Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:31

De puli van mn ouders heeft al jaren last van dr oren. Enkele jaren terug hebben we met een cameratje dr oren bekeken bij de dierenarts, en toen bleek dat dr oren vol zaten met zweren en blaren. Conclussie, chronische oorontsteking, en sindsdien heeft ze eerst antibiotoca druppels gehad van de dierenarts, en nu krijgt ze oordruppels van de drogist.

Omdat de pijn aan dr oren steeds erger wordt, en de hond nu ook doof wordt omdat dr gehoorgang zo dicht zit probeer ik mn ouders over te halen om naar de dierenarts te gaan. Echter denk ik zelf dat het oorkanker is, en dat het operatief verwijderd zal moeten worden. Nu is mn vader anti-operaties omdat onze vorrige hond na de operatie is overleden. Omdat deze hond al 10 is (oktober wordt ze 10) vind hij dat risico te groot. Nu ben ik van mening dat dit ras makkelijk 16 kan worden, en dat het niet eerlijk is voor de hond om haar nog zolang met pijn te laten lopen.

Is er iemand die ervaring heeft met oorlanker? Is het behandelbaar, en zo ja, wat kunnen we verwachten?

Bijgevoegd heb ik foto's van dr beide oren, de eerste foto is van het oor van dr volle zus (gezond oor).

Zus
Afbeelding

Links
Afbeelding
Rechts
Afbeelding

kohtje

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:35

Ik denk geen kanker .
Meer huid wat opgezwollen is. Stinkt het oor?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:35

Wat bedoel je met oordruppels van de drogist die ze krijgt? Ik zou niet zomaar iets in het oor gaan druppelen.

Daarnaast zou ik echt als de wiede weer naar een DA gaan! Dit ziet er pijnlijk uit. Een DA kan een diagnoste(plan) opstellen en vervolgens je prima vertellen wat je eraan zou kunnen doen en de prognose. Zelf aankloten zou ik zeker niet doen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:36

Oh dear bereid je maar voor....

Het lijkt me trouwens niet echt handig om gelijk over behandeling oorkanker te beginnen aangezien de DA het nog niet gezien heeft.

En laat ik dan maar beginnen met de oh dear berichten: ik snap dat het niet aan jou ligt maar aan je vader, maar ik vind het echt *spreekt het woord niet uit want niet netjes* dat iemand met zoiets niet naar de DA gaaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:38

Snel naar een dierenarts...met oren moet je niet zelf klooien en druppelen.
Krabt ze er aan?Houd ze haar hoofd scheef?Zijn beide oren zo?
Dit kan echt vanalles zijn,infectie,mijt,schimmel....

Een dierenarts kan kijken of het trommelvlies nog heel is,dat kan door mijten,schimmels,infectie beschadigd zijn.Ga je dan druppelen komt de vloeistof in het hersenvocht en heb je kans op een hersenvliesontsteking. :7
Laatst bijgewerkt door geerke op 10-02-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:38

dit lijkt wel op een olifanten oor dit heeft mijn hond ook erg last van en krijgt avuloxil in de oren.
dat is een middel wat koeien krijgen in de uiers tegen uier ontsteking.
werkt erg goed bij de hond maar het is wel prijzig spul maar het is het wel waard.
alleen te krijgen op recept van de DA

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:39

Onze kat heeft het. Volgens DA 1 niks aan te doen bij haar verder (misschien ook omdat ze al oud is?). We hebben ook druppels gehad toen, maar hielp maar tijdelijk. Bovendien vond ze het verschrikkelijk als we die druppels bij haar in deden.

Ze heeft er soms veel jeuk aan, maar verder is ze vrolijk, speels en fit (al bijna 18 jaar). Wil binnenkort naar een andere DA met haar, vragen of er iets aan de jeuk te doen is. Daarna afwachten... Zo lang ze nog vrolijk doet en keihard spint ga ik er van uit dat ze zich nog OK voelt.

