Hondenprobleem, ik zit met de handen in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Hondenprobleem, ik zit met de handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 16:57

Dag Bokkers, ik zit echt met de handen in het haar met de honden thuis, en ik hoop dat iemand hier mijn situatie herkend..

Even ter info, ik woon nog steeds bij mijn ouders maar verblijf van maandag tot donderdag op kamers voor mijn studies. Iedereen heeft thuis zijn eigen hond. Mijn moeder heeft een chihuahua van 9 jaar, mijn vader een Franse Bull van 2 jaar en ik een Franse Bull van 3 jaar. Het zijn allemaal ongesteriliseerde teven die vanaf het begin goed hebben kunnen samenleven.

Mijn hond heeft nooit problemen gehad met andere honden, ik ga er ook geregeld mee naar het hondenpark waar ze altijd sociaal en speels met vreemde honden is geweest. Echter zijn de problemen vorig jaar begonnen toen we voor enkele maanden een herplaatsertje hebben opgevangen.
Dit was een chihuahua van 12 jaar. De eerste 4 maanden zijn heel goed gegaan, tot op een dag mijn hond haar aanviel. We hebben de aanval zelf niet gezien, dus wisten toen niet wat de aanleiding was, na het uit elkaar halen was het ook gedaan en werd alles weer normaal. Naarmate de tijd vorderde werd het geruzie tussen de twee steeds frequenter en merkten we op dat mijn hond telkens aanviel wanneer de begon te blaffen. En ik kan je zeggen dat dat blaffen verschrikkelijk was, bij het minste geluid, zelfs als er een gsm rinkelde begon het beestje te keffen. Het probleem was dat als mijn hond aanviel die chihuahua ook van zich afbeet en het werd op den duur zelfs zo erg dat die twee zelfs niet meer in eenzelfde ruimte konden blijven. De honden moesten dus steeds gescheiden worden, wanneer mijn hond nog maar in de buurt van die chihuahua kwam begon ze al te grommen, wat voor mijn hond dus een aanleiding was om aan te vallen.
We hebben toen al contact gehad met een gedragstherapeut en die haar verklaring was dus dat omdat ik (= haar baasje) door de week weg was, mijn hond wat verloren was in de roedel en affectie ging zoeken bij mijn moeder, echter deed de nieuwe hond dit ook en ontstond hieruit dus jaloers gedrag van mijn hond. Persoonlijk denk ik dat het probleem eerder bij die chihuahua lag aangezien ze al bij verscheidene gezinnen terecht was gekomen en steeds terug herplaatst moest worden omdat ze altijd met de andere honden vocht.
Uiteindelijk hebben we ons moeten ontdoen van de chihuahua (die nu een heel fijn huisje heeft gevonden waar zij de enige hond is) omdat de situatie steeds erger werd. Nadat die chihuahua weg was is de rust in huis meteen weer terug gekeerd en herkende ik mijn hond weer.

Nu zijn we ongeveer een halfjaar verder, dit ging zonder incidenten. Mijn ouders zeggen wel altijd dat er een enorm verschil is in gedrag van mijn hond als ik thuis ben en als ik weg ben, ze zeggen dat mijn hond ontzettend ongelukkig is als ik er niet ben en bij iedereen (vooral mijn moeder) affectie gaat zoeken.
Vorige week hebben zich er echter enkele dingen voorgedaan. Mijn hond heeft namelijk tot 3 keer toe de chihuahua van mijn moeder proberen aan te vallen. De eerste keer was toen mijn moeder in de zetel lag met de chihuahua, de chihuahua was aan haar been aan het likken (ik heb al gezegd dat mama dit niet moet toelaten, maar ze vindt het een fijn gevoel :')), mijn hond sprong er ook bij en begon dit ook te doen. Op het moment dat de chihuahua iets te dicht in de buurt van mijn hond kwam had ze ernaar gegromd en willen bijten. Mijn moeder heeft mijn hond toen van de zetel afgeduwd en de chihuahua bij zich genomen. Ik was er niet bij.
De tweede keer was ik er wel bij, maar heb het niet zien gebeuren. Mijn moeder beweert dat de chihuahua gewoon in de mand zat en mijn hond naar haar toe is gevlogen om aan te vallen. Echter denk ik dat de oorzaak hier van een speeltje is. In die mand lag ook een speeltje, en ik vermoed dat mijn hond het niet verdroeg dat de chihuahua er te dicht mee in de buurt kwam. Mijn hond heeft in het verleden ook al symptomen van schijnzwangerschappen vertoond bij bepaalde speeltjes, we hebben op raad van de DA de speeltjes altijd afgenomen en toen verdwenen de symptomen ook. Zou het kunnen dat ze opnieuw schijnzwanger is? Ik weet het niet.
De derde keer heeft zich gisterenavond voorgedaan, ook toen was ik er niet bij. Mijn moeder was met mijn hond gaan wandelen en bij het thuiskomen heeft ze meteen willen bijten op de chihuahua, maar later op de avond lagen ze wel weer samen in de mand.

