Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:19

Mijn berner is echt als de dood voor vuurwerk sinds dit jaar. Heel apart, vorig jaar was er nog niks aan de hand en nu is ze één en al stress. Ik heb d'r al een eetlepel advocaat gegeven gezien ik niet wil beginnen aan al die tabletten van de DA met allerlei bijwerkingen die ik haar niet aan wil doen.

Ze wil sinds vanochtend al niet meer naar buiten maar ze zal toch echt wel haar behoefte moeten doen.. Heeft iemand tips? Hoe zijn jullie honden er onder?

Goof

Re: Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:20

Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe meer je bevestigd dat er iets is.
Gewoon doen alsof het een normale dag is dus. Knallen zijn tenslotte ook maar knallen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:23

Hier laten we ze gewoon met rust. Willen ze niet naar buiten, is vandaag niet erg. Komt morgen wel weer. Hebben ze in een lege box gedaan met hun manden en een bak met water. Scheelt misschien ook dat ze hier in de stal slapen. En dat het niet erg is als ze daar hun behoeftes doen. Ruimen dat morgen wel op, als de boxen uitgemest worden.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 31-12-14 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Stinkmodder

Mijn hond heeft de hele ochtend door het park gerend en ligt nu lekker op één oor. :Y)
Heb dus geen tips voor je, succes.

Beverburcht

Mijn hond is wat kijkerig, blaft naar harde knallen, maar is niet extreem angstig. Wij negeren angstig gedrag altijd. Aaien en geruststellen bevestigt naar onze mening alleen maar dat wat er gebeurt reden is voor paniek. Verder laten we hem uit op een rustige plek en blijft hij zoveel mogelijk binnen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:24

Doen wat je normaal doet en ondersteuning van de bach rescue druppels!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:25

Met een kong met vlees er in. En nu bij mn schoonouders waar het rustigervis. Om 12 uur gaan we hersenwerken en weer een kong leeg eten. Zo hopen we de dag door te komen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:26

Beetje vanillevla met advocaat, worden ze lekker soezerig van :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:26

Puplief ligt al de hele dag KO op de bank, die geeft er geen moer om. Moeders wil niets, die ligt nu gelukkig te slapen na uren stressen, maar die gaat echt niet naar buiten als het aan haar ligt. Toch gaan we zo nog even met de auto een stuk dorp uit om daar de benen te strekken.
Verder negeer ik het eigenlijk grotendeels. Heb wel advocaat in huis, maar hoop het zelf te kunnen opeten :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:28

Mijn hondje heeft boswandeling gekregen en is nu eruug vrolijk! Ze is altijd panisch voor vuurwerk. Misschien word ze nu wat rustiger

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:28

Jullie weten dat alcohol heel slecht kan zijn en de hond er dood aan kan gaan.

wij werken met kruiden. Ze krijgt hier valeriaan en x stress

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:29

Dit wordt mijn hond z'n tweede oud en nieuw. Buiten maken de knallen hem niks uit, hij kijkt niet op of om.
In huis vindt hij het minder leuk. Hij staat al 3 dagen op scherp. Constant aan het waken.
Hij is niet echt bang voor het vuurwerk, hij denkt alleen steeds dat er iemand aan de deur is, en dat kan ie niet waarderen.

Een hele goede tip die ik heb gekregen van een vriendin waarvan de hond extreem bang was voor vuurwerk is de hond trainen met ballonnen.
Je blaast dus een stuk of 20 ballonnen op en gooit die naar de hond. De hond zal er in happen en die ballonnen knapt. Dat geeft een knal en de hond zal schrikken. Maar op het moment dat de ballon knapt word je helemaal blij en geef je de hond iets lekkers. Daarna gooi je de volgende ballon, en elke keer dat de hond de ballon laat knallen word je uitbundig blij en beloon je de hond.
Na een tijdje zal de hond leren dat de knallen betekenen dat je helemaal blij wordt en dat ie beloont wordt.
Vuurwerk en daarmee dus ook de knallen zullen dan een positieve associatie krijgen :j

