef:
Heb je er ook geen boekje bijgekregen dan waar haar chipnummer, entingen en medische gegevens in staan?
Dan zou je de oude eigenaar eens kunnen benaderen en kunnen vragen hoe of wat.

Niet om die persoon ergens op aan te vallen, bedoel ik, maar louter om meer te weten te komen hoe en of je dit hondje kunt helpen/ behandelen...

Ze heeft wel een chipnummer maar die in niet geregistreerd....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:32

Mijn jack russel had ook vlooienallergie, bij beet van vlo, kon hij weken jeuken...dus pipetten hielp niet.... Gewoon zorgen dat hij geen vlooienbeet krijgt!

Dus als zij blijft krabben na pipet, snap ik wel....zij heeft allergie voor beet van vlo...in de huid, en zolang die beet dr zit en zij jeukt, kan ze tijden last houden.

Als je een gesteriliseerde hond koopt, kan je aan de buik wel zien of de een lidteken zit....als je die niet ziet, moet je je werkelijk afvragen of t wel zo is....en dan kan je altijd vragen voor een rekening van dierenarts van sterilisatie, of je had dierenarts een echo of rongt foto kunnen laten doen.

Tis wel jammer dat t niet zo is, als ze verkocht is!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:33

maj0 schreef:
Wat betreft angst. Ga eens na een gedragstherpeut die doet met kalmerende signalen. Hierdoor leer je je hond begrijpen en leer je wat voor een signalen je hond afgeeft. Als je je hond daarin kunt helpen door op het juiste moment in te grijpen wordt ze ook zekerder. Ook wil hersenwerk wel eens helpen om ze wat zekereder te msken (Dat vinden ze vaak ook nog leuk)

Wij hebben hier ook een angstbijter die heel erg aan mij hangt. We zijn nu al zo ver dat ze gewoon met ons mee loopt zonder iedereen aan te vliegen die langs komt. Dit hebben we bereikt doormiddel van kalmerende signalen, we zien de signalen van de hond en reageren daarop

Dat is erg interessant!
Dankjewel.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:35

Wat voor vlooien pipet heb je gegeven? niet elke pipet werkt echt goed
Staat er een naam van de fokker in het paspoort die zou je ook om advies kunnen vragen meestal staat deze wel in het paspoort vermeld