Teefje loops..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Teefje loops..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 13:13

Hallo bokkers! Vraagje.. :o
Wij hebben een teefje van ongv 9 mnd en ze moet binnenkort dus loops worden (jep, daarna word ze gesteriliseerd).
We merken de laatste tijd veel likt down under en de reuen moeten we bij haar weg slaan. Maar ik zie nog geen bloed... Zijn er ook honden die niet bloeden?
Vandaag is ze erg hangerig en knuffelig, óf ze ligt zielig in een hoekje. Misschien een domme vraag, maar hebben honden ook buikpijn oid? :+
Sorry, ik heb altijd mannen in huis gehad :D

Wilawander

Re: Teefje loops..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:47

Dat kan al maanden van te voren wat spelen. Kunnen ze erg hangerig van worden voor de eerste keer. Bloeden kan ook uitblijven of heel weinig. Wel oppassen dat er niks mis gaat bij de heren.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:55

Waarom na de eerste loopsheid laten helpen? Ons werd geadviseerd om dat er voor te doen. Ervoor zou bepaalde kankersoorten tegen gaan. Pure interesse hoor, niet als commentaar bedoeld

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:56

Nooit voor de eerste loopsheid en voor zeker 14 maanden niet laten helpen. Die hormonen hebben ze nodig om volwassen te worden. Als ze 1 a 2 keer loops worden worden ze beter volwassen en groeien beter uit en maakt voor tumoren enz. niks uit.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 14:03

magriet schreef:
Waarom na de eerste loopsheid laten helpen? Ons werd geadviseerd om dat er voor te doen. Ervoor zou bepaalde kankersoorten tegen gaan. Pure interesse hoor, niet als commentaar bedoeld

We mogen niet eerder van de dierenarts.. :) pas na eerste loopsheid. Stel dat ze wel net loops moet worden, dan zijn er extra risico's omdat het tijdens deze tijd allemaal super doorbloed is. (werd mij verteld)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:05

Vivian__ schreef:
magriet schreef:

We mogen niet eerder van de dierenarts.. :) pas na eerste loopsheid. Stel dat ze wel net loops moet worden, dan zijn er extra risico's omdat het tijdens deze tijd allemaal super doorbloed is. (werd mij verteld)

Heel goed van jou dierenarts :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 14:06

Wilawander schreef:
Dat kan al maanden van te voren wat spelen. Kunnen ze erg hangerig van worden voor de eerste keer. Bloeden kan ook uitblijven of heel weinig. Wel oppassen dat er niks mis gaat bij de heren.

Dankje! Nee ze staat erg hoog op de poten dus de helft van de heren kan er al niet eens bij :')
Ze is vandaag echt extreem hangerig en knuffelig. Ze kruipt het liefst in me haha. Arm kind. We merken idd al een aantal weken dat ze vaker plast en veeeel meer lekkere plasjes ruikt dan voorheen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:09

Vivian__ schreef:
Wilawander schreef:

Dankje! Nee ze staat erg hoog op de poten dus de helft van de heren kan er al niet eens bij :')
Ze is vandaag echt extreem hangerig en knuffelig. Ze kruipt het liefst in me haha. Arm kind. We merken idd al een aantal weken dat ze vaker plast en veeeel meer lekkere plasjes ruikt dan voorheen.

Ook al kunnen de heren er niet bij, er zijn teven die gaan er voor liggen, en dan kunnen de heren er als nog bij. als je twijfelt of ze loops is, kan je ook met keukenpapier haar doos schoonmaken. Miss zit er dan wel bloed bij. Vaak kan de doos ook wat opgezwollen zijn

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 14:16

Wilawander: ben idd erg tevreden over mijn DA! Echt toppers zijn het. Heel kundig en behulpzaam.
Plutolover: we zullen er extra op letten. En die doos.. Tja :+ ik zie echt geen verschil.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:19

Mijn Duitse Herder bloed ook bijna niet en houdt zichzelf súper schoon dus vindt ook bijna nooit wat ;)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:18

Mijn teef bloedde ook amper de 1e keer maar vertoonde wel hetzelfde gedrag! Was een heel zielig hondje haha

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:24

Mijn teefje bloed nooit zichtbaar, je merkt het alleen aan haar gedrag en dat is wel het gedrag dat jij omschrijft, dus ik denk dat ze wel loops is dan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:13

