Is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:17

Ik zie net een bericht op Facebook voorbij komen over een 9 maanden oude hond.
De hond kan Door priveredenen niet bij de eigenaars blijven, maar de eisen die gestekt worden vind ik ronduit schandalig.
Zo vragen ze 200 euro op zich niet raar maar ze eisen wel dat de hond binnen 2 maanden na "aankoop" gecastreerd word en tevens willen ze de rekening als bewijs zien. Gebeurt dit niet binnen twee maanden dan pakken ze de hond af en krijg je je geld NIET terug. Tevens willen ze de hond terug als de nieuwe bazen de hond niet meer willen maar ze krijgen de 200 euro NIET terug. En ze willen de hond blijven zien.
Ligt het aan mij of zijn dit absurde eisen. Lijkt mij eerder een gevalletje van hopen dat ze niet castreren of dat ze de hond niet meer willen want dan hebben we 200 euro binnen. Ze willen namelijk niet dat er met de reu gedekt word en dan heb ik zoiets van castreert hem dan zelf voor je hem verkoopt dan ben je zeker dat er niet mee gedekt kan worden.

Hoe denken jullie hierover.

Eske_B

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:19

Als zij die hond hebben verkocht kunnen ze hoog en laag springen, maar ze kunnen de hond niet afnemen nadat deze is verkocht, want verkocht=verkocht.

Rare eisen :n

StalNollie

valt weinig van te denken die hond raken ze nooit kwijt.

en die eisen tja ik zou bij de eerste zin al wegklikken, de eisen zijn wel erg absurd.
en inderdaad wat hierboven word gezegd.

LiannePuthzy

mij lijkt dat als je m gekocht hebt dat je zelf mag weten of ie gecastreerd word of niet

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:20

Lijkt mij dat ze geen poot hebben om op te staan, als het dier eenmaal verkocht is doe jij daarmee wat je wilt en hoef je geen verantwoording meer aan de vorige eigenaars af te leggen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:20

Dan zou ik de hond gecastreerd herplaatsen.
Belachelijke eisen, trapt toch niemand in?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:21

Ik zeg good luck with finding the fool :+ . Of deze advertentie had een héél stuk korter gekund, had dan gewoon gezegd: "Hond te koop. Maar eigenlijk niet." :+ .

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:22

contact evt blijven houden vindt k niet raar ( zou ik ook wel willen hoe het gaat enz ) maar de rest vindt k wel belachelijk.. laten hun dan de kosten van het castreren op zich nemen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:24

Ik ben gelukkig niet de enige dus

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:31

Sweetgirl1 schreef:
contact evt blijven houden vindt k niet raar ( zou ik ook wel willen hoe het gaat enz ) maar de rest vindt k wel belachelijk.. laten hun dan de kosten van het castreren op zich nemen

Tussen contact blijven houden en de hond willen blijven zien zit een wereld van verschil. Als wij op zoek gaan naar een hond, over een paar jaar, zou ik er geen problemen mee hebben om een vorige eigenaar via de mail op de hoogte te houden. Een keertje langs komen op afspraak kan ook wel. Maar de hond willen blijven zien, terwijl je een band met het beestje op wil bouwen, neu, daar zou ik niet op zitten te wachten.

Wat een belachelijke eisen. Dus als de hond weer zou moeten verhuizen (ah gos), dan moet ie terug naar deze mensen, maar die zijn dan niet bereid hetzelfde bedrag te betalen? Castreren kunnen ze beter vooraf doen, weet je zeker dat ie niet gaat dekken. Bizar zeg.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:33

Tis heel simpel verkocht = verkocht

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:38

Stond ook in ons contract van de kat die uit Spanje kwam. Binnen 2 maand castreren of steriliseren en bewijs leveren hiervan anders sanctie. Heb vriendelijk aangegeven dat we dit zelf beslissen met uitleg. En dat was prima.
Zij willen alleen fokken voorkomen. Dus snap de organisatie wel wel.

Wie weet hebben ze deze wel uit buitenland ;) en word ie door verkocht. Wat is het voor hond?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:42

Kwanyin schreef:
Ik zeg good luck with finding the fool :+ . Of deze advertentie had een héél stuk korter gekund, had dan gewoon gezegd: "Hond te koop. Maar eigenlijk niet." :+ .

