Hoe krijg ik mijn kat ( en huis ) vlo vrij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Hoe krijg ik mijn kat ( en huis ) vlo vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:42

Aangezien ik nu in staat ben de kat weg te doen hoop ik dat iemand DE tip heeft.

Al vanaf dat wij onze poes hebben heeft zij vlooien. We hebben alle soorten vlooien druppels gebruikt maar er is er geen 1 die werkt. We douchen haar inmiddels elke 2 weken met speciale vlooien shampoo, ook is dreft, head en shoulders en azijn al aan de beurt geweest.

De kat mag niet naar boven maar toen ik net op bed zat sprong er zo een vlo op mij. Over 2 maanden verwachten we een baby een aangezien ik en de zoon van ml onder de vlooien beten zitten ben ik bang dat ze straks ook op de baby zullen zitten.

We stofzuigen 2 keer per dag, wassen alles op 40 graden. Alle kussen hoezen / dingen die in de woonkamer liggen en gewassen kunnen worden wassen we wekelijks.
We hebben gespoten met van dat speciale spray al meerdere keren maar we komen niet van die vlooien af.

Inmiddels doen we zn 4 keer per dag de kat kammen ( leuk klusje voor ml want ze wilt je opeten dan :D ) . Na elke kam beurt komen er vlooien van af, we kammen door tot we niks meer vinden of tot ze echt te heftig word ( ze bijt en krapt je echt tijdens het kammen ) .
Vlooien band hebben we nog niet geprobeerd aangezien we denken dat ze zich dan ophangt, we hebben haar vanaf kitten niet aan een halsband kunnen laten wennen want ze werd echt heel wild.

Dierenarts hebben we al ingelicht welke niks voor ons kan doen want " we hebben alles al geprobeerd en als dat niet helpt helpen hun middelen ook niet" .
Ook hebben we een bedrijf benaderd welke je huis reinigt maar deze heeft gezegd dat zolang de kat niet vlo vrij is/wordt het zonde geld is aangezien de kat dan zo weer vlooien mee brengt.

Hoe kunnen wij nog beter onze omgeving vlo vrij krijgen? Wat kunnen wij nog doen aan ons huis, en wat aan de kat? Had al een tip gekregen om honden vlooien tabletten te halen bij de DA omdat die sterker zijn.

ShenaBell

Re: Hoe krijg ik mijn kat ( en huis ) vlo vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:44

Jeetje lastig zeg alles wat je zou moeten doen heb je al gedaan...
Laat je haar naar buiten?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:45

idd de tabletten, comfortis te krijgen naar het gewicht van de kat
werkt ontzettend goed, nog geen klachten over gehad, vlooien raken verlamd en vallen binnen enkele uren er al vanaf

redelijk prijzig, maar hier doe je 6 maanden mee, ipv de vaak 4 pipetten dus prijs valt dan weer mee

echt een aanrader

succes!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:45

Waarmee heb je het huis behandeld?

Wat voor dieren heb je nog meer in huis?

Waar heb je precies allemaal gesprayed?

Vlooien worden steeds moeilijker in het bestrijden, dat is een feit.
Maar de middelen bij een dierenarts horen gewoon te werken, aangezien deze vooral nieuw zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:47

Maar de kat raakt niet vlovrij als het huis niet vlovrij is. Dit betekent dus: afspraak met bedrijf maken, op de dag van de afspraak kat naar iwmand brengen waar het dier meteen in bad gaat. Kat blijft daar een paar dagen. Vervolgens de auto waarin de kat vervoerd is onderhanden nemen.
Voor de hond heb ik hier tabletten. Anticonceptie voor vlooien. Misschien bestaat er ook zoiets voor de kat?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:51

Ook belangrijk: hoe werk je met de omgevingsspray? Als je na het behandelen gelijk weer zou gaan stofzuigen is heel het idee van die spray weg. Beste is vóór het behandelen goed stofzuigen, huis sprayen (naden, kieren, tapijt e.d.) en pas na een paar uur/dag weer te stofzuigen. Stofzuigerzak insprayen of (nog beter) weggooien. Ben ook wel benieuwd van welk merk je hebt gebruikt.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:54

de comfortis werkt ook daar goed voor, vlo springt op de kat, raakt verlamd als hij de kat prikt en voordat hij eitjes kan leggen ligt hij op de grond en is de vlo dood, zo doorbreek je een cirkel

de vlooien in huis springen vanzelf een keer op de kat, en zo gaan deze ook weer dood zonder nog eitjes te leggen

verder zou je nog indoor-x kunnen halen bij da/dierenwinkel, dit is een omgevingspray

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:55

Gewoon vlooienbanden omdoen en een dagje of 2 in het oog houden dan zijn ze het meestal wel gewend.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:55

