Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSCWx schreef:Ik wil graag iets uit de wereld helpen, beetje off topic.
Honden krijgen niet minder tandsteen door brokken. Tandsteen ontstaat door verharde tandplak. Tandplak ontstaat door voedsel en.. je eigen speeksel. Harde brokken "slijten" deze tanplak laag niet af.
W0PPY schreef:xSCWx schreef:Ik wil graag iets uit de wereld helpen, beetje off topic.
Honden krijgen niet minder tandsteen door brokken. Tandsteen ontstaat door verharde tandplak. Tandplak ontstaat door voedsel en.. je eigen speeksel. Harde brokken "slijten" deze tanplak laag niet af.
Dat is waar, maar brokken kunnen overmatig tandsteen wel degelijk vóórkomen. Door het eten harde brokken verminder je de aanmaak van tandplak, en dus uiteindelijk het ontstaan van tandsteen
Lindsey_99 schreef:Voedselallergie is meestal een intolerantie voor granen en mais. Laat die uit de voeding weg en meestal is het probleem over. Af en toe is er een allergie voor rund of kip. Diner is niet de beste voeding voor een hond...Ik zou trouwens de hond ook wat variatie in voer bieden. Elke dag pizza met een vitaminetablet is voor een mens ook niet gezond.
Kuggur schreef:Lindsey_99 schreef:Voedselallergie is meestal een intolerantie voor granen en mais.)
Nee, niet waar. De meeste voedselallergieen bij honden zijn voor specifieke dierlijke eiwitten.