Nu is er iets gaande in mijn leven waarbij ik me onveilig voel als ik alleen thuis ben. Dit is absoluut niet ongegrond.
Ik ben eigenlijk geen hondenmens, omdat ik niet opgegroeid ben met honden. Maar ik speel wel al een hele lange tijd met de gedachte om een hond aan te schaffen of eerst te 'lenen' van iemand, om te kijken wat het voor me doet. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik me een stuk veiliger zou voelen in mijn eigen huis als ik een waakse hond hier zou hebben wonen.
Ik zit dan wel te denken aan een grotere hond, het liefst een kruising herder oid. Ras doet er verder niet zo toe, maar wel zo'n soort type. Een die aanslaat als er 's nachts iemand voor de deur is, die erbij is als ik de deur open moet doen voor mensen die ik niet ken.. etcetera. Hij hoeft alleen maar indruk te maken..
Qua financien zou het moeten lukken, ik werk weinig dus ik ben veel thuis, zeeën van tijd.. het dier zou geen aandacht tekort komen of veel alleen zitten.. ik heb ook meer dan genoeg mensen om me heen die op zouden willen passen in noodgevallen, sommigen staan er zelfs al helemaal achter.
Ik moet er ook bijzeggen dat het me ook wel erg leuk lijkt, naast dat het een stukje meer veiligheid geeft. Ik kan even wat meer (wandelen, fietsen, bos..) ik zal wat minder eenzaam zijn.
Maar.. doe ik er goed aan? Ik heb de katten die geen honden gewend zijn. Ik heb geen tuin, maar wel een groot park tegenover mijn huis en tijd genoeg dus qua beweging zou het theoretisch gezien ook goed moeten komen. Ook een relatief groot huis (poezen kunnen evt. boven en op zolder als ze niet beneden willen zijn).
Ik ben eigenlijk op zoek naar meiden/vrouwen die om dezelfde reden een hond hebben aangeschaft en hoe ze dat is bevallen. Ging je je er echt veiliger door voelen? Wat heeft het met je gedaan?
Alvast bedankt
Groetjes!
Als er echt nood is staat de gemiddelde hond echt wel z'n mannetje hoor!