Ik weet op dit moment niet zo goed wat ik moet doen, want ik snap ook niet goed waar dit gedrag van mijn hond plots vandaan komt. Ze heeft vorige week ook tweemaal gevochten met de andere bull, maar dit was omdat de andere bull te ruw was met het spelen, hierbij heeft mijn bull haar even op haar plaats gezet. Dit was ook meteen voorbij en had geen tussenkomst nodig. Echter is het gevecht tussen een chihuahua en een Franse Bulldog geen eerlijk gevecht en ik besef ook heel goed dat mijn hond die van mijn moeder zo dood zou kunnen bijten. Dit zorgt voor de kant van mijn moeder voor uitspraken van "als jouw hond de mijne iets aandoet maak ik haar af", waarop ik ook niet zo vriendelijk blijf en dit zorgt voor veel familidiscussie's.

Wat doet mijn moeder als ze vechten? Uit elkaar halen, ofwel de bull oppakken, ofwel de chihuahua oppakken, en erna houdt ze de honden gescheiden van elkaar voor een tijdje. Ze straft ook mijn hond steeds af. Helaas heb ik nooit kunnen zien hoe een gevecht ontstaat dus ik moet hier het woord van mijn moeder op geloven.

Ik heb enkele hersenspinsels waardoor dit gedrag zou kunnen ontstaan:
- hormonen, is ze weer schijnzwanger?
- jaloezie, wilt ze omdat ik weg ben mijn moeder opeisen?
- overbeschermend gedrag van mijn moeder over de chihuahua wat het gedrag van mijn hond versterkt?

Mogelijke oplossingen:
- sterilisatie, ben ik persoonlijk geen voorstander van, maar als de situatie niet verbeterd ben ik wel bereid om het te overwegen
- mijn moeder moet mijn hond geen aandacht meer geven
- gedragstherapeut inschakelen

Als ik kon zou ik haar meenemen, maar er zijn hier geen huisdieren toegelaten. Voor volgend jaar ben ik wel aan het uitkijken voor samen een appartement met mijn vriend te huren waar huisdieren wel zijn toegelaten.

Ik snap gewoon echt niet waar dit gedrag zo plots vandaan komt, vooral omdat ze al zonder problemen samen met die chihuahua is van puppy af aan.. Ik ben echt heel gehecht aan mijn hond en zou niet willen dat ik haar moet wegdoen of erger als er iets gebeurt :n

Wie oh wie kan mij verder helpen?

Heel erg bedankt als je dit trouwens helemaal gelezen hebt.

troi

Re: Hondenprobleem, ik zit met de handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:01

Hmm dus eigenlijk hebben jullie drie roedels in huis waarbij iedere eigenaar zijn eigen hond als dominant tov de andere honden behandeld?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:02

En dan ook nog 3 teven, 3 pittige karakters, de kwetsbaarste wordt nu ook ouder en de andere 2 zijn bullen. Dit is een groot-risico roedel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:05

Neen, niet per se. De hond van mijn vader bijvoorbeeld is eigen ook meer mijn hond omdat de twee bullen altijd samen zijn, en mijn vader niet veel tijd heeft voor zijn hond, dus ik hou me daar ook mee bezig. Mijn punt is hier dat de honden altijd zonder incidenten samen hebben kunnen leven, ze zijn zelfs onafscheidelijk tot op een bepaald punt. Neem één hond weg, en de andere twee zijn helemaal uit hun element.

