Hond moet weg, met de handen in het haar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Hond moet weg, met de handen in het haar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:40

Hallo bokkers!

Ik wil mijn verhaal graag even kwijt en misschien dat een van jullie nog een goede oplossing heeft, want wij weten het echt niet meer...

Iets meer als een jaar geleden hebben wij een pup opgevangen (mechelse herder x husky), ze was broodmager en bang. Nu is ze 1.5 jaar oud en uitgegroeid tot een gezonde, hele lieve hond. Maar wel met een gebruiksaanwijzing. Ze is vrij dominant, en wil je graag uitproberen. Nu gaat dat hier thuis bijna altijd goed! Het is echt een leuke hond verder, ze komt vaak lekker bij je knuffelen, en verder kan ze ook gewoon los lopen etc.
Nu is onze thuissituatie in een korte tijd zodanig veranderd dat onze honden weg moeten. Onze ene hond kon terug naar zijn vorige eigenaren en is in het weekend nog lekker hier, dus dat is geen probleem. Maar we weten echt niet meer wat we met de andere moeten. Het enige probleem is dat ze absoluut niet met katten kan, zijn we achter gekomen nadat we een heel goed tehuis hadden gevonden maar ze de katten aan viel.
Onze thuissituatie laat het echt niet toe dat de honden langer kunnen blijven, en we weten echt niet meer wat we moeten. De enige oplossing die wij nog zien is naar het asiel brengen maar dat willen we gewoon niet...

Is er iemand hier die toevallig ook zoiets heeft meegemaakt of een oplossing heeft gevonden? het scheelt in ieder geval al dat ik mn verhaal kwijt kon...
Alvast bedankt!

Groetjes Sophie

xoranlover

Re: Hond moet weg, met de handen in het haar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:42

Wat zonde. Heb je misschien een foto? Kan eens rondvragen bij fokkers en kennissen.
Zou verder eens een oproep op facebook proberen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:44

Waarom niet naar een asiel? Als de situatie zo nijpend is, dan is een asiel altijd nog vriendelijker dan aan een boom binden toch?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:44

xoranlover schreef:
Wat zonde. Heb je misschien een foto? Kan eens rondvragen bij fokkers en kennissen.
Zou verder eens een oproep op facebook proberen.

Oproep op facebook hebben we gedaan maar is tot weinig uitgelopen omdat ik eigenlijk alleen een paar vrienden en wat familie op facebook heb...
Ik zal even een foto PB'en!

Het is ook niet dat wij een belachelijke prijs vragen, we willen gewoon een goed tehuis...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:45

zigranta schreef:
Waarom niet naar een asiel? Als de situatie zo nijpend is, dan is een asiel altijd nog vriendelijker dan aan een boom binden toch?

Absoluut! En als het niet anders kan dan is het asiel ook de enige oplossing, maar we zouden het fijn vinden als we zelf weten waar ze terecht komt!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:46

Je hebt ook van die speciale dierenpagina's met een hoop dierenvrienden, misschien daar de eigenaar eens van proberen?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:48

SophieFT schreef:
zigranta schreef:

Absoluut! En als het niet anders kan dan is het asiel ook de enige oplossing, maar we zouden het fijn vinden als we zelf weten waar ze terecht komt!

Is dat niet af te spreken via het asiel? (Geen ervaring ,dus misschien zeg ik domme dingen)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:52

Heb je een link naar een oproep op facebook? Ik heb heel veel mensen uit de hondenwereld met vooral dit type hond op Facebook en wil het wel voor je delen ;)

Tamara_089

heb je misschien een foto en een goede omschrijving wat betreft karakter ook tov andere honden?
een goede vriend van mij zoekt nog een hond misschien dat ze daar naartoe kan.

speurneusc

Aanmelden bij asiel, herplaatsen via asiel, maar bij jullie laten tot herplaatsing.

Dus mensen die bij asiel komen kijken voor een hond kunnen daar zien dat de hond herplaatst moet worden maar bij jullie verblijft. Zo hou je de hand er in waar die naar toe gaat.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:55

Hoopte al dat dit geen topic van jou zou zijn toen ik de titel las..

Wil je anders dat ik een oproepje deel op fb? Dice verdient echt een goed huisje! Zou dr zo meenemen als het kon..

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:58

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:03

Eerlijk? Ik zou haar niet zelf online zetten ter herplaatsing. Ik heb al veel gruwelverhalen gehoord van malafide handelaars en broodfokkers die sites afstruinen naar gratis te herplaatsen honden. En laat je niet misleiden, want die komen vaak met leuke verhalen af van eerlijke mensen die een nieuwe hond zoeken, schakelen kennissen in en creëren het perfecte toneelspel als je een keertje komt kijken. Maar eens ze de hond meekrijgen gaan deze de broodfok in of worden doorverkocht... Sneu, maar helaas wel realiteit.

