Wij willen een kleine hond, mijn ouders hebben de hele tijd andere plannen, eerst zeggen ze ja tegen een pup waar ik (nog) verliefd op ben. Die oogjes en die kop was zo
, alleen de volgende dag vinden ze haar weer lelijk aangezien ze 'lelijk' is. (Het is een teckel, maar wat maakt het ras nou uit?) Mijn ouders wilden dan weer een pinscher, beagle en nu een chihuahua x pinscher. Ik heb mijn ouders nog iets over broodfokkers gezegd, namen mij niet serieus, pas toen de buren (die 2 honden hebben) er iets over zeiden gaven ze mij gelijk. ( Btw, de teckel zit in een asiel hier dicht in de buurt, en daar heb ik meer vertrouwen in dan een (brood)fokker, plus ik maak haar gelukkig
)Teckel pup is er nog steeds, dus ik mailde een pinscher fokker voor meer informatie over hoeveel het kost, stamboek etc. Zeiden ze dat het €1.100 per pup kost, en ja ik denderde van mijn stoel af. Aangezien dat (bijna) zoveel is dat we per maand krijgen.
Toen een paar dagen bij asielen elke dag gekeken, niks niks niks. Alleen honden welke niet met andere honden kunnen opschieten en/of niet met (grote) kinderen om kunnen gaan. Dus mijn die roept mij vandaag, chihuahua x pinscher, 3 reuen beschikbaar. €400 per pup, ik heb er goede én slechte gevoelens over, aangezien de prijs wat laag is, maar oké het is niet echt een ras dus meer een bastaard. Je weet niet met zekerheid of de pup wel of niet (erfelijke) ziektes heeft (al staat er wel bij dat ze zijn goedgekeurd door de DA), maar beide ouders zijn aanwezig en je moet 2 keer komen
Al zeiden mijn ouders : "Al kost de hond €2.000 euro, betalen wij dat aangezien wij geen zieke hond willen die al na 1 week ziek is en bijna niet te redden."
Echt twijfels, wij gaan wel kijken en vragen hoeveel nesten de teef al heeft gehad en of beide ouders zijn getest op ED & HD of misschien nog andere erfelijke ziektes. Zien de pups en de ouders er goed uit besluiten we misschien er 1 reu te kopen, anders de teckel teef, is die er niet en na veel zoeken toch maar een duurdere rashond.
Advertentie zoek ik zo op, ben hem net kwijt geraakt

Graag wil ik alleen advies/ervaringen hierin, en niet over of ik wel genoeg tijd heb voor de hond en de aanschafkosten of we dit redden. Is al allemaal berekend en dat redden we.
) en Västgötaspets en deze past al helemaal niet bij ons.