Leffroi schreef:Wij hebben welgeteld 1 vierkante meter om op te slaan. Toch neem ik van stal een tas hooi mee waar ik gemiddeld 2 week tot een maand mee doe (ligt eraan hoeveel ik er in prop haha) en een vuilniszak stro. Dit is maar 1 plakje, maar anders wordt het zo'n troep. Vlas staat er ook nog ergens tussen gepropt, maar heb nu toevallig een nieuw pak nodig. Kan ik van iemand op stal over kopen á 5 euro.
Een konijn hoeft niet zo duur te zijn. Vaak vind ik het hooi uit een winkel bar en bar slecht van kwaliteit. Te droog en stoffig en vaak kleine stukjes. Net als het stro uit de winkel.. Beroerd spul wat nauwelijks wat opneemt.
Als je kan, zou ik gewoon eens naar de dichtstbijzijnde boer gaan en vragen of je zo af en toe een baaltje hooi en stro mag komen halen (tegen vergoeding uiteraard). Scheelt je klauwen met geld en de kwaliteit is veel beter.
Dat is wel waar, maar ben zeer tevreden over hooi wat ik nu heb: mooi groen, langstrengelig, niet stoffig en ze eten het graag.
Heb eerder hooi van de dierenwinkel en intratuin geprobeerd (stoffig, kort enz., gebruik dat nu als bodembedekking voor de gerbils), dat willen ze niet eten, dit wel. Komt van de Makro.