Ik snap gewoon niet waarom dit gedrag nu pas tot uiting komt, nu mijn hond al bijna 4 jaar is. Ongetwijfeld heeft dit wel iets te maken met het feit dat ik vaker van huis ben, maar hoe dit op te lossen weet ik niet :n

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:10

troi schreef:
Hmm dus eigenlijk hebben jullie drie roedels in huis waarbij iedere eigenaar zijn eigen hond als dominant tov de andere honden behandeld?

Idd dit. En er is tegelijkertijd een rangorde onder de honden die jullie als mens in de war schoppen daardoor.

Je moeder moet ook zeker niet jouw hond wegsturen en de hare optillen, want hiermee plaatst ze haar hond onbewust hoger terwijl ze dat niet is, waardoor jouw hond hem vervolgens weer op de juiste plek wil zetten in de roedel.

Waarom wil je niet steriliseren Als ik vragen mag?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:10

_Milo schreef:
troi schreef:

Idd dit. En er is tegelijkertijd een rangorde onder de honden die jullie als mens in de war schoppen daardoor.

Je moeder moet ook zeker niet jouw hond wegsturen en de hare optillen, want hiermee plaatst ze haar hond onbewust hoger terwijl ze dat niet is, waardoor jouw hond hem vervolgens weer op de juiste plek wil zetten in de roedel.

Dit was ik precies het zelfde aan het tikken.
Dit is ook wat ik lees in jou verhaal namelijk, je hebt best een kans dat als ze allemaal als gelijke worden behandeld.
Dus of allemaal op de bank of geen een dat het best een stuk minder kan worden en ik denk ook dat er hormonen mee spelen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:11

ik zou toch kijken voor een gedragstherapeute
en was eigenlijk de rede dat je liever niet wil steriliseren? ik denk dat haar ook wat rustiger maakt aangezien ze ook schijnzwanger word van speeltjes

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:13

_Milo schreef:
troi schreef:

Dat heb ik haar ook al zo vaak gezegd, maar ik krijg het haar niet aan haar oren. Wellicht is ze zo overbeschermend over de chihuahua omdat die als pup door onze, ondertussen overleden, boxer bijna is doodgebeten. Maar dit lost de situatie van nu ook niet op.

Ik ben geen voorstander van steriliseren omdat ik heb gezien wat 't met onze boxer heeft gedaan. We hadden echt een prachtige gespierde en levendige boxer, maar vanaf het moment dat ze gesteriliseerd was was ze niet meer te herkennen. Totaal niet meer speels, geen levenslust meer, verloor al haar spieren en werd steeds dikker, maakt niet uit wat we deden om dit tegen te gaan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:20

Welkom in de wereld van teven :D :D niet leuk nee maar zoals je zelf al zegt het heeft altijd! Een reden.
Wanneer is ze voor het laatst loops geweest? Dan kan je zo uitrekenen of ze schijnzwanger is of niet. En ja dan zijn ze veel meer beschermend

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:22

essiesilly schreef:
Welkom in de wereld van teven :D :D niet leuk nee maar zoals je zelf al zegt het heeft altijd! Een reden.
Wanneer is ze voor het laatst loops geweest? Dan kan je zo uitrekenen of ze schijnzwanger is of niet. En ja dan zijn ze veel meer beschermend

Ze is laatst in oktober - november loops geweest. Hoe kan ik dat uitrekenen dan?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:22

