Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Mendy1984 schreef:dit is niet aanvallend bedoelt, maar gewoon een vraag...
waarom een buitenlandse hond nemen terwijl hier zoveel hondjes in het asiel zitten??
lilydj schreef:Mendy1984 schreef:dit is niet aanvallend bedoelt, maar gewoon een vraag...
waarom een buitenlandse hond nemen terwijl hier zoveel hondjes in het asiel zitten??
nou, het is niet zo dat ik persee een buitenlandse hond wil. maar ik vroeg me gewoon af welke stichtingen betrouwbaar zijn en welke niet. zodat ik een extra optie heb, maar misschien komen we wel een leuk hondje in een asiel tegen hier, dan nemen we die
Mendy1984 schreef:@Geerke
ja dat snap ik...
maar moeten wij nederlanders alles uit het "buitenland" maar een beter leven geven terwijl we hier al genoeg drama hebben?? (denkend aan al het dierenleed wat ook hier gebeurt, denkend aan die mensen die geen dak meer boven hun hoofd hebben en asielzoekers die hier wel alles krijgen)
sorry ga een beetje offtopic
lilydj schreef:Mendy1984 schreef:@Geerke
ja dat snap ik...
maar moeten wij nederlanders alles uit het "buitenland" maar een beter leven geven terwijl we hier al genoeg drama hebben?? (denkend aan al het dierenleed wat ook hier gebeurt, denkend aan die mensen die geen dak meer boven hun hoofd hebben en asielzoekers die hier wel alles krijgen)
sorry ga een beetje offtopic
ja najah, denk er aan de ene kant hetzelfde over als jou, maar als ik de perfecte hond in het buitenland vind en niet in nederland, dan maakt het me niet uit
daar heb je ook wel weer gelijk in

Hij vind werkelijk alles goed en is vanaf dag 1 al een ontzettende knuffel. Word op straat ook regelmatig aangesproken door mensen omdat ie er zo leuk uitziet. Nikass schreef:In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.
Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.
Nikass schreef:In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.
Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.
Mendy1984 schreef:Nikass schreef:In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
niet beledigend bedoelt hoor
ik ken mensen die illegaal naar nederland zijn gekomen en uiteindelijk toch een verblijfsvergunning hebben gekregen
en weet dus ook wat ze ervoor hebben moeten doen (ken dus wel feiten!)