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:29

Onze hond is echt ook als de dood. Hij zit de hele dag te trillen en te hijgen. Het liefst gaat het ergens onderduiken volgens mij. Ik geloof dat mijn moeder wel van die pilletjes heeft gehaald voor hem, anders is het echt niet leuk om aan te zien.
Mijn ouders wonen op het platteland maar de buurjongens zitten wel vanaf deze week al karbiet te schieten, niet zo leuk voor Butz dus...
Maar hij heeft het de vorige jaren overleeft dus nu waarschijnlijk ook wel ;)

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:30

In een rustig kamertje/hoekje lekker met de mand neerleggen.
Muziekje op eventueel en lekker een grote kluif erbij waar hij voorlopig nog even mee bezig is.
Om 12.00 gewoon even gezellig erbij gaan kijken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:31

maj0 schreef:

Alcohol is ook slecht voor mensen en dat weerhoudt niemand.....
Ze krijgen maar een beetje, geen hele fles....En 1x per jaar he, niet elk weekend zoals veel tienermeisjes doe het heel normaal schijnen te vinden om dan goed laveloos te zijn...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:32

wij hebben als pup vaak cd's met vuurwerk geluid hard op gezet en terwijl met haar zitten spelen zodat ze er aan zou wennen dus waarschijnlijk zal ze niet bang zijn!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:33

en sws niet knuffelen enzo dan denken ze dat het eng is ga met ze spelen gewoon doen alsof er niks aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:33

2 van de 3 honden van mij zijn niet bang. Dus met die wandel ik gewoon.

De oude taart van het stel is doodsbenauwd. Dus die heb ik meegenomen naar mijn vaders huis. Want bij mijn moeders huis gilt ze alles bij elkaar. En dan doet de mechel gezellig mee. Maar heeft geen idee waarom :') Mijn lab doet gewoon zijn eigen ding. Dus reageert niet op haar.

We laten haar gewoon met rust. Doen de verduistering gordijnen dicht wn radio aan. En dan reageert ze al stukken minder.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:34

Vorig jaar gedaan en hondje was een stuk relaxter. Ik heb in totaal 3 lepels advocaad gegeven toen en de grootste stress was eraf. Beest weegt dan ook zo'n 30 kilo ;) En dit jaar is hij zo relaxt dat ik nog niks heb hoeven geven :D Rond 12 zal het even stressen worden maar met een beete geluk valt het mee hier ;)

Billy schreef:

ElineR

Onze Golden Retriever is 5. Eerste jaar had ze helemaal geen last van. Daarna
Twee jaar geleden begon het al in november en toen heeft ze zo'n stres gehad dat ze allemaal klachten kreeg. Bloeduitstortingen en bloedneuzen (en er kwam ook slijm uit) gehad. Als we dan 's ochtends naar beneden kwamen zat het kussen in haar mand vol bloed. Ze ging draaien met haar ogen haar derde ooglid kwam naar boven. Ze moest zelfs de kliniek in en er was kans dat ik een lege mand zou aantreffen als ik terug kwam van school.... Gelukkig is alles goedgegaan en is ze langzaam maar zeker opgeknapt maar vuurwerk is nog steeds eng voor haar.
Vanochtend liep ze wel te jammeren. Ben gewoon ernaast gaan zitten op de bank, film gaan kijken en heb haar geaaid. Eerst liep ze nog te draaien maar nu ligt ze te slapen.

Anoniem

Billy schreef:

Kleintje van ons weigert dat helaas. Werkte altijd errug goed. Maar ze is nogal kieskeurig geworden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:35

slagroom dr op? :D Beest heeft wel smaak :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:36

Billy schreef:
maj0 schreef:

Alcohol is ook slecht voor mensen en dat weerhoudt niemand.....
Ze krijgen maar een beetje, geen hele fles....En 1x per jaar he, niet elk weekend zoals veel tienermeisjes doe het heel normaal schijnen te vinden om dan goed laveloos te zijn...

Tja maar die kiezen daar zelf voor dat kan een hond niet ;)

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:37

Gelukkig zijn onze twee herders niet bang voor vuurwerk. Bij harde knallen blaffen ze maar die zijn er tot nu toe nog weinig geweest. Vannacht gaat de radio een standje harder en dan hebben we weinig last van ze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:38

Billy schreef:
slagroom dr op? :D Beest heeft wel smaak :D

Vanalles geprobeerd vorig jaar. Maar vonden het zonde om weg te gooien. Dus toen hebben de andere honden het met smaak opgegeten :')