Kosten voor hond p/m?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

Kosten voor hond p/m?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 20:38

Nouja, ik open toch maar een topic. Aangezien mijn ouders de prijs voor een hond maandelijks echt overdrijven (€400 p/m, en dan zonder speelgoed,mandjes en al dat en alleen eten en chippen etc etc meetellen)

Ben ik best benieuwd hoeveel bokkers aan hun hond maandelijk uitgeven, en dan ook echt de benodigdheden, dus zonder al het 'luxe' erbij om het zo maar te zeggen.

[voor de nieuwsgierige, ik krijg eind Juni/begin Juli een hond, ik begin alvast alle kosten te proberen te berekenen om mijn ouders te bewijzen dat een hond per maand minder kost :+]

welshje68

Re: Kosten voor hond p/m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:43

onze Boerboel eet € 70 brokken per maand, plus de extraatjes kom ik op zo een 80 euro per maand
onze jack russel van 15 eet niet meer zoveel maar r koop toch een goed merk brokken voor hem zo een 20 euro per maand

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:45

Ik denk dat onze collie zo'n €35 euro per maand aan eten kost!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:46

ik ben 40,- per maand kwijt aan de verzekering(mijn hond is pech vogel dus ben blij met verzekering )
40,- voer per 6 /7 weken
dan heb ik nog grote pot glucosamine voor 72,- maar hier doe je ook ff mee
dan 3 a 4 x per jaar ontwormen is gemiddelt 15,-per keer
en in de zomermaanden advantix 32,- per 6 pipetjes

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:46

Ik ben ongeveer 80 euro per hond kwijt denk ik per maand. Heb twee medium windhonden. Eentje is verzekerd. 400 euro is een goede grap, haha. Ik zou rekenen op 100 euro voor medium hond, dan heb je het echt ruim genomen. Ik ben voornamelijk geld kwijt aan brokken, botten (goedkoop te krijgen via zooplus) en de ziektekostenverzekering (je kan natuurlijk ook gewoon een potje maken). Ontwormingen entingen etc natuurlijk periodiek. Maar met 100 euro moet het lukken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:47

Mijn labje doet 1.5 maand met een zak cavom. De mechel ook ongeveer.

Speeltjes kun je zo duur maken als je zelf weet. Maar aan gezien die van mij alles verslinden. Hebben ze een paar kongs, dikke leren bal en een motorband.

worden 3 a 4 x ontwormd per jaar. Bestel ik via internet. Stuk goedkoper.

En dan de entingen. 70 euro voor 2 honden.

Voor de mechel worden ook af en toe dingen aangeschaft voor de sport. Langere lijnen, bijtrollen etc.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:49

onze hondjes kosten niet veel per maand aan voer. Eten ook regelmatig met de pot mee :D
Enige waar ze duur mee zijn is een keer op de zoveel maanden naar de kapper, ben je toch €70,- kwijt in totaal voor 2 honden.
En heel eerlijk zijn wij vrij laks met ontworming en entingen :o
*klopt af* honden hebben beiden ook nog nooit wat ernstigs gehad. Eentje wordt er 10 dit jaar en de ander 5.
Wel gaan wij altijd in Duitsland naar een dierenarts :) stukken goedkoper en gaan fijn met de dieren om!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:52

Voor een witte herder en Sheltie ben ik 60-70 euro per maand kwijt aan eten (vers vlees en brokken).
Hondenbelasting per maand 10 euro.
Verzekering 30 euro voor beide.(hema)
Ontvlooien/ontworming 8 euro per maand.
Enting voor beide 11 euro per maand. (Grote cocktail).
Dus ik kom uit op ongeveer 120 euro per maand, naast de speeltjes/kluifjes/mandjes etc.
Edit: dit is natuurlijk wel berekend op 2 honden

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:54

12euro per 2 maanden aan eten, (doet 2 maanden met een zak brok)extraatjes zon 5 euro per maand

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:56

Wij zijn voor een halfgrote hond (kruising labrador/mechelaar) aan droge brokken ong 30 euro per maand kwijt, telt daar nog is 10 euro aan koekjes en derg bij.
enting is 1 keer in t jaar 50 euro en dan heb je nog pipetje voor vlooien en teken een 100 euro per jaar.

