Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die zijn zo schattig, zo knuffelbaar, zo lief en ze geven hele lekkere kleine eitjes!Leffroi schreef:Zou ik mijn vraag betreffende kippen ook tussendoor mogen gooien?
Is er ook een ras, dat niet over hekken e.d. fladdert? Heb namelijk een leuke, onbedekte ren, maar ik hoef ze zeg maar niet bij de buren in de tuin hoeven zoeken
eenitraM schreef:zijdehoentjesDie zijn zo schattig, zo knuffelbaar, zo lief en ze geven hele lekkere kleine eitjes!

). Ze hebben het echt wel nodig om lekker te kunnen scharrelen en ze kunnen ook hele gaten graven op zoek naar beestjes en wortels van planten. Ik ben momenteel bezig om hun plek wat in te richten. Wellicht voor jullie ook een goed idee: ze hebben hun normale ren aan het nachthok, daarnaast krijgen ze straks nog een grote ren waar snelgroeiende planten in komen. Daar mogen ze dan enkele uren per dag in en kunnen ze lekker planten slopen en eten. Dit wordt bij elkaar zon 20 m2 (nachthok, ren en plantenren, waarbij ze ook onder het nachthok kunnen zitten). Als wij thuis zijn kunnen ze dan af en toe los in de tuin. Dan blijft daar ook nog wat van over en ligt er niet altijd overal kippenstront.