Bij die van mij heb ik ook pas een keer een druppel bloed gevonden, verder nooit, dus ik weet niet of ze zich gewoon heel goed schoon houdt of echt niet bloedt. Ik ben nu toevallig ook op de loopsheid aan het wachten, en haal regelmatig een tissue erlangs om te controleren.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 21:31

Bedankt voor de reacties! Dus nóg meer in de gaten houden buiten... :) Ze is nogsteeds lekker knuffelig (gezellig!) en ligt gelukkig niet meer in een hoekje.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:35

Ook al kunnen ze er niet bij, ik heb serieus meegemaakt dat een jack Russel reu een grote rottweiler teef gedekt heeft.... Vraag me niet hoe, maar het is hem gelukt!

Ik heb de mijne met 3 jaar laten helpen. ze was mooi volledig uitgegroeid en een aantal x loops geweest.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 21:37

loez schreef:
Ook al kunnen ze er niet bij, ik heb serieus meegemaakt dat een jack Russel reu een grote rottweiler teef gedekt heeft.... Vraag me niet hoe, maar het is hem gelukt!

Ik heb de mijne met 3 jaar laten helpen. ze was mooi volledig uitgegroeid en een aantal x loops geweest.

Mag ik vragen, zonder aanvallend over te komen, waarom na 3 jaar? Wilde je fokken met haar of?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:52

Nee! Van haar wilde ik absoluut geen pups. :) waarom na 3 jaar, geen idee eigenlijk. Ze had er geen last van verder en een gecastreerde reu in huis dus kon verder geen kwaad. Verder loopt ze ook nooit los. Maar net na haar 3e vond ik dat het tijd was! Maar goed ook want nu hebben we een reu in huis die niet gecastreerd is. :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:04

loez schreef:
Nee! Van haar wilde ik absoluut geen pups. :) waarom na 3 jaar, geen idee eigenlijk. Ze had er geen last van verder en een gecastreerde reu in huis dus kon verder geen kwaad. Verder loopt ze ook nooit los. Maar net na haar 3e vond ik dat het tijd was! Maar goed ook want nu hebben we een reu in huis die niet gecastreerd is. :')

Hmm oke. En waarom is die niet gecastreerd? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:06

magriet schreef:

Dit is dus juist NA de eerste loopsheid en niet VOOR.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:13

Vivian__ schreef:
loez schreef:

Hmm oke. En waarom is die niet gecastreerd? :+

We hebben besloten dat zolang hij zich goed gedraagt hij niet gecastreerd wordt. Hij is overdag thuis en in de avond gaat hij mee naar de loods van mijn vriend, waar hij met een andere teef kan rennen en doen. Die teef is ook geholpen.

Hij heeft nu 1x in de zoveel tijd dat hij wat meer op mijn teef reageert. Maar zolang het hierbij blijft blijft hij een volle reu :).

Als wij weg gaan zitten ze zoiezo apart. Puur omdat ze anders aan het spelen blijven en mijn teef kan niet altijd tegen haar verlies. En ze spelen al aardig lomp samen. De reu is een cane corso x Mastino en mijn teef is een American Stafford

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:23

Ze zal inderdaad loops zijn of kan dat elk moment worden.
Niet uit het oog verliezen, wat gezegd wordt klopt idd, wees niet naief, ze vinden wel een manier om het voor elkaar te krijgen.
Wbt de andere reactie's; Intacte reu en teef horen zowieso niet in één huis als er geen fokkerijplannen zijn, dat gaat in 99% van de gevallen vroeg of laat gewoon fout.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:25

Anneliesdj, welke reactie bedoel je? Over de intacte reu en teef zonder fokkerij plannen? :)

Edit; voor TS zelf waarsch :') zit te slapen denk ik :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:33

Ik las iets over reuen en teven in één huis en jack russels die rottweilers dekken.
Dat zijn helaas geen sprookjes, gebeurd best vaak omdat mensen gewoon niet opletten of naief zijn.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 14-02-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:44

Die jack Russel en rottweiler was idd te gek voor woorden en echt door nalatigheid vd eigenaresse! Kon zeggen wat je wilde, ze trok er helaas niets van aan!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 23:02

Geen relropic plz :o
Ik zit non stop op 'mijn teef' :+ zodra er een hond aankomt vraag ik sowieso of het een reu of teef is. En mocht er toch ongewenst gedrag vertoont worden, ik duik er bovenop haha.