Ok dat snap ik wel dan. Ivm schijnzwangerschap kan het wel verstandiger zijn omdat de kans op baarmoederontsteking en melkkliertumoren kleiner wordt.
Ik kan 3 dingen uit je verhaal opmaken:
Ik denk dat het een combi van verschillende factoren is waardoor het gedrag is veranderd.
1. Jij bent vaker van huis. de roedel is de ene keer compleet de andere keer niet. Dit kan voor verwarring zorgen.
2. Je moeder zet haar hondje kunstmatig hoger in de roedel terwijl ze dit mogelijk niet is.
3. De 2 Bullys zijn rond de 3 jaar. Als ik mij niet vergis hebben honden nog een soort 2e puberteit/uit probeer fase. Deze uit zich rond een jaar of 2/3. Het kan zijn dat ze hier last van hebben. Doordat de hond van je moeder 10 is, verschuiven de onderlinge standen in de roedel. Immers, een oudere alpha kan die de roedel nog beschermen tegen vijanden? De jongere generatie neemt het stokje over.

Een gedragstherapeut kan jullie hier het beste mee helpen.
Zijn alle medische problemen uitgebannen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:25

Snollygoster schreef:
essiesilly schreef:

Ze is laatst in oktober - november loops geweest. Hoe kan ik dat uitrekenen dan?

Oktober nov, dan 9 weken drachtig = schijnzwanger en daarna nog "8weken de pups er bij" kunnen ze ook nog steeds hartstikke schijnzwanger zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:28

Ik heb hier overigens 3 grote honden (reu bijna 8, teef 4,5 en teef bijna 2) en hoger in rang , rangorde, doninantie.. Allemaal woorden die hier niet in het woordenboek voorkomen ;)
Bescherming van hun eigen spullen, slaapplek, eten etc ja hoor maar dat heedt niks met hoger in rang oid te maken

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:29

_Milo schreef:
Ok dat snap ik wel dan. Ivm schijnzwangerschap kan het wel verstandiger zijn omdat de kans op baarmoederontsteking en melkkliertumoren kleiner wordt.
Ik kan 3 dingen uit je verhaal opmaken:
Ik denk dat het een combi van verschillende factoren is waardoor het gedrag is veranderd.
1. Jij bent vaker van huis. de roedel is de ene keer compleet de andere keer niet. Dit kan voor verwarring zorgen.
2. Je moeder zet haar hondje kunstmatig hoger in de roedel terwijl ze dit mogelijk niet is.
3. De 2 Bullys zijn rond de 3 jaar. Als ik mij niet vergis hebben honden nog een soort 2e puberteit/uit probeer fase. Deze uit zich rond een jaar of 2/3. Het kan zijn dat ze hier last van hebben. Doordat de hond van je moeder 10 is, verschuiven de onderlinge standen in de roedel. Immers, een oudere alpha kan die de roedel nog beschermen tegen vijanden? De jongere generatie neemt het stokje over.

Een gedragstherapeut kan jullie hier het beste mee helpen.
Zijn alle medische problemen uitgebannen?

Ik denk sowieso niet dat de chihuahua de alpha is want ze is altijd al erg onderdanig geweest naar andere honden toe, misschien is er verwarring mits de chihuahua de oudste is, maar dat mijn hond zichzelf als alpha ziet?

Mijn hond is overigens bijna 4, en ik merk wel dat haar puberfase ten einde begint te lopen in de zin van geen dingen meer stukbijten, beter luisteren bij het loslopen, etc.

Medische problemen zijn uitgesloten, ze zijn voor nieuwjaar nog op jaarlijkste controle geweest.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:31

Jouw hond is blijkbaar toch wel dominant. Zij valt aan dus zij ervaart dus dat ze de leiding moet nemen en de anderen moet corrigeren.
Probeer eens de prikpil. Als het hiermee opgelost is weet je genoeg. Chihuahua's kunnen ook heel dominant zijn hoor ondanks hun kleine gestalte. Als ze beiden voor elkaar niet willen onderdoen krijg je dus het vechten.