Per maand gerekend is dat dus ronde de 55 euro per maand.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:05

Vergelijken met anderen vind ik wat dit betreft een beetje hetzelfde als appels en peren.. Ligt geheel aan het soort hond dat je neemt (kalf of opgeblazen rat bijvoorbeeld :P ) en daarbij waar je genoegen mee neemt. Vind je brokken van ah eigen merk prima of ga je voor een premium voersoort. Etc etc.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:09

Mijn hond eet tot nu toe 3x per dag 150 gram vlees, uit mijn hoofd.
1 rol van een kilo is 2,20 (Kivo). Daar kunnen dus 2 dagen uit. 15x 2,20 = 33 euro per maand qua voer. Dit wordt nog meer naar mate ze groeit.

Aangezien mijn hond nog pup is en heel hard groeit is ze nu al 2 keer van benche gewisseld. Deze benches konden wij lenen, dus hier hoeven wij geen geld aan uit te geven.
Een mand, kussen, speeltjes, voerbak en alle andere dingen kan je zo duur maken als je wilt. Halsband en riem (en eventueel tuigje), erg noodzakelijk. Kan je voor €5 aanschaffen, maar ook voor €120... Tsja, ieder zijn eigen ding hé.

Ik weet niet of je een pup krijgt, maar daarbij is belonen héél belangrijk. Aan snoepjes zijn wij denk ik €5 à €10 kwijt aan beloningen.
Puppycursus (als je dat wilt, wat ik wel zou aan raden) : ligt eraan waar je puppy cursus hebt natuurlijk.

Verzekering, inentingen, hondenbelasting, ontworming etc, zou ik niet weten (regelt mijn moeder xD).
€400 per maand is echt overdreven :o

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:10

inderdaad heel verschillend. mijn ukkie krijgt AH brok , puur omdat ik verschillende brok heb geprobeerd, ook hele dure en hier leeft hij het best op :)
ook eet hij niet veel brok.
Laatst bijgewerkt door shettiessx op 22-02-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:11

Ik heb 2 honden (Engelse Stafford en X Malamute) en voer voor 30 E per maand.
Hier hebben we geen hondenbelasting.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:11

Yv_ schreef:
Vergelijken met anderen vind ik wat dit betreft een beetje hetzelfde als appels en peren.. Ligt geheel aan het soort hond dat je neemt (kalf of opgeblazen rat bijvoorbeeld :P ) en daarbij waar je genoegen mee neemt. Vind je brokken van ah eigen merk prima of ga je voor een premium voersoort. Etc etc.

mee eens :j
en ook wat op een gegeven moment voor behoefte je hond kan krijgen. Hij/zij kan ook een allergie krijgen voor iets en dat gaat je natuurlijk meer kosten.
En ook qua voer. Onze honden laten bv de Royal Canin brokken staan, Cavom aten ze wel heel erg graag maar gingen ze super erg veel van drinken, Smolke daar in tegen bevalt goed :) en de Topwinner brokken vielen ook goed in de smaak. Zo nu en dan krijgen ze de Prins Resist diepvries vleesje als extra. Of wat de pot overblijft haha

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:13

Mijn hond krijgt rauw vlees wat op ongeveer 50 euro per maand komt. Ik hou er van om mijn hond te verwennen met kauwartikelen en speeltjes ik denk dat daar nog 15 euro bij komt.
Ontwormen is 15 euro per kwartaal, enten is 40 euro per jaar. Verder train ik nog met mijn hond, lidmaatschap is 25 euro per jaar en trainingen 65 euro voor 16 weken. Hondenbelasting is 100 euro per jaar.
Dus totaal 110 euro per maand, is natuurlijk slim om wat geld extra per maand te rekenen wat je in een potje kan stoppen voor wanneer er iets met je hond is. Of je neemt een verzekering, dat kan ook natuurlijk.

