Al vanaf dat wij onze poes hebben heeft zij vlooien. We hebben alle soorten vlooien druppels gebruikt maar er is er geen 1 die werkt. We douchen haar inmiddels elke 2 weken met speciale vlooien shampoo, ook is dreft, head en shoulders en azijn al aan de beurt geweest.
De kat mag niet naar boven maar toen ik net op bed zat sprong er zo een vlo op mij. Over 2 maanden verwachten we een baby een aangezien ik en de zoon van ml onder de vlooien beten zitten ben ik bang dat ze straks ook op de baby zullen zitten.
We stofzuigen 2 keer per dag, wassen alles op 40 graden. Alle kussen hoezen / dingen die in de woonkamer liggen en gewassen kunnen worden wassen we wekelijks.
We hebben gespoten met van dat speciale spray al meerdere keren maar we komen niet van die vlooien af.
Inmiddels doen we zn 4 keer per dag de kat kammen ( leuk klusje voor ml want ze wilt je opeten dan
) . Na elke kam beurt komen er vlooien van af, we kammen door tot we niks meer vinden of tot ze echt te heftig word ( ze bijt en krapt je echt tijdens het kammen ) . Vlooien band hebben we nog niet geprobeerd aangezien we denken dat ze zich dan ophangt, we hebben haar vanaf kitten niet aan een halsband kunnen laten wennen want ze werd echt heel wild.
Dierenarts hebben we al ingelicht welke niks voor ons kan doen want " we hebben alles al geprobeerd en als dat niet helpt helpen hun middelen ook niet" .
Ook hebben we een bedrijf benaderd welke je huis reinigt maar deze heeft gezegd dat zolang de kat niet vlo vrij is/wordt het zonde geld is aangezien de kat dan zo weer vlooien mee brengt.
Hoe kunnen wij nog beter onze omgeving vlo vrij krijgen? Wat kunnen wij nog doen aan ons huis, en wat aan de kat? Had al een tip gekregen om honden vlooien tabletten te halen bij de DA omdat die sterker zijn.