Heb mijn jack russeltje gesteriliseert nog voor haar eerste loopsheid en die heeft energie voor 100 en is één en al spier. Het hoeft dus niet altijd een negatief effect te hebben op je hond.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:34

betadine schreef:
Jouw hond is blijkbaar toch wel dominant. Zij valt aan dus zij ervaart dus dat ze de leiding moet nemen en de anderen moet corrigeren.
Probeer eens de prikpil. Als het hiermee opgelost is weet je genoeg. Chihuahua's kunnen ook heel dominant zijn hoor ondanks hun kleine gestalte. Als ze beiden voor elkaar niet willen onderdoen krijg je dus het vechten.

Heb mijn jack russeltje gesteriliseert nog voor haar eerste loopsheid en die heeft energie voor 100 en is één en al spier. Het hoeft dus niet altijd een negatief effect te hebben op je hond.

Prikpil ga ik eens met mijn DA overleggen. Het probleem is dat de chihuahua totaal niet dominant is, ze is zelfs heel onderdanig! Het heeft gelukkig nog niet op een echte vechtpartij hoeven uitkomen, mijn moeder was er steeds als de kippen bij om mijn hond weg te halen voordat ze iets heeft kunnen doen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:52

Niet dominant ;) onzekerheid!!!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:55

essiesilly schreef:
Niet dominant ;) onzekerheid!!!

Wat is dan het verschil tussen dominantie en onzekerheid en hoe kan ik ermee omgaan?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:04

Wat ik je wil aan raden is dat jij en je moeder een contact opnemen met iemand die traint met kalmerende signalen. Je leert hierbij naar je hond te kijken en de signalen te zien. Er gaan namelijk altijd eerst signalen vooraf voor dat ze gaan vechten. Alleen zien wij die als mens niet als je niet weet waar je op moet letten. Maar die er wel zijn.

Hebben hier een reu en een teef. Die teef gromt en grauwt ook als de reu te dichtbij iets komt wat zij denkt dat van haar is. Alleen is de reu hier wel de baas. Een goede alpha grijpt alleen in op momenten dat moet. Die lopen eerder weg.

onzekere honden doen dit juist niet omdat ze niet weten hoe ze het moeten doen. Dat is bij onze teef ook het geval.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:12

Hoe straffen jullie de honden? Straft je moeder als een hond, door zich af de alfa te gedragen jij hondje ondergeschikt te maken? Of straft je als een mens met streng toespreken en corrigerende tik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:17

Hallo TS,

Erg herkenbaar verhaal dit! Wij hadden vroeger 2 duitse doggen en 1 jack russel. Kwamen prima overeen, tot op een dag, de duitse dog-teef de jack russel (ook een teef) erg agressief aanviel. Sindsdien konden die 2 niet meer samen! Op een dag heeft de dog de JR dan ook doodgebeten. Geloof mij, dit wil je niet meemaken! :n Dus ik hoop dat je snel ingrijpt.

Je haalt allerlei oorzaken aan van de verschillende ruzies, maar er komt maar één duidelijke reden naar boven: stress! Jouw hond voelt zich niet in balans, dat is duidelijk. Er is geen duidelijke structuur in jullie roedel, de chihuahua staat op gelijke voet met je moeder (momenteel de baas als ik het goed begrijp), en dat is compleet foute boel.

Er is maar één tip nodig, en daar heb je geen therapeut of wat dan ook voor nodig: behandel jullie honden (alledrie!) als HONDEN. Niet als leuke kleine persoonlijke maatjes. Het zijn 3 honden, die alledrie structuur, orde en regels nodig hebben. Discipline! En daarnaast elke dag beweging. Gaat er iemand met jouw hond wandelen terwijl jij op kamers zit? Schijnzwangerschap kan best een gevolg zijn van te weinig beweging, en te veel opgekropte gevoelens.

Doel is om elke hond op gelijke voet te krijgen. Dus niet de ene hond hoger in rang dan de andere omdat die toevallig beter in smaak valt bij de baasjes.