Verder vind ik 400 euro ook wel erg overdreven hoor. Ik zit hier op 110 euro en dat komt mede door de trainingen die ik met mijn hond doe. En ook omdat ik extreem veel spullen om te kauwen voor hem koop.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:14

Mijn labrador koste ongeveer aan eten 35 euro, mandje had die niet maar sliep gewoon in de zetel en anders een dik deken op de grond, speeltjes in overvloed maar nooit meer dan 5 euro of zo per speeltje en tennisballen vond die vaak in de struiken en die nam hij dan mee naar huis, eigenlijk denk ik dat die 80% van zijn speelgoed zelf heeft gevonden, snoep en kluiven ook nooit meer dan 5 euro per item.

Entingen 50 per jaar, ontworming 2 keer per jaar ongeveer 15 euro.
Soms had die oorontsteking maar om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoeveel zijn oordruppels hebben gekost iig minder dan 20 euro. Chippen zat in de aankoopprijs van de hond en hij heeft toen iets van een 550 euro gekost.

Toen hij oud en ziek werd zijn de kosten wel omhoog gegaan maar niet om te zeggen 400 euro.
Het duurste wat hij gekost heeft was voor zijn crematie + potje waar hij in werd gedaan en dat was 235 euro en euthanasie was 120 euro.

Hoe komen je ouders eigenlijk aan 400 per maand?

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:15

Ik heb 3 franse bullen.
met een zak doe ik 3 weken mee. Kost 37 euro.

krijgen ze nog tussendoortjes en speelgoed.

Gemiddeld 70 euro per maand.
entningen zijn 120 euro per jaar voor met zn 3en.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:17

400 euro kosten mijn 8 toch wel redelijk grote honden per maand...aan eten en aan kluifjes....

denk dat 1 hond rond de 50 euro per maand zit met eten,ze eten hier overigens alleen vers...en dat is gemiddeld, er zijn hier honden die net 500 gram eten en honden die ruim een kilo eten....

( en natuurlijk komen daar nog evt DA kosten bij,maar die zijn niet maandelijks)

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:20

Ik denk dat ik voor mijn kruising husky 70 a 80 euro per maand kwijt ben, inclusief voer, snacks, verzekering, enting (eens per jaar), ontworming (eens per half jaar) en anti vlo (eens per kwartaal).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:21

Ik heb een Beagle en ben ongeveer €55 per maand kwijt aan mijn hond. Dit is incl voer, vlooienspul, mandjes, speeltjes, entingen, dierenarts bezoekjes enz enz. Maar....mijn hond heeft in 12 jaar een €2000 aan dierenarts gekost. Dit lijkt veel maar alle inentingen van af de eerste puppy enting, gebitsreiniging (2x), tumor verwijderen, keertje kennelhoest en een keer hechten zitten daarbij.
Het kan dus een stuk duurder zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:21

Hier staat een hond van 10kg volledig op renske vers i.v.m. jeukklachten (voedselintolerantie). Door tactisch in te kopen komen we op 35€/maand. Daarnaast nog een zak brokken als beloningsbrokjes (die verdraagt hij niet in grote hoeveelheden, dus als echt voer) nog 2€, biofood mini bonbons zeewier 1€ en van de zomer een periode op prednison, dat was 6€/maand. Maar toen waren we al wel ruim 100€ verder aan dierenkosten. Hij wordt niet meer geënt omdat ook dit jeukklachten oproept.

