Nu schrikt ze voor van het plotselinge en wordt het met de dag beter. Eigenlijk doen beide katten het heel erg goed. Ik blijf gewoon lekker thuis en soms bewegen ze een oor en dan was het dan. De kater vindt siervuurwerk helemaal het einde en zit dus meestal om 12 uur gewoon op de vensterbank.
Dat is trouwens wel anders als wij er niet zijn. Dan kotsen en poepen ze alles