Ik zou dus contact opnemen met een erkend asiel. Zij hebben vaak de macht en ervaring om potentiële gezinnen volledig en degelijk door te lichten, zodat de hond zeker terecht komt bij een goede thuis. En in tussentijd kan ze - zolang de situatie het toelaat - bij jullie verblijven :-)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:06

billionache schreef:
Eerlijk? Ik zou haar niet zelf online zetten ter herplaatsing. Ik heb al veel gruwelverhalen gehoord van malafide handelaars en broodfokkers die sites afstruinen naar gratis te herplaatsen honden. En laat je niet misleiden, want die komen vaak met leuke verhalen af van eerlijke mensen die een nieuwe hond zoeken, schakelen kennissen in en creëren het perfecte toneelspel als je een keertje komt kijken. Maar eens ze de hond meekrijgen gaan deze de broodfok in of worden doorverkocht... Sneu, maar helaas wel realiteit.

Ik zou dus contact opnemen met een erkend asiel. Zij hebben vaak de macht en ervaring om potentiële gezinnen volledig en degelijk door te lichten, zodat de hond zeker terecht komt bij een goede thuis. En in tussentijd kan ze - zolang de situatie het toelaat - bij jullie verblijven :-)

Hier houden we idd rekening mee en hebben we geen prijs er bij gezet, en we hopen het idd via via te doen en anders gaan we inderdaad naar het asiel!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:12

Kan hij met kleine huisdieren? Cavia's, konijnen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:21

Je zou eens kunnen kijken op sosdier.nl :)
Weliswaar wel in Friesland, maar bij echte nood kan dit een hele goede optie zijn! Wij zijn zelf een opvanggezin voor deze stichting. Dat betekent dat de hond ipv in een asiel gewoon tijdelijk bij een gezin thuis komt totdat er een nieuw baasje is gevonden!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:21

Koekeroekus schreef:
Kan hij met kleine huisdieren? Cavia's, konijnen.
we zijn bang dat ze daarvoor te veel jachtinstinct heeft..

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:22

NadjaNadja schreef:
Weliswaar wel in Friesland, maar bij echte nood kan dit een hele goede optie zijn! Wij zijn zelf een opvanggezin voor deze stichting. Dat betekent dat de hond ipv in een asiel gewoon tijdelijk bij een gezin thuis komt totdat er een nieuw baasje is gevonden!

Oh dat is handig! We kunnen altijd nog even kijken of zoiets hier in de buurt zit!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:28

NadjaNadja schreef:

Wij hebben via sosdier.nl een hondje gevonden dat precies bij ons past, erg fijne stichting.
Heb jouw hond even gedeeld op facebook.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 20:05

Wauw geweldig, we hebben iemand met veel interesse waar we dinsdagavond langs gaan, en al het goed gaat kan ze er meteen blijven!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:24

Binnen je kennissenkring? Zodat je kan blijven volgen hoe het gaat? Hoop dat de klik er is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:33

Misschien heel dom van mij, maar waarom komt her woord 'prijs' regelmatig voor? Betekent dit dat de persoon die TS uit de brand helpt en de hond een fijn thuis geeft daarvoor moet betalen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:36

femke27 schreef:
Misschien heel dom van mij, maar waarom komt her woord 'prijs' regelmatig voor? Betekent dit dat de persoon die TS uit de brand helpt en de hond een fijn thuis geeft daarvoor moet betalen?

Ja dat vind ik wel een domme vraag. :))
Je hebt geen idee of ts uberhaupt geld gaat vragen aan diegene die de hond overneemt en het is heel erg verstandig om een hond niet gratis aan te bieden (wat al eerder in het topic gezegd is) omdat je dan een grote kans hebt op malafide hondenhandelaren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:38

femke27 schreef:

Ik vermoed om te voorkomen dat 'foute' mensen op deze hond afkomen. Een gratis hond is vaak aantrekkelijk voor broodfokkers of handelaren of mensen die 'zomaar' een hond nemen en dan later bedenken dat het toch niet is wat ze willen.

Symbolisch bedrag of bij brengen aangeven dat de hond voor niets is sluit een deel van dat risico uit.

TS, verbeter me als het niet zo is maar vermoed dat bovenstaande geldt in deze situatie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:42

Iris82 schreef:
femke27 schreef:

Ja dat vind ik wel een domme vraag. :))
Je hebt geen idee of ts uberhaupt geld gaat vragen aan diegene die de hond overneemt en het is heel erg verstandig om een hond niet gratis aan te bieden (wat al eerder in het topic gezegd is) omdat je dan een grote kans hebt op malafide hondenhandelaren.

Gezien het feit dat het woord prijs regelmatig voorbij komt is het niet zo raar dat men aanneemt dat ts geld gaat vragen. Malafide hondenhandelaren, oké. Maar het betreft hier een kruising. Niets mis mee, maar die zit veel minder in de gevarenzone van de hondenhandelaren