Hoe groot is je hond? Als je hond uitgroeit tot 50-55kg en je voert TOTW pupvoer:
http://www.food4pets.be/detail/243825-t ... 27-07-2015

dan kom je het eerste jaar rond de 0.5kg per dag aan voer uit ongeveer (bovengrens aangehouden). Dan betaal je per 2 zakken voer 2€/dag aan voer. Dus 730€/jaar.
Daarnaast komen dan nog 4 halsbandjes van gemiddeld 15€,
2 stevige lijnen van 15€,
iedere maand een kauwbot a 3€ ( http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... uid/378373 ).

Als het goed is is je pup al gechipt en 1 of 2x geënt (6 weken en ev. op 9 weken). Dus dan komen er nog 1 a 2 entingen bij, reken ruim op 50€/keer is 100€.

Ontwormen tot 12 weken elke 2 weken, dan tot 6 maanden iedere maand en dan tot 12 maanden elke 2 maanden. Met milbemax grote hond kom je dan (uitgaande van die hond van 50-55kg volwassen gewicht) uit op 75€. http://www.medpets.nl/milbemax+hond/

730+60+30+36+100+75 = 1031€ in het eerst jaar. Dat betekent dus 80€/maand. Dan heb ik een luxe voer gekozen, ben ik uitgegaan van een hond van 50-55kg uitgegroeid gewicht, ontworm ik zeer regelmatig, heeft het hond iedere maand een nieuwe kluif en krijgt hij 4x een nieuwe halsband van degelijke kwaliteit en gebruik je 2 riemen. Dan heb je nog geen speeltjes, tuigen, snacks (je kan daar brokjes voor gebruiken), trainingen en ongelukjes die je bij de da doen belanden.

Edit: en geen ontvlooiing, ik ontvlooi niet preventief. Maar als ik dat zou doen, zou ik een seresto-band gebruiken a 30€ per 8 maanden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:22

ik heb een chihuahua en een sheltie
Per maand gemiddeld 30 euro aan voer (BARF) ik koop dat eens per 2 maanden in
snacks ongeveer ook 10 euro per maand (ik droog zelf vers vlees snacks voor trainingen en tussendoor)
ik betaal 90 totaal voor beide honden per maand aan verzekeringen. (bewuste keuze, ik heb minimum inkomen en ik vind het verplicht voor mezelf ze medische hulp kunnen te bieden wanneer dat nodig is )
Inentingen en ontworming wordt door mijn verzekering vergoed (voor beide uitgebreid pakket)
hondenbelasting is niet aan bod bij mijn gemeente.

Ik train met de honden ik betaal daarvoor jaarlijks lidmaatschap bij een KC. 30 euro per jaar
Trainen doe ik bij zelfstandige trainers , Dit is voor mij gratis omdat ik zelf de puppyklas geef en reserve sta voor uitval. Maar dat kost normaal 30 euro per seizoen (half jaar) (dit is een vriendenprijs , hou er rekening mee dat bij een kc trainen duurder is als je elk kwartaal een cursus wilt doen)

Ik koop regelmatig nieuwe knuffels bij IKEA voor speeltjes (mijn hond is er gek voor) dat is gemiddeld denk ik wel 2 euro per maand. Dat is geen luxe imo, mijn hond speelt graag met die knuffels en dat houd hem psychisch gezond.

tsja sommige dingen kun je zo duur maken of zo goedkoop als je wilt. Een verzekering nemen of niet, en wat voor 1 is persoonlijk. Zat mensen die het met een eigen potje doen. voor mij is dat geen luxe maar een noodzaak.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:23

Ik ben per maand ongeveer 40 euro kwijt. Koop ik wel goed voer. Is inclusief vlooien en wormen spul.
Trimmen doe ik inmiddels zelf. Dat bespaart mij een kleine 50 euro per 10 weken.
Ze is klein en dat scheelt met voer ook.
Enting per jaar ongeveer 50/55 euro.
1 keer per 3 jaar komt daar de rabiës enting bij.

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:27

Ik ben voor 2 honden (23 en 28kg) kleine 70 euro per maand (4 weken) kwijt aan voer (kvv). Daarnaast wat snacks en als je training mee telt zit je op 120 ongeveer.