wat ik heb overwogen;
konijn
als ik er ben zou deze los kunnen lopen maar het knagen aan stroomdraden en eigenlijk alles is dan een klein probleempje. het liefst zelfs heb ik ze s nachts als ik slaap ook los lopen. pluspunt is dat je er lekker mee kan kroelen. ik heb al naar gratis konijntjes gekeken omdat het idee van een beestje redden wat thuis niet gewenst is mij wel bevalt ( ookal kan ik het financieel best missen

cavia
ja, leuke beestjes maar iets te fragiel naar mijn mening en te luidruchtig. al dat gefluit voordeel is dat je ze wel makkleijk in een reismandje zet en even mee naar het ouderlijk huis als ik op vakantie ga bijvoorbeeld. ik weet het niet, ik heb het niet zo op cavia's. ze worden naarmate ze ouder worden steeds minder actief. ( de cavia thuis is nu 7 zijn broertje net overleden ) en het knuffelt niet zo ( en ze pissen vaak je onder als je ze voor langere tijd vast hebt / ze bij je in bed liggen ) kooi eisen iets kleiner dan konijn dus al iets beter haalbaar
hamster
ik ben ook een redelijk nachtdier dus dat komt wel goed uit. overdag ben ik voornamelijk weg en s avonds ben ik thuis om voor de dieren te zorgen. maar ja een hamster kun je niet zo makkelijk knuffelen, die plet je al vrij gauw. een uitvergrote hamster dat zou ideaal zijn

kat
ja ik hou van katten! super leuk ideaal, lekker los en ze komen bij je in bed liggen slapen maar... nee dat mag niet is niet eerlijk voor de kat, mijn kamer is veel en veel te klein voor zo'n beestje
chinchilla
deze kooi kan de hoogte in waardoor hij dus minder ruimte in zou nemen, dat is een plus maar het schijnt dat dit geen kroelers zijn. in hoeverre ? en ook deze beestje knagen, zijn dan mijn poten en draden niet meer veilig als ik ze uit hun kooi laat ook als ik niet op let en slaap? verder lijkt dit mijn ideale dier.
natuurlijk kan ik financieel en qua tijd de verzorging voor een dier aan. ik ga meestal zaterdag avond naar huis en kom dan zondag avond weer terug voor de paarden voer ik dan voor 2 dagen omdat ik maandag daar weer ga maar voor de beesten in huis zou het maar 24 uur zonder mij zijn 1x in de 2 weken. ideaal zou natuurlijk een dier zijn die in een reismand mee kan naar huis maar ja...

mijn ideale dier:
zelfstandig, knuffelbaar en het liefst zoals mijn kat al 18 jaar deed bij me in bed kan even een half uurtje liggen en dan gewoon zijn gang gaan. overigens ligt mijn matras op de grond dus hoeft geen springer te zijn.
zie ik een dier over het hoofd? is er een dier mij totaal af te raden?
p.s ik wou niet eerder aan een dier beginnen omdat de kachel hier het niet goed deed, nu heeft het hier altijd een heerlijke 23 graden minimaal