samples kipvrije brokken om faillissement te voorkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

samples kipvrije brokken om faillissement te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 17:53

Mijn faillissement wel te verstaan..
Onze waf krijgt half om vers en brok.
De brokken krijgt hij als beloning tijdens thuis trainen en bij het uitlaten als we situaties tegen komen waarbij hij iets te blij of frustie raakt.
Maar zie maar eens een kipvrije brok te vinden met niet te veel graan, een flink vleesaandeel en dan om het spannend te maken... een brok die hij ook nog dermate interessant vind dat het ook echt als beloning kan dienen.

Gister kwam de totw sierra mountain binnen
En mooi niet dus he :n
Maar dat proberen is leuk... totdat je bij brok nummer tien bent en frolic nog steeds werkt en alle dure goede brok telkens weer de deur uit kan. Het kost klauwen vol met geld .
Dus wie o wie zou tegen vergoeding een handje brok willen opsturen zodat ik kan proberen of het lekker genoeg gevonden word om als beloning te dienen.
De brok moet in ieder geval kipvrij zijn ivm allergie.
Royal canin en dergelijke merken eet ie niet :n

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:02

Ik kan je helaas niet helpen daar in onze brok kip zit. Wellicht kan je onze hondenbrokken leverancier eens mailen of hij wellicht iets voor je heeft staan of iets anders weet. Hele aardige mensen die altijd voor je klaar staan en graag iets voor je doen.
Denk dat als ze wat hebben zonder kip ze je gerust een proefzakje op willen sturen :).
http://www.shumafood.nl
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 03-03-15 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:02

Dog lover gold (kan je proefzakje ophalen)
ellensdierenwinkel zou je eens kunnen contacten.

Honden zijn niet echt mijn afdeling :-) dus kan zelf niks opsturen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 18:04

Alle tips zijn welkom. Dus dankje :)

Dgl valt trouwens af... zit kip in(handige allergie :n )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 03-03-15 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:05

Naturea (oid) is een vrij nieuw merk die ook rund en oceaanvis heeft! Weet de samenstelling niet precies maar het is graanvrij en meer dan 60% vleesgehalte.
Mijn hond krijgt het soms naast vlees en ze vind het heerlijk.

oedsje

Re: samples kipvrije brokken om faillissement te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:07

Hier voeren we al jaren carocroc bij.
Heb helaas de kip en rijst variant dus kan niet opsturen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:12

Mijn moeder voert een van haar hondjes brok met rijst en zalm ook ivm allergieën. Ik geloof dat zij het bij de dierenarts haalt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:15

droogapparaat lenen en zelf vlees/vis drogen? kan van alles zijn

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:19

Ik zou inderdaad ook voor een droger gaan als ik jou was.
Je hebt ze al vanaf ongeveer 40 euro.
Daar kan je dan zelf lever, nieren en dat soort dingen in drogen (ook gewoon een lapje vlees in stukjes kan hoor) en dat valt zeker weten in de smaak

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:23

Ik train mijn kieskeurige Border Collie met Farmfood Trainers, dat zijn kleine stukjes gedroogd runderhart zonder verdere toevoegingen.

Misschien dat dat geschikt is voor jouw hond?
Je kan het ook in kleine potjes kopen zodat je niet meteen een grote hoeveelheid hoeft te kopen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:25

volgens mij kan je bij dogloversgold ook een tester aanvragen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:26

Dog lover gold heeft ook een visvariant. Fish4dogs. Beland graanvrij met forel of zalm...
Zij best veel brokkenmerken die graanvrij en kipvrij zijn

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:26

Ik heb op dit moment een zak Kjen's lam & rijst staan. Is maar 20% vlees, maar geen granen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:27

speurneusc schreef:
droogapparaat lenen en zelf vlees/vis drogen? kan van alles zijn

Dat doe ik ook ivm met een allergie hond.Ik maak zowel van zijn kvv snoepjes als van hart ,stukken vlees ed.Het apparaat is niet zo duur en als je goed koopt valt het vlees ook goed mee.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:28

Ik ga er even vanuit dat je met je "waf" je hond bedoeld?
In dat geval gewoon trainen met stukjes runderlong. Is in de meeste dierspeciaalzaken wel te verkrijgen, en ze doen er echt een moord voor ( maar stinkt wel behoorlijk)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:29

Goed merk kattenvoer geen optie? Sterkere smaak en dat maakt het ook voor veel honden aantrekkelijk.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:46

Als je de brok alleen gebruikt bij belonen e.d. en dus niet als hoofdvoer zou ik inderdaad ook gewoon stukjes gedroogd vlees gebruiken.
Zou er zelf geeneens een zak brokken voor aanschaffen zolang het niet bedoeld is als hoofdvoer.