Heeft jouw hond er ook jeuk van?

Oor van mijn kat ziet er overigens van binnen anders uit dan die van jouw hond, voor hoe ver ik dat kan zien. Als je er nog niet mee naar DA bent geweest zou ik dat ook zeker eerst doen.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 10-02-15 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:39

Niet alles wat gezwollen is is kanker.

En niet klooien met oren, direct naar de dierenarts.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:40

Waarom ga je zelf niet even met deze hond naar de dierenarts?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:41

Sorry, maar ik vind de oren er behoorlijk smerig uitzien.
Mogelijk dat het ontstoken is?

Ik zou er wel mee naar de dierenarts gaan, t ziet ook nog eens of de gehoorgang helemaal dicht zitten en dat kan nooit goed zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:41

Ziet er uit als een fikse oorontsteking. Zou ik zeker vandaag nog goed naar laten kijken. Arme hond kan zeer pijnlijk zijn.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:42

Nou als je ouders er niet mee naar de Da willen zou ik zelf een afspraak maken.. Dit is erg pijnlijk voor het dier zoals de situatie nu is.. Ik kan de situatie verder natuurlijk niet inschatten maar als hier niets mee gedaan wordt vind ik het als ik kort door de bocht ben gewoon onthouding van nodige zorg...

Om even terug te komen op je vraag.. volgens mij is het oor iig erg ontstoken, lief dier dat je er überhaupt nog aan mag zitten..

Klinkt misschien allemaal wat kortzichtig in mijn post.. maar ik snap soms niet dat mensen op bokt al zelf hun eigen diagnose willen bespreken terwijl het dier nog niet gezien is door een DA. Ramp scenario's als kanker en dergelijke zijn allemaal nog erg ver weg.. een dierenarts trekt zelfs die conclusies niet zonder een Biopt te hebben genomen..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:43

Voor zover ik het kan zien zie vermoed ik eerder een oor dat opgezet is en dat het oor al veel te voorduren heeft gehad als je naar de huid van het oor kijkt. (Maar hé, ik ben geen dierenarts) Toch weer even terug naar de DA. Van een operatie hoeft (nog) helemaal geen sprake te zijn.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:48

T lijkt in ieder geval flink vergroeid, maar dat hoeft niet direct kanker te zijn. Zeker als je hond er zo'n last van heeft zou ik er mee naar een DA gaan. T kunnen ook poliepen zijn. Soms is daar wat aan te doen, maar soms ook niet.
En druppels van de drogist? Als je trommelvlies geperforeerd is heb je wel een enorm probleem als je dan gaat druppelen met wat dan ook dus zou niet zomaar wat in die oren smeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:49

Ze heeft er pijn aan, jeuk (krabt er aan en piept vervolgens van de pijn) en ze schud regelmatig met dr kop. Ook schrikt ze behoorlijk als ze je niet aan hoort/ ziet komen, en blaft ze erg hart en hoog (ik denk omdat ze zichzelf niet meer zo goed hoort haha). Er aan komen voor de foto mocht, maar zodra ik dr liet gaan verstopte ze zich gelijk haha :+

Wat voor een druppels ze precies krijgt weet ik niet (ik woon al jaren niet meer thuis) maar ze zijn van de kruidvat vertelde mijn moeder me.
Het financiële plaatje speelt ook een rol dat mn ouders niet alles uitgebreid willen laten onderzoeken. Vandaar dat ik eerst via internet wat informatie voor ze opzoek en de foto's ook doormail naar diverse dierenartsen om te kijken wat hun adviseren en het bijbehorende kostenplaatje te horen.

Ik heb mn moeder nu al wel zo ver dat ze op consult wilt inderdaad, echter zijn ze momenteel op vakantie dus dat zal gebeuren als ze weer terug zijn (volgende week op zn vroegst).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:50

Eerlijk gezegd vind ik wel dat ze het dier van nodige zorg onthoudt, want het kan zeer pijnlijk zijn........en dus verwaarlozing en laat het gewoon met pijn en ongemak rondlopen..........

