Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xoranlover schreef:Wat zonde. Heb je misschien een foto? Kan eens rondvragen bij fokkers en kennissen.
Zou verder eens een oproep op facebook proberen.
SophieFT schreef:zigranta schreef:Waarom niet naar een asiel? Als de situatie zo nijpend is, dan is een asiel altijd nog vriendelijker dan aan een boom binden toch?
Absoluut! En als het niet anders kan dan is het asiel ook de enige oplossing, maar we zouden het fijn vinden als we zelf weten waar ze terecht komt!
billionache schreef:Eerlijk? Ik zou haar niet zelf online zetten ter herplaatsing. Ik heb al veel gruwelverhalen gehoord van malafide handelaars en broodfokkers die sites afstruinen naar gratis te herplaatsen honden. En laat je niet misleiden, want die komen vaak met leuke verhalen af van eerlijke mensen die een nieuwe hond zoeken, schakelen kennissen in en creëren het perfecte toneelspel als je een keertje komt kijken. Maar eens ze de hond meekrijgen gaan deze de broodfok in of worden doorverkocht... Sneu, maar helaas wel realiteit.
Ik zou dus contact opnemen met een erkend asiel. Zij hebben vaak de macht en ervaring om potentiële gezinnen volledig en degelijk door te lichten, zodat de hond zeker terecht komt bij een goede thuis. En in tussentijd kan ze - zolang de situatie het toelaat - bij jullie verblijven

NadjaNadja schreef:Je zou eens kunnen kijken op sosdier.nl
Weliswaar wel in Friesland, maar bij echte nood kan dit een hele goede optie zijn! Wij zijn zelf een opvanggezin voor deze stichting. Dat betekent dat de hond ipv in een asiel gewoon tijdelijk bij een gezin thuis komt totdat er een nieuw baasje is gevonden!
NadjaNadja schreef:Je zou eens kunnen kijken op sosdier.nl
Weliswaar wel in Friesland, maar bij echte nood kan dit een hele goede optie zijn! Wij zijn zelf een opvanggezin voor deze stichting. Dat betekent dat de hond ipv in een asiel gewoon tijdelijk bij een gezin thuis komt totdat er een nieuw baasje is gevonden!
femke27 schreef:Misschien heel dom van mij, maar waarom komt her woord 'prijs' regelmatig voor? Betekent dit dat de persoon die TS uit de brand helpt en de hond een fijn thuis geeft daarvoor moet betalen?

femke27 schreef:Misschien heel dom van mij, maar waarom komt her woord 'prijs' regelmatig voor? Betekent dit dat de persoon die TS uit de brand helpt en de hond een fijn thuis geeft daarvoor moet betalen?
Iris82 schreef:femke27 schreef:Misschien heel dom van mij, maar waarom komt her woord 'prijs' regelmatig voor? Betekent dit dat de persoon die TS uit de brand helpt en de hond een fijn thuis geeft daarvoor moet betalen?
Ja dat vind ik wel een domme vraag.
Je hebt geen idee of ts uberhaupt geld gaat vragen aan diegene die de hond overneemt en het is heel erg verstandig om een hond niet gratis aan te bieden (wat al eerder in het topic gezegd is) omdat je dan een grote kans hebt op malafide hondenhandelaren.