Via zooplus bestel ik altijd gedroogde stukjes vlees als beloning.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:52

Afbeelding

En ze hebben meer smaken. Hier zijn ze er dol op.
Maar ze hebben bij orijen ook brok op basis van vis. Misschien even mailen naar de importeur en je probleem voorleggen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:56

Ik voer tast of the wild en dan de visvariant wil wel wat opsturen als je dat wil.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:07

Als je het alleen als beloning gebruikt zou je bijv. de Trainers van FarmFood(runderhart) kunnen geven. Of gedroogde runderlong/schaapslong/lamslong of andere gedroogde vlees- of vissoorten. Bij een beetje dierenspeciaalzaak heb je voldoende alternatieven voor kip :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:12

Farmfood HE met schotse zalmolie? Zit geen kip in dacht ik, anders kan je het nog even nazoeken op de site. Het is niet ontzettend duur (40 euro voor 15kg, maar ze hoeven maar erg weinig). Eventueel kan ik zo een handje voer opsturen om te kijken of je hond het lekker genoeg vindt.

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... molie.html

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:18

Ik voer prins zalm en rijst, beetje per ongeluk omdat vriend steeds de verkeerde zak meeneemt, zal een kijken wat er in zit. Als het allergie vrij is voor jou hond wil ik wel een zakje opsturen. Heb hier 2 kieskeurige honden en die eten dit heel graag.

Edit; lees dat er ook granen en kip en andere dierlijke bijproducten inzitten. Helaas.

Maar misschien is dit wat http://www.prinspetfoods.nl/aanvulling/?90049655

Vaak als je contact op neemt met prins, geven ze je goed advies en misschien ook wel een proefverpakking.
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 03-03-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:21

Ik zal ook eens kijken of in onze variant (Iams) kip zit. Zoniet kan ik best een zakje opsturen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:47

Ik voer al jaren lam en rijst van hills.
Dure brokken maar hier doen ze het beste op.
Andere brokken e/o vers vlees zorgden voor allerlei problemen.

Ik kan je best handje opsturen maar weet bijna zeker dat je bij hills ook gratis proefzakje aan kunt vragen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:05

zo, eindelijk bij een laptop in de buurt ipv een telefoon. Dat leest en reageert een stuk makkelijker.

maar iedereen bedankt voor de tips en opties en aanbiedingen voor ene proefje..ik ga zeker even wat pbeetjes versturen :j

hij krijgt trouwens halfom vers en brok , dus de brok vooral als beloningsvoer , wat betekend dat ik altijd een jaszak vol brokjes bij heb om hem te kunnen afleiden en belonen in situaties waar hij iets te hoog in de energie/adrenaline of testosteron komt te zitten (explosief type)
dus zelf vlees drogen of de farmfood trainers zijn niet handig , dat zijn te grote hoeveelheden .

hij krijgt nu een 400 gram kvv einde van de middag, dat is een halve portie , de rest krijgt hij in de vorm van werkend eten zeg maar . dat komt op een krappe 200 gram brokken er naast van de merken zoals totw etc. als ik dat met vers op wil vangen kom je al gauw op een +-300 gram vlees drogen per dag in de correcte verhoudingen spier en orgaan en moet ik bot extra gaan voeren... terwijl ik nu juist een klein beetje orgaan extra voer omdat hij anders iets te hard moet werken een drol te draaien ;)

is op zich wel optioneel ...maar daar moet ik eerst goed induiken om te zien wat de correcte verhoudingen zijn etc, daarnaast moet ik wel weer bijtijds vlees kopen en drogen en ...ben allang blij dat ik zijn eten bijtijds uit de vriezer trek over het algemeen (chaotisch...moi?? :roll: )

ik ga in ieder geval wel even alle tips bekijken, googlen en mailen en wat pb's versturen strakjes, thanks