Oh bah zeg, krijg er de kriebels van. Heb je een goede en sterke omgevingsspray gehaald en de instructies heel precies gevolgd?
En idd de stofzuigerzak weggooien of een vlooien band erin doen. Als de kat weg is zullen de vlooien juist op jullie gaan zitten dus dat zou ik nog niet doen :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:57

Ik weet niet wat je al allemaal geprobeerd heb, maar ik zou het volgende doen:
Kat behandelen met advantage (juiste gewicht), al het wasbare stof in de wasmachine. Alles wat niet wasbaar is behandelen met virbac omgevingsspray (http://www.virbac.nl/producten/kat/anti ... iertespray), alles goed stofzuigen van tevoren (doe een vlooienband in je stofzuigerzak/bak zodat de vlooien ook echt dood gaan) en dan alle kiertjes en gaatjes ook met die spray behandelen. Zorg wel dat de kat op dat moment niet in de ruimte is, maar dat staat ook op de verpakking van de spray.
Het is wel even veel werk ineens, maar anders ben ik bang dat je het niet onder controle krijgt.

Gaat de kat ook naar buiten?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:57

als echt bijna niets meer werkt, kan je ook nog vee rust pakken.

Alle dieren het huis uit, en het hele huis bewerken. OOK de kelder en de zolder indien aan wezig.
4 uren weg wezen, thuis komen en de ramen en deuren open zetten.

Vee rust, is gevaarlijk rot spul.... dus weer er wel mee bewust

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:00

Vlooienspul bij de DA halen, comfortis, advantgae zijn goed, huis behandelen met indoor x. Dan zou je er echt af moeten zijn.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:06

Shenabell: Kat komt idd buiten, hebben er al eens over nagedacht deze binnen te houden omdat we denken dat ze ook een hoop vlooien van buiten mee neemt maar dan sloopt ze de boel.. Ze is echt een kat die haar rondje buiten moet doen anders gaat ze aan het behang/meubels krabben ( ondanks haar krabpaal ).

Karin: Comfortis hebben we al geprobeerd!

Maralynn: Huis is behandeld met omgevingsspray voor vlooien, goedkope variant van de supermarkt en Exil van de petsplace werd me daar aangeraden. Ook dweilen we ( als we al dweilen ) met azijn.

Kat is de enige in huis, hadden ook een hond welke nu bij mijn ouders leeft, mede door de vlooien want die hond kwam ook onder te zitten.

Waar we gesprayd hebben, langs alle muren in huis, alle hoekjes, in de kasten, bij de voordeur/achterdeur, het raamkozijn, de toilet, in de voorraadkast, de meubels.
De auto hebben we ook behandeld meerdere keren.

Femke; Het is idd het cirkeltje waar we inzitten, kat raakt niet vlo vrij door het huis en huis raakt niet vlo vrij door de kat. Helaas hebben we geen adres waar de kat heen zou kunnen ( en om haar nou een dag of 2 in de schuur op te sluiten vinden we ook weer zoiets... )

Liesje: Voordat we sprayen doen we stofzuigen/dweilen met azijn, na het sprayen doen we pas de volgende dag weer stofzuigen.
Stofzuiger heeft geen zak, legen we wel dagelijks maar misschien deze ook reinigen?!

Indoor-x gaat op het lijstje dank!

Laura: Dat dachten wij dus ook met een halsbandje, na een half uur was ze nog druk bezig dat ding af te krijgen, liep overal tegen op en sloeg steeds over de kop. Na een maand elke dag een half uur een halsbandje om hebben we het opgegeven.. Maar zal hem toch eens in huis halen in de hoop dat ze op dat ding anders reageert.

Dank voor alle adviezen!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:10

Brrrrr! Ik krijg hier helemaal de kriebels van. Mijn katten komen buiten en er lopen wat zwerfkatten hier. Waardoor ik met vlooienduppels ook geen steek verder kwam. Ja, er was even wat minder kriebel bij de dames. Ik merk dat de vlooien (gelukkig!) op mijn katten blijven. Nadat ik het zat was om met dure druppels bezig te blijven, heb ik ze allebei een vlooienband gegeven. Werkt dus goed.

Succes

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:14

Die vlooiensprays voor in huis haalde hier niks uit. We hebben hier ook alles geprobeerd. Uiteindelijk alsnog de reinigingsdienst laten komen. Die helpen je echt uit de brand. Om te testen of er vlooien in alle ruimtes zijn kun je snachts een bakje met water en dreft neerzetten met daarin een drijvend aangestoken waxine lichtje. Vlooien komen hier op het licht af maar door de dreft in het water kunnen ze niet op het water "lopen" waardoor ze verdrinken.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:16

Misschien moet je eens goed gaan nadenken waar de vlooien kunnen zitten. Bij ons bleek het de mand met houtblokken voor de openhaard te zijn. Die mand hebben we buiten gezet en toen hadden we meteen een stuk minder vlooien.

