Waarschuwing! vergiftigde brokken op straat en in tuinen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Waarschuwing! vergiftigde brokken op straat en in tuinen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 23:14

Ik kon hier nog geen topic over vinden, dus ik neem de gok dat het er nog niet is..

Lieve dierenliefhebbers,

Helaas zie ik vanuit alle hoeken nieuwsberichten verschijnen dat er vergiftigde brokjes worden gevonden op straat en zelfs in tuinen van mensen! Honden worden er ziek van. Let alsjeblieft op! Niet alleen in mijn regio (land van heusden en altena) maar ook in vught, tilburg, udenhout, eindhoven zijn deze brokjes al gesignaleerd!

Linkje met wat info:
http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F225 ... Vught.aspx

Foto's van de brokjes:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de brokjes overigens zelf nog niet gezien of gevonden. Maar ik wilde jullie hier toch voor waarschuwen.

Edit; spelfoutje in titel
Laatst bijgewerkt door Sababber op 19-02-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xAntoinettex

Re: Waarschuwing! vergiftige brokken op straat en in tuinen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:18

Kom zelf ook uit Land van Heusden en Altena. Heb dan wel geen hond maar toch, wie doet zo iets he? Waarom zou je dit willen? Vind t zo raar..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 23:21

Ik heb zelf ook geen hond :') ik snap nooit wat zulke mensen mankeert. Waarom steek je zoveel energie in het proberen te doden van een dier? Leven en laten leven. Met dat gesnij in de paarden hetzelfde, ga toch gewoon een potje tennissen ofzo ipv dierenleed verrichten..

Ik vind het zo raar dat ze hier gewoon in het dorp liggen. Ik kan me niet voorstellen wie zo iets zou doen..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:22

Hier in de buurt waren er ook dergelijke 'brokjes' gevonden, echter heb ik van een kennis die DA assistent is al begrepen dat het hier hoogstwaarschijnlijk gaat om overblijfselen van vuurwerk (hebben vuurwerkexperts naar gekeken).
Hier in de omgeving is een hond overleden aan vergiftiging en daardoor is opschudding ontstaan, echter is het helemaal niet duidelijk of het door dergelijke brokjes zou komen. Laatste wat ik er over heb gehoord is dat de brokjes nog getest worden.

Desalniettemin kan t' natuurlijk nooit kwaad om goed op je hond te letten tijdens het uitlaten..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:25

Hier in Veenendaal en Ede ook al veel meldingen waar onder iig 1 overleden hond.

De hele omgeving hier heeft het over dezelfde soort "brokjes"

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 19-02-15 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 23:25

Liever vals alarm dan afgebrand in dit soort gevallen toch? :) Ze zijn idd nog aan het onderzoeken las ik bij Omroep Brabant. Maar toch maar opletten. Of het vuurwerk is of brokjes zijn.. als je dier er ziek van wordt is het liever voorkomen als genezen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:28

Getver wat gestoord. Er was hier ook een vrouw in de wijk die stukjes worst met spijkers in onze tuin gooide zodat onze hond die zou eten, omdat ze een hekel aan ons had (zonder reden). Gelukkig hebben we ze snel opgeraapt, maar zulke mensen zijn toch altijd wel eng, het kan zomaar in de bosjes liggen, waar je hond het wel ziet maar jij niet..
Dankjewel voor het alarm iig TS, wij wonen niet in één van die regio's maar je weet maar nooit :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:29

Sababber schreef:
Liever vals alarm dan afgebrand in dit soort gevallen toch? :) Ze zijn idd nog aan het onderzoeken las ik bij Omroep Brabant. Maar toch maar opletten. Of het vuurwerk is of brokjes zijn.. als je dier er ziek van wordt is het liever voorkomen als genezen.

Yep.. want vuurwerk zal ook niet heel gezond voor ze zijn, al zullen ze het misschien minder snel opvreten. In ieder geval nog een reden waarom ik een hekel heb aan die troep!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:46

Hier op la palma is het helaas aan de orde van de dag. Iemand een stukje grond en wil daar geen hondenpoep? Vlees met gif. Stoor je je aan wandelaars met honden? Vlees met gif. En dan nog alle niet verboden gifsoorten die men hier mag gebruiken.... hond eet 1 grasje en is doodziek of dood.