De hele roedel kan zo meteen in balans zijn, als jullie nou maar even de leiding nemen. Dan zijn alle problemen zo van de baan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:12

miszblueeyes schreef:
ik zou toch kijken voor een gedragstherapeute
en was eigenlijk de rede dat je liever niet wil steriliseren? ik denk dat haar ook wat rustiger maakt aangezien ze ook schijnzwanger word van speeltjes

Een teef wordt niet schijnzwanger van speeltjes of van te weinig beweging. Elke ongecastreerde teef wordt schijnzwanger na de loopsheid, alleen niet elke teef toont duidelijke symptomen. Beweging en speeltjes opruimen kan de symptomen wel af laten nemen.

Qua leeftijden, de bullen worden volwassen en daar kan bij horen dat ze voor zichzelf opkomen, of dat in onze ogen nu wel of niet terecht is. Dat kan om een speeltje zijn, of een correctie van de ene hond waar de ander het niet mee eens is. Verder vind ik het niet zo verstandig om één hond te straffen en de andere niet. Gewoon afkappen en beide afkoelen.

Prikpil heb ik hele slechte dingen over gehoord, qua medische risico's. :=

Verder zou ik oppassen als ze echt gaan vechten, vechtende teven zijn echt gevaarlijk. Mocht dat dus zover komen (en eigenlijk nu al met alle spanningen) zou ik ervoor zorgen dat ze absoluut niet bij elkaar kunnen als er niemand thuis is. Daar helpt een castratie niet tegen.

Verder ga ik met essiesilly mee.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:16

Dankjulliewel voor de tips! Ik heb net even met mijn moeder gebeld en blijkbaar lagen mijn hond en de chihuahua vandaag snuit aan snuit met elkaar in de mand te slapen alsof er niets gebeurd was. Ik heb haar verteld wat jullie mij nu vertellen en ze wilt het nog een weekje aanzien. Verder worden de honden nu gelijk behandeld en probeert ze de chihuahua niet meer op te tillen.
Ook alle piepspeeltjes zijn voorlopig afgepakt, want gisteren was dat blijkbaar weer de oorzaak van het gevecht.

Annoya schreef:
Hoe straffen jullie de honden? Straft je moeder als een hond, door zich af de alfa te gedragen jij hondje ondergeschikt te maken? Of straft je als een mens met streng toespreken en corrigerende tik?

M'n moeder spreekt ze wel streng toe met een corrigerende tik.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:03

Even een gedachtespinsel van mijzelf, voor zo ver ik weet niet wetenschappelijk bewezen ofzo, dus neem het me niet kwalijk als er niks van waar is :') maar het volgende dus:

Zou het kunnen dat dat gedrag van jouw hond richting de chihuahua ontstaan is door de nare ervaring met de herplaats chihuahua? Lijken de hondjes enigszins op elkaar? Dat denk ik om het volgende: onze oudste dame is opgegroeid met een Shiba reu, wat op een gegeven moment mis ging. Ook met speeltjes, botjes, eten, aandacht etc. Oorzaak vonden wij lastig omdat ze een aantal nare ervaringen met andere honden had opgedaan als pup zijnde, en de Shiba reu gedroeg zich gewoon behoorlijk dominant (of onzeker, provocerend iig). Uiteindelijk hebben we besloten onze Shiba te 'herplaatsen' naar mijn Opa (waar hij inmiddels al fit en happy 12 jaar oud is). Na al dit heb ik altijd het idee gehad dat onze teef (Kyra) extra fel is richting Shiba's. Ook op onbekend terrein zoals op een show, heeft ze doorgaans geen grote problemen met andere honden (ze blijft lastig en onbetrouwbaar met andere honden), maar Shiba's... Dat gaat écht niet, op voorhand al :')

Does it make sense? Wat denken anderen hier van?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:11

Ik weet het niet hoor, maar ik heb inderdaad al wel vaker gehoord dat sommige honden die een nare ervaring meegemaakt hebben met een bepaald ras, er in de toekomst ook problemen mee hebben, ongeacht of het nu een andere hond is of niet.

Maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Ten eerste is mijn hond opgegroeid met die chihuahua, ten tweede was die andere chihuahua erg dominant en deze is dat totaal niet, en ten derde, waarom zou dat dan na een periode van 6 maanden pas tot uiting komen?