Mijn wolfje ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Mijn wolfje ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:27

Wolfje Miijá is ondertussen een jaar en drie maanden, en begint eindelijk wat volwassen te worden. Dus ze verdiend wel een foto topic :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Re: Mijn wolfje ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:31

Zo'n mooi dier is het <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:33

Als je nog eens in belgie bent, kom gerust op een playdate met de chi's. Ze is lief tegen kleintjes :P
Kan eventueel wel zijn dat je ze eens uit haar bek moet halen, maar ik beloof dat ze enkel volgekwijld zullen zijn ! :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:36

Haha die reactie vind ik echt geniaal!!!

Mooie hond ook trouwens! Welk ras is dit?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:39

Heel leuk beestje!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:40

Wat een mooie hond! Is het een Saarloos wolfshond?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:42

prachtige hond!
is haar karakter ook echt anders dan van een "gewone" hond?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:46

Ik vraag me echt af hoe het zou zijn om een Saarloos te hebben. Ik lees altijd dat ze primitiever zijn ingesteld dan andere honden en dat je ook anders met ze moet omgaan... Ik ben waarschijnlijk beter af met een gewone Duitse Herder. :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:47

prachtige Tsjech <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:47

Duhelo schreef:
Als je nog eens in belgie bent, kom gerust op een playdate met de chi's. Ze is lief tegen kleintjes :P
Kan eventueel wel zijn dat je ze eens uit haar bek moet halen, maar ik beloof dat ze enkel volgekwijld zullen zijn ! :D

Haha, zij kan dan wel lief zijn. Maar Isa vreet d'r op :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:49

He is een tsjechoslowaakse wolfhond. Ze zouden iets minder stressgevoelig en wat stoerder zijn dan de saarloosjes.

Ik heb veel ervaring met honden,maar ik moet zeggen dat ik er mijn handen aan volgehad heb. Ze zijn veel subtieler in hun taal en tekens opvangen (stel dat mijn vriend en ik beginnen discussieren, ook al is het niet met ruzie ofzo, dan is ze weg, terwijl ze ons anders schaduwt. De honden van mijn ouders slapen gewoon door.) ze heeft een enorme pijngrens (klap gehad van paard, klaplong, bloeding, bijna dood, ze heeft enkel op het moment van de klap heel even gekaiet, en voor de rest liep ze gewoonrond alsof er niks gebeurd was. Ze was enkel een beetje kalmer) met als gevolg dat correcties voor haar ook gewoon een spelletje zijn. 25 kilo hond die bovenop je springt en bijt om te spelen,maar niet reageert op een diw of een tik en enkel harder terug komt is niét leuk.
Ook meer instinctiever gedrag, niet alleen kunnen zijn,eekhoorns vangen (de manier waarop ze springen tijdens het spelen dus), vlees gaan verstoppen, zoiets is meer uitgesproken.
Voor de rest, als ze bij ons is is ze de rust zelve. Ligt hier nu een hele voormiddag naast me te slapen (ik ben ziek thuis nl). En gan we wandelen, das fijn, indien niet, zolang ze maar bij iemand is is ze blij :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:52

Limoen schreef:
Duhelo schreef:

Dat kan wel een probleem zijn inderdaad. Ik hoop dat ze tijd heeft, tegen dat ze dertig kilo op krijgt :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:55

Duhelo schreef:
Limoen schreef:

Dat kan wel een probleem zijn inderdaad. Ik hoop dat ze tijd heeft, tegen dat ze dertig kilo op krijgt :D

_O- _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:57

<3 <3 <3 wat een schitterende honden zeg!!!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:31

