Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

wondertje schreef:@Seven, met een jong beertje gaat het bijna altijd goed. Met een oudere is dat maar de vraag

ThirzaXinge schreef:Ja daar hadden wij ook aan gedacht alleen dan moeten we dus elke keer een nieuw beertje zoeken, en dat lijkt me ook niet echt fijn voor onze cavia zelf...
Sonja schreef:ThirzaXinge schreef:Ja daar hadden wij ook aan gedacht alleen dan moeten we dus elke keer een nieuw beertje zoeken, en dat lijkt me ook niet echt fijn voor onze cavia zelf...
Ehhhhh even voor de zekerheid: met "een jong beertje van max 6 weken erbij" betekent niet dat je elke keer als het nieuwe maatje 6 weken oud is je 'm in moet ruilen voor weer een jongere he...
Sonja schreef:ThirzaXinge schreef:Ja daar hadden wij ook aan gedacht alleen dan moeten we dus elke keer een nieuw beertje zoeken, en dat lijkt me ook niet echt fijn voor onze cavia zelf...
Ehhhhh even voor de zekerheid: met "een jong beertje van max 6 weken erbij" betekent niet dat je elke keer als het nieuwe maatje 6 weken oud is je 'm in moet ruilen voor weer een jongere he...
anders snap ik de opmerking 'elke keer een nieuw beertje' niet helemaal 
Ik heb wel nog een vrouwtje, maar ze kunnen dus (vanzelfsprekend) niet bij elkaar zonder toezicht. Af en toe laat ik ze wel lekker bij elkaar zitten als ik ze in het oog kan houden
Anders zou ik dus wel opteren om er nog één gecastreerd mannetje bij te halen, die dan zowel bij het vrouwtje als bij het mannetje gezellig kan. (Zijn beiden àbsoluut geen dominante dieren) Jackytje schreef:Zou een jong gecastreerd mannetje ook goed klikken met een ouder niet-gecastreerd mannetje? Ik heb hetzelfde geval thuis, zijn broertje is helaas de strijd tegen kanker verlorenIk heb wel nog een vrouwtje, maar ze kunnen dus (vanzelfsprekend) niet bij elkaar zonder toezicht. Af en toe laat ik ze wel lekker bij elkaar zitten als ik ze in het oog kan houden
Anders zou ik dus wel opteren om er nog één gecastreerd mannetje bij te halen, die dan zowel bij het vrouwtje als bij het mannetje gezellig kan. (Zijn beiden àbsoluut geen dominante dieren)
Samiyah schreef:Jackytje schreef:Zou een jong gecastreerd mannetje ook goed klikken met een ouder niet-gecastreerd mannetje? Ik heb hetzelfde geval thuis, zijn broertje is helaas de strijd tegen kanker verlorenIk heb wel nog een vrouwtje, maar ze kunnen dus (vanzelfsprekend) niet bij elkaar zonder toezicht. Af en toe laat ik ze wel lekker bij elkaar zitten als ik ze in het oog kan houden
Anders zou ik dus wel opteren om er nog één gecastreerd mannetje bij te halen, die dan zowel bij het vrouwtje als bij het mannetje gezellig kan. (Zijn beiden àbsoluut geen dominante dieren)
Ik vind dat niet echt een permanente oplossing... Dan moet je dus steeds afwisselen met cavia's? Ik weet niet hoe oud je beer is, maar ik zou hem castreren en bij je zeugje zetten of zorgen voor een vriendje voor allebei je cavia's. Dus een jonge beer voor bij je beer en een castraat of zeugje voor bij je zeug.
Ook vind ik het onverstandig om je cavia's toch bij elkaar te laten, hoe goed je ze ook in het oog houdt het is zo gepiept en dan zit je met een zwangere zeug.
Dus er is écht geen gevaar in mijn ogen.
(is al moeilijk genoeg om de papa te overtuigen voor de kooi
)
Ik pak mijn cavia's hier binnen op een kussen, op mijn bed, zodat ik ze kan aaien en gezellig samen zijn. Dus het is niet 24u lang
Ik ben er dus constant bij. Je hoeft me niet te vertellen over alle nestjes, dat weet ik jammer genoeg ook en het breekt men hart om het te zien.. Maar ik weet waar ik mee bezig ben. Ik laat ze liever tenminste wat sociaal contact hebben onder toezicht, vlak naast mij. Ik heb evt een foto ergens liggen om te tonen wat ik bedoel..