Ik heb mijn kater 10 dagen terug laten castreren. Hij had een balletje wat niet ingedaald was, waardoor dit ook meteen een buikoperatie betekende. Hij heeft hier in totaal 2 wonden aan overgehouden die natuurlijk gehecht zijn. De hechtingen zijn niet zichtbaar, dus ik neem aan dat het onderhuids gehecht is. De hechtingen zijn niet oplosbaar.
We hebben hem na de operatie nergens aan zien bijten of likken, wel hebben we iedere dag zijn wonden gecontroleerd. Die zagen er netjes uit, tot eergisteren. Zijn grote wond, daar had hij een deel van de korst af getrokken. Omdat de hechtingen er eigenlijk toch uit mochten hebben we de dierenarts maar gebeld, dan kon hij ook meteen de wonden inspecteren.
Gisteren langs geweest, op zijn grote wond zat al een klein beetje pus(dus maar goed dat we meteen actie hebben ondernomen...) en zijn kleine wond had hij álle hechtingen uit getrokken. Die stond helemaal open

Dierenarts heeft de wond schoon gemaakt en antibiotica erin/op gedaan. Daarnaast moet Charlie, de kat dus, 2x per dag medicijnen krijgen. De kleine wond is dicht geniet.
Probleem is dus: hij mag er écht écht niet meer aan komen. Bij die dierenarts kregen we eerst een kap, maar dat vond Charlie echt heel raar. Hij zat helemaal te 'draaien' met zijn hoofd en lichaam, alsof hij iets te veel op had. Toen kwamen ze bij de dierenarts dus met een Medical Pet Shirt, wat hij niet erg leek te vinden. Zo zijn we dus naar huis gedaan.
Vanochtend toen we opstonden had hij het al uit. Weer aangetrokken, binnen 5 minuten uit. Hij had er in geplast, heb het dus even met de hand gewassen en de droger in gegooid. Nu heeft hij het weer aan, maar ik heb nu zijn tuigje(dat is hij gewend) over aan gedaan. Tot nu toe heeft hij het niet uit gekregen, maar ik ben bang dat als ik straks thuis kom van school dat hij het weer uit heeft. Of dat het te strak heeft gezeten. Of dat hij met zijn tuigje ergens is blijven hangen.
Zo ziet het er nu uit:

Iemand ervaring met zo'n situatie? Voel me echt rot voor 'm, hij is echt helemaal rusteloos en van streek van alle veranderingen.
Alvast bedankt!