Herken veel van wat je schrijft bij mijn eigen tjech. Behalve het terughoudende. Mijn tjech moeit zich echt altijd als er discussie is. Ook als ik mijn petekindje onder zijn voeten geef komt hij er tussen staan en gaat hij naar me te blaffen. Dan echt zo een irritant meidenblafje als hij iets wilt duidelijk maken. Van visite wordt hij helemaal enthousiast (meeste tjechen net niet).
Zijn jack russel vriendinnetje traint hij mee. Hij laat ze wachten voor ze zijn restjes krijgt en kan ze soms echt 20 min laten wachten terwijl hij al gedaan heeft. Hij gaat dan een meter of 2 verder van zijn kom liggen en blijft op haar gefocust tot hij beslist dat ze mag gaan. Heel grappig om te zien.
Als ze op zijn plek ligt neemt hij een balletje om haar te lokken en zo zijn plaats terug te pikken.
Dit soort dingen vind ik typisch voor wolfhonden. Dat inplannen van dingen. Ze zijn echt zo intelligent. Dat maakt ze net zo moeilijk vind ik. Ze vinden altijd wel iets nieuws uit en je krijgt hun respect niet zo maar. Ook wat je beschrijft qua correcties, dat viel het eerste jaar bij ons ook lelijk tegen om zo hard te moeten zijn soms, maar je krijgt er wel karakter van. Met een tjech in huis moet je soms van je afbijten om je standpunt duidelijk te maken en je eigen ruimte te laten gelden net zoals bij sommige paarden :P
Moet wel zeggen dat hij nu 7 jaar is en een stuk rustiger is als op zijn 1-2 jaar. Ook het alleen zijn was een enorm probleem. We hebben daarvoor dat jackje in huis gehaald toen en dat heeft geholpen.
Je kunt ze echt niet met een duitse herder gaan vergelijken. Daarvoor zijn ze veel te nonchalant en niet genoeg attentief. Een tjech voor een inspanning warm maken is een hele opgave. Ze leren snel en kunnen best gehoorzamen, maar ze gaan niets slaafs gaan gehoorzamen. De mijne begint meestal te zuchten als ik hem met commando's overlaadt :=

Miijà is bijna volwassen. Dat babykopje is er af :D
Ze ziet er prachtig uit. Als je graag eens afspreekt voor een wandeling ? Ik zit dichtbij Aalst en heb een reflex fototoestel *-:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 13:39

Dank je!

@betadine: oooh zo herkenbaar!
Alles is hier gepland. Eten stelen was in het begin een groot probleem (aan 10 weken sprong ze al op het aanrecht)
Ze is nu zover dat ze enkel steelt als we er niet bij zijn. Maar onlangs was ik cake aan het eten. Ik zit in de hoek vd zetel, cake rechts, hond links schuin voor me. Ze bdelt wat, krijgt niks, en legt zich demonstratief te slapen. Om dan vanuit die houding uit het niks recht omhoog over me te jumpen, te landen op die cake (!) en hem snel mee te grissen...

Toen ik kittens had kwam ze mini latex varkentjes ervoor leggen om ze te laten meespelen. Die beesten snapten er uiteraard geen snars van :D

Het corrigeren. Ikzelf ben vrij hard voor mijn dieren, in dienzin, ik vraag iets, en verwacht een antwoord. En zo speel ik terug. Als ik echter eis wil ik onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Nou, dat is een probleem ...
Die hond heeft correcties gehad, een gemiddelde mechelaar kruipt in een hoekje en durft niet meer bij me in de buurt te komen. Deze kijkt me in de ogen en doet het vrolijk opnieuw. He is een groot leerproces geweest,maar we zijn nu op een punt dat we echte conflichten kunnen vermijden, door vroeg genoeg op een andere manier in te grijpen, en nu loopt het wel zoals het zou moeten.

Haha, het trainen ook, ieder commando is leuk voor 2X , dan is het gedaan met de interesse. Zelfs als ik met vlees voor haar neus zwaai krijg ik de middelvinger :D
Ze zijn gewoon véél te slim.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:41

getemd voor uitgelicht :) mooi om te zien zien er goed uit !

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 13:41

Oh leuk! Dankjewel!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:12

Afbeelding
:D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:36

Haha wat een geweldige hond en wat een bijzonder ras.
Vind ze echt prachtig, maar echt niet voor mij weg gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:54

Duhelo schreef:
Maar onlangs was ik cake aan het eten. Ik zit in de hoek vd zetel, cake rechts, hond links schuin voor me. Ze bdelt wat, krijgt niks, en legt zich demonstratief te slapen. Om dan vanuit die houding uit het niks recht omhoog over me te jumpen, te landen op die cake (!) en hem snel mee te grissen...
Ik zag dit heel levendig voor me. _O-
Zo'n hond zou absoluut niet iets voor mij zijn, want ik zou enorm in de lach schieten, maar ik vind ze wel echt prachtig!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:56

Wat een ontzettend mooie hond! Heerlijk wakker koppie en zo te lezen heeft ze een leuk karakter!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 22:17

Afbeelding
losgaan id paardenweide!
Afbeelding
in bed slapen net als wij
Afbeelding
samen met haar broer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:22

Het zijn zulke gave honden! Ik begin er alleen niet aan omdat ik er de ruimte niet voor heb. Moet gelijk denken aan het andere topic hier op bokt met de wolfhond die joelt als hij alleen thuis is......

Ze hebben een prachtig leven bij jullie, geweldig topic en plaats vooral meer foto's *\o/*

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:23

Wauw prachtbeest <3