Haha :')

Ik vind het ook echt absurde eisen. als je per se wilt dat hij gecastreerd wordt moet je dat eerst maar doen voor je hem herplaatst.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:44

Amstaff is het en zoals ik kon lezen komt hij gewoon uit Nederland, en bij jullie was het geen probleem maar dit word geëist en zo niet dan halen ze de hond terug of je nou wil of niet en dat vind ik raar. De hond is dan namelijk verkocht en ook al zou er een contract bij komen dit zijn gewoonweg absurde eisen die ze stellen. Castreert de hond dan zelf voor je hem verkoopt dan is dat probleem verholpen. Ik zou dus niet voor deze hond gaan puren alleen vanwege de eisen die ze stellen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:47

Het meest rare is wel het castreren als dat zo belangrijk is doe het dan zelf of geef de hond weg zodat mensen dat geld kunnen besparen en dat uitgeven aan een castratie. Beetje dubbel. Denk niet dat mensen hier in gaan trappen. Ondanks dat ze geen poot hebben om op te staan als je het dier koopt krijg je er wel een hoop gezeik bij vrees ik. Als je zo al gaat beginnen.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:47

als een dier verkocht is heb je er niks meer over te zeggen, contact houden vindt ik oke maar als een hond het heel slecht heeft terug halen oke maar dreigen dat het beest moet gecastreerd worden :?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:52

Ik zie het al voor me trouwens: kom je de hond halen, moet je eerst een 35-pagina dik contract overlopen en elke pagina ondertekenen met gelezen en goedgekeurd _O- .

Wat denken de mensen op facebook er eigenlijk van? Hebben ze al geïnteresseerden gevonden?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:54

Het bericht is al een keer verwijderd vanwege discussie, het zelfde als hier dus. Ik heb zelf ook gereageerd ben ik heel eerlijk in.
Is weer opnieuw geplaatst en was weer een beginnende discussie inclusief van mij en is er Door de beheerder gewaarschuwd.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:21

Dat soort eisen zijn juridisch volgensmij niet op terug te vallen, aangezien verkocht, verkocht is en de oude eigenaren dan niets meer over de hond te zeggen hebben.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:25

annepaardoes schreef:
Dat soort eisen zijn juridisch volgensmij niet op terug te vallen, aangezien verkocht, verkocht is en de oude eigenaren dan niets meer over de hond te zeggen hebben.

Daar heb je gelijk aan, maar wil je dit soort mafketels bij je aan de deur om die discussie aan te gaan?
Ik zou zeggen dat is de energie niet waard, en ik zou een andere hond zoeken, genoeg aanbod (tenminste hier worden ze je in die leeftijdcategorie achterna gesmeten).

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:46

Degene die hier mee akkoord gaat.. Verkocht is verkocht, en wat de volgende baas met de hond doet mag hij/zij zelf weten. Dat je contact wil houden of iets dergelijks, of eventueel de hond terug overkoopt als de nieuwe bazen hem ook niet meer kunnen houden, snap ik opzich nog wel..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:48

Kuggur schreef:
annepaardoes schreef:

Daar heb je gelijk aan, maar wil je dit soort mafketels bij je aan de deur om die discussie aan te gaan?
Ik zou zeggen dat is de energie niet waard, en ik zou een andere hond zoeken, genoeg aanbod (tenminste hier worden ze je in die leeftijdcategorie achterna gesmeten).

Klopt, die mensen zullen waarschijnlijk scheit hebben aan hoe de regels juridisch gezien in elkaar zitten.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 06:57

Ze hebben de hond nu ook op marktplaatsen zijn al aardig terug gekomen met hun eisen. Zo verplichten ze de castratie niet meer maar adviseren ze de volgende eigenaar te castreren wegens het karakter van de hond en nu is er over de prijs te praten dus geen 200 euro meer, want de hond moet nu toch echt weg. Zouden ze slim worden of willen ze nu gewoon van de hond af?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 06:59

Anniekaseur het is niet de hond terugkopen hè, het is de hond terugnemen maar je krijgt het geld dus niet terug. Je betaald 200 euro om de hond mee te nemen maar je gaat met lege handen naar huis als de hond terug gaat

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:04

Met dit soort mafkezen zou ik geen zaken doen, en zeer zeker geen dier van overnemen.