Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Welke enting gaat het om? elenaMM77 schreef:Je hond is nu steeds minder beschermd en na die twee maanden is ongeveer alle bescherming weg..

elenaMM77 schreef:het is idd niet zo dat het lichaam met volle weerstand denkt, oh oliebol, enting verlopen gelijk alle weerstand tegen deze ziekten overboord gooien..
net zomin dat het pak melk dat tot 20-02-2015 houdbaar is, om klokslag 00.00h op de 21 denkt, oops ik moet nu zuur worden..
Het is een glijdende schaal..
Je hond is nu steeds minder beschermd en na die twee maanden is ongeveer alle bescherming weg..
----
persoonlijk zou ik de entingen niet zover laten verlopen, zeker niet als je veel of graag met je hond naar de bossen wilt, of naar het park of iedere andere plek waar veel honden komen. puur om het risico te vermeiden.. Immers als je het voor die paar euro moet uitstellen, dan zit je niet te wachten op een behandeling voor een ziekte door stomme pech.
Rex_Rolfo schreef:elenaMM77 schreef:Je hond is nu steeds minder beschermd en na die twee maanden is ongeveer alle bescherming weg..
Na twee maanden al? Zal ook aan de ziekteverwekker liggen. Bij mensen zie je vaak dat ze na 1 enting (of 1x ziek geweest te zijn) voor de rest van hun leven beschermd zijn. Andere entingen moeten een paar keer geboost worden voor ze langere tijd effectief zijn.
Op de datum is vooral als je met de hond (of paard) ergens naartoe wilt. Niet vanwege goede / slechte bescherming maar omdat de organisatie graag een niet-verlopen enting wil zien (en ook wel terecht eigenlijk).
geerke schreef:elenaMM77 schreef:het is idd niet zo dat het lichaam met volle weerstand denkt, oh oliebol, enting verlopen gelijk alle weerstand tegen deze ziekten overboord gooien..
net zomin dat het pak melk dat tot 20-02-2015 houdbaar is, om klokslag 00.00h op de 21 denkt, oops ik moet nu zuur worden..
Je hond is nu steeds minder beschermd en na die twee maanden is ongeveer alle bescherming weg..
----
persoonlijk zou ik de entingen niet zover laten verlopen, zeker niet als je veel of graag met je hond naar de bossen wilt, of naar het park of iedere andere plek waar veel honden komen. puur om het risico te vermeiden.. Immers als je het voor die paar euro moet uitstellen, dan zit je niet te wachten op een behandeling voor een ziekte door stomme pech.
minder beschermd?Ik laat alleen pups 2x enten en verder hun hele leven niet meer.Wij laten ons toch ook niet ieder jaar enten?Dit is echt een idee van dierenartsen om geld in het laadje te laten brengen.
Wordt steeds populairder om te doen. geerke schreef:elenaMM77 schreef:het is idd niet zo dat het lichaam met volle weerstand denkt, oh oliebol, enting verlopen gelijk alle weerstand tegen deze ziekten overboord gooien..
----
minder beschermd?Ik laat alleen pups 2x enten en verder hun hele leven niet meer.Wij laten ons toch ook niet ieder jaar enten?Dit is echt een idee van dierenartsen om geld in het laadje te laten brengen.
Yipee schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Wel is het zo dat veel entingen langer mee kunnen dan een jaar. Wat tegenwoordig wel kan en ook goed is, is meer gericht enten. Je kan dan de antilichaam titer bepalen voor het antigeen waar je tegen ent. Als die hoog genoeg is, is enten inderdaad niet nodig.Wordt steeds populairder om te doen.
_Micha_ schreef:Oh slim plan daar heb ik nog helemaal niet overga gedacht wat stom.
Hond is volgens paspoort een jaar en drie maanden (zeker weten doe ik het niet want het was een straat hondje, inmiddels al wel 8 maanden bij mij. ) Hond is 28-02-2014 geent voor Rabies, Parvo/Weil dit is gebeurd op Kreta. Verder heeft hij in Nederland in juni nog kennelhoest enting gehad.
Ik doe geen shows, wel hondenclub. Bij de DA bij de dierenwinkel zit ook een gezondheidscontrole
Het is natuurlijk geen pure noodzaak om het uit te stellen, maar als het verder toch niet uitmaakt. Tot wanneer zou het dan nog wel kunnen? En zijn hier geen eenduidige lijnen voor?
Citaat:NAAM VAN HET DIERGENEESMIDDEL
VANGUARD* DA2Pi-CPV-Lepto
KWALITATIEVE EN KWANTITATIEVE SAMENSTELLING
Samenstelling per dosis (1 ml):
Gelyofiliseerde fractie: Vanguard DA2Pi
• Verzwakt levend virus van de ziekte van Carré van de hond , stam N-CDV:
niet minder dan 103.0 CCID50*
• Verzwakt levend hondenadenovirus, type 2, stam Manhattan:
niet minder dan 103.2 CCID50
• Verzwakt levend honden parainfluenza virus, stam NL-CPI-5:
niet minder dan 106.0 CCID50
Vloeibare fractie: Vanguard CPV-Lepto
• Verzwakt levend honden parvovirus (CPV), stam NL-35-D, low passage:
niet minder dan 107.0 CCID50
• Geïnactiveerde Leptospira canicola : niet minder dan 40 HPU
• Geïnactiveerde Leptospira icterohaemorrhagiae: niet minder dan 40 HPU
Esther schreef:..
Dat hondenscholen het nog steeds eisen is omdat ze er niet over nadenken, ze denken zo bescherming te bieden aan de honden die komen. Bij mijn hondenschool accepteer ik ook titeruitslagen en vraag geen weil of kennelhoest. Kennelhoest is niet meer dan een griepje waar ze een paar dagen hangerig van zijn. Net of honden alleen wat oplopen op een hondenschool, hoe zit het op de uitlaatveldjes?
In geval van TS zou ik de hond nog wel een keer laten enten en over 3 jaar als de enting afloopt laten titeren.