Gewoon ze proberen te gaan overtuigen toch ermee naar de dierenarts te gaan en niet ff wachten tot een volgende week.........

Dat zouden ze zichzelf ook zeer zeker weten niet aandoen.

Ja, financiele plaatje he............dat mag geen reden zijn om het dier van hulp te onthouden, maar dat is wat ik ervan vind en vind ik het wel een dierenmishandeling in dit geval.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-02-15 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:51

Arm ding, neem dan geen hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:51

als de hond duidelijk pijn heeft en doof is...en daar kun je wel een :+ achter zetten maar ik zie daar de humor niet zo van in eerlijk gezegt...
Meteen naar de dierenarts,en niet volgende week.Schandalig dit...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:53

Ik heb een kat gehad met poliepen in het oor
Dat lijkt hier erg op.dat was te behandelen met speciaal oorzalf waardoor de huid ook minder dik werd

Beter om wel met de hond nu heen te gaan want hoe langer je wacht. Hoe erger het word.
En hoe duurder..dus probeer ze idd over te halen om wel te gaan

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:54

Shanna schreef:
Ze heeft er pijn aan, jeuk (krabt er aan en piept vervolgens van de pijn) en ze schud regelmatig met dr kop. Ook schrikt ze behoorlijk als ze je niet aan hoort/ ziet komen, en blaft ze erg hart en hoog (ik denk omdat ze zichzelf niet meer zo goed hoort haha). Er aan komen voor de foto mocht, maar zodra ik dr liet gaan verstopte ze zich gelijk haha :+

Dat zijn precies de symptomen die onze kat ook heeft. Miauwt echt knoer hard, en hoort ons nooit aan komen. ze hoort helemaal niks meer. Schudt ook met haar hoofd, krabt er veel aan en er komen soms stukken oorsmeer uit haar oor.

Volgens de DA was het een soort van kanker en/of poliepen... (?) Ze heeft prednison kuur gehad maar dat hielp niet. (zalf)druppels van DA hielpen ook niet. Nu kijken we het even aan, en wil ik alleen nog even van een andere DA weten (waar we met onze honden ook heen gaan) of er symptoombestrijding mogelijk is, omdat wij een kat van 18 jaar niet willen laten opereren. Als het te erg wordt (we kunnen aan onze kat vrij goed zien wat haar stemming is) laten we haar inslapen, hiervoor ga ik ook de mening van de DA aanhoren... :(

Ik zou hier ook zeker mee naar de DA gaan... Desnoods zelf?
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 10-02-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:55

Ts, jij bent 24, je ouders zijn op vakantie en dan onderneem je geen actie??? Sorry maar het moesten mijn ouders niet zijn die zo laks met hun dieren om gaan. Ga toch zelf vandaag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:55

Thesserd...is er gekeken of het oormijt was?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:56

geerke, ja. Daar heeft ze preventief ook wat voor gekregen destijds (anti mijt oid?), maar was het volgens DA niet. Was dat het maar! :+ Dan was het niet zo erg en behandelbaar geweest.

Het is alweer een poosje geleden dat we naar die DA geweest zijn. Volgens haar zouden we met 3 weken wel terug bellen voor een spuitje. Echt een raar en naar mens _-:( Kat leeft gewoon nog, en is vrolijk en fit. Alleen de jeuk is naar... Vandaar dat ik besloten heb om haar een dezer dagen mee te nemen naar de andere DA voor een soort van second opinion. Maar de illusie van het oplossen van het probleem heb ik niet meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:58

Dan ga jij toch heen? Je bent oud genoeg lijkt mij....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:59

Druppels van de kruidvat? Seriously? Niet voor het een of ander, maar ga aub naar de DA. Je hond kan er een scheve kop aan overhouden als je niet fatsoenlijk te werk gaat bij oor problemen.