Dus heb ik, en met mij vele andere, de tegengif spuiten thuis liggen. Als het moet injecteer ik zelf meteen. En dat heb ik helaas al eens moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 20-02-15 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:49

femke27 schreef:
Hier op la palma is het helaas aan de orde van de dag. Iemand een stukje grond en wil daar geen hondenpoep? Vlees met gif. Stoor je je aan wandelaars mey honden? Vlees met gif. En dan nog alke niet verboden gifsooryen die men hier mag gebruiken.... hond eet 1 grasje en is doodziek of dood.

Dus heb ik, en met mij vele andere, de tegengif spuiten thuis liggen. Als het moet injecteer ik zelf meteen. En dat heb ik helaas al eens moeten doen.

-O- wat is er mis met sommige mensen zeg...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:55

Ook in Gilze zijn deze giftige brokken gevonden.

Shirley

Re: Waarschuwing! vergiftigde brokken op straat en in tuinen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:59

Misselijkmakend!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 04:44

Hier hebben wij ze ook al gevonden.
Sprang capelle, kaatsheuvel, Drunen, Waalwijk, Tilburg en ga zo maar door.

Durf m'n honden nog amper uit te laten zo :(

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 05:10

In omgeving Aalsmeer zijn ze ook gevonden. Zieke gasten _-:(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:55

Hier in Breda in verschillende streken.... Om de hoek zijn ze gevonden dus ik kan er vanuit gaan dat ze ook liggen op de plek waar ik mijn hond uit laat. Ik word hier wel gestrest van. En raap alles op als je het ziet...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:00

Hier in Groningen is er gisteren ook een melding van gemaakt. Mijn moeders hond loopt altijd in het losloop gebied waar de brokken gevonden zijn. Erg enge gedachte. Zieke geesten zijn het. Triest!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:03

Toch krijg ik af en toe het idee dat het wel vuurwerk resten zijn. Het is zo grootschalig? Ik zit echt te wachten op de uitslag van het onderzoek.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:05

In Groningen zelfs? Jeetje, als het idd echt gifbrokken zijn, moet dat wel door een geheime grote groep Nederlanders (oid) verspreid zijn door het hele land.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:10

Waar ik dan extra bang voor ben....Is het ook giftig voor katten? Lijkt me wel?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:13

Onze kat blijft veiligheidshalve binnen ja. Het losloopgebied waar ze gevonden zijn is te zien vanuit de achtertuin. Ik snap ook niet wat dit moet voorstellen. Lijkt wel sekte achtig gedrag.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:17

Over gifbrokken heb ik bij ons in de omgeving (Venlo) nog niks gehoord maar wel dat iemand gesmeerde boterhammen met gif rond aan het strooien is..

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:25

In Oost vlaanderen in België zijn deze ook gevonden. Niet helemaal in de buurt maar kom.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:28

Hier is het in de omgeving heel erg! Ik heb ze zelf gelukkig nog niet gevonden, maar ze zijn al wel gevonden bij mij in de buurt! :( In Roosendaal, Breda, St. Willebrord enz zijn ze gevonden!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:33

Juist omdat ze op zo'n grote schaal gevonden worden, denk ik bijna niet anders kan dan dat het gewoon vuurwerk resten zijn. Er zijn zieke geesten op deze wereld, maar een georganiseerde groep klojo's die door het hele land (en belgie) massaal met vergiftigde brokken strooit? Lijkt me heel onwaarschijnlijk..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 10:45

Maar waarom komt het nu dan ineens boven en niet al jaren lang? Bedoel vuurwerk wordt al jaren afgestoken en ik ben dit nog nooit tegen gekomen? Is dit van een nieuw soort dan?
Het zou best kunnen dat er een "groep" is ontstaan, als een ander iets leest en ook zo gek als een deur is kan dat best zo iets in werking zetten. Of het brokken zijn of vuurwerk tja.. Dat er dieren ziek van worden is zeker..