Ik heb toen goed advies gekregen van mijn dierenarts (assistent). Samen het huis door doorgelopen om zo te zoeken naar de haarden.

Daarna dus kat en huis behandeld en nu gaat het al tijden (zo een 1.5 jaar) goed.

Succes

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:18

Ik zou met oog op de baby toch ervoor kiezen om de kat 2 dagen minimaal in de schuur op te sluiten. Dan idd een bestrijdingsbedrijf bellen. Zodat je uit die cirkel komt.... Je hebt al zoveel geprobeerd en blijkbaar zijn de vlooien resistent. De dierenarts kan vanuit binnen de vlooien bestrijden en zelf kun je ervoor kiezen de kat alsnog te wassen. Is even heel vervelend om zulke maatregelen te nemen maar zo is het zowel voor jullie als voor de kat ook niet leefbaar maar daarna lucht dat zo op!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:22

Ik heb 7 honden en 6 katten.. ik zweer bij stronghold (bij de da verkrijgbaar) en klinkt gek.. duivenspray van bolfo geloof ik. of 404 dt is nagenoeg hetzelfde verkrijgbaar bij oa de welkoop enzo. Ik spray mijn huis in met die rommel.. laat alles even dicht zitten en zet pas na een half uurtje even alles open. Ik spray dan van boven naar beneden, alle ruimtes, ook de wc en badkamer ed. , dus 1 spuitbus is niet genoeg. Verder doe ik een halve vlooienband (goedkope ) in de stofzuigerzak. Ik durf te zeggen dat mijn dieren geen vlooien hebben. Ik heb namelijk vorige week mijn langharige kat geschoren en heb echt niets gevonden. Succes. en bezuinigen is in deze geen optie. Azijn .. die vlooien houden hun pootjes voor hun mond en ogen , tuffen een keer en springen vrolijk verder. Dan kan je ook wel varenbladeren neerleggen ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:24

Comfortis ophalen bij een andere DA dan, wij hebben hetzelfde gehad, alles al geprobeerd en toen naar de DA gestapt. Alle dieren hier een pilletje gegeven, moest na een aantal maand herhaald worden geloof ik.
Heb sindsdien geen vlo meer gezien.

Zo hoef je niet te sprayen, luchten, extra stofzuigen etc. Enkel de pilletjes zijn genoeg

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:31

zowel de kat als je huis behandelen met veerust. de meeste vlooienmiddelen zorgen dat de vlo sterft na het bijten, echter is 1 beet genoeg om eitjes te kunnen leggen, dus dat kan nog net voor ie doodgaat. dus je blijft in die cirkel zitten. veerust hielp hier geweldig, al maanden niet meer gespoten en nog steeds vlo-vrij. bij buitenkomen zou ik 2 of 3x per week toch blijven spuiten, ze nemen flink mee van buiten af vaak.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:47

Eventueel vlooiebandjes aan stukken knippen en onder kasten en dergelijke gooien. Sterkte, lijkt me echt een vreselijk probleem!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:24

Behandelen je echt het hele huis met de omgevingsspray? Waar jij komt, komen de vlooien ook, ondanks dat de kat er misschien niet komt.
Daarnaast niet zomaar middelen voor de hond aan de kat geven. In meerdere middelen tegen vlooien en teken voor de hond zitten werkzame stoffen (o.a. permethrin) in die voor katten giftig zijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:35

Comfortis voor de kat, 1 keer per maand.
Voor het huis geen spray maar een fogger gebruiken, advanthome is een goede. Kinderen en dieren (vergeet zeker het aquarium niet!) uit de te behandelen ruimte. Fogger in het midden van de kamer zetten en openzetten, zelf ook uit de ruimte gaan. 2 uur laten inwerken en daarna 2 uur verluchten.

Die pillen werken normaalgezien echt goed. Ken een hondenfokster die er ook maar niet van af geraakte, betaalde zich blauw aan pipetten en spray's. Alle honden bravecto gegeven (deze werkt 3 maanden maar is giftig voor katten), sindsdien geen vlo meer te zien.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:42

comfortis werkt het snelst en effectiefst. Als je iedere maand behandeld ben je er binnen 3-6 maanden vanaf. Sneller kan niet want zo lang duurt het voor alle eitjes uitkomen. Doe zeker de kat niet weg. Deze is met de comfortis de vlooienvanger.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:46

Is het geen optie om de kat een vlooienprik (program injectie) te geven? Deze werkt 6 maanden en maakt de vlooien steriel, dat betekend dat ze zich dus niet meer kunnen voortplanten. Ze gaan er niet dood door, maar door de kat (waar de vlooien dus voornamelijk op gaan zitten anders overleven ze niet) kunnen het er in ieder geval niet meer worden. Daarnaast wel blijven behandelen met goed vlooienmiddel om de steriele vlooien uit te roeien! Wellicht scheelt het in ieder geval wat.