Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:(ik heb vijf tweede hands honden,waarvan ik het karakter ook niet wist...is gewoon goed gekomen.Twee daarvan waren ooit pup)
soms verandert er nog het een en ander in de loop van de tijd maar over het algemeen is het al vrij snel bepaald zeg maar 
Tess__ schreef:De dikste en luiste van het stel is gebleven en is inmiddels een druk en behoorlijk dominant ding (domineert inmiddels een roedel van 4 honden).
.
1 van onze pups op dit moment is heel brutaal, al vanaf de geboorte het actiefste, fanatiekste en samen met het teefje op zoek naar de beste tepel, altijd het drukste en meeste uit de fles drinken (we moesten helaas bij voeden), echter toen hij over moest naar vast voedsel groeide hij niet meer zo hard als die anderen, lastige eter
en is nu dus niet de zwaarste maar nog steeds wel het zelfverzekerdst en brutaalste zeg maar. Ik weet zeker dat dat ook een hele assertieve hond word
als fokker maak je de pups vanaf dag 1 mee en dan zie je echt heel duidelijk verschil in karaktertjes
de een is ook veel aanhankelijker dan de andere, zelfverzekerdheid verschilt ook enorm etc, erg leuk om te zien.
je kan niet alles zien van te voren, maar de basis van het karakter is vrij goed in te schatten. Kuggur schreef:Tess__ schreef:De dikste en luiste van het stel is gebleven en is inmiddels een druk en behoorlijk dominant ding (domineert inmiddels een roedel van 4 honden).
.
Daarom nam ik ook de dikste, als het je lukt dik te worden als je de tepels met acht anderen moet delen, moet je wel een pittige zijn.
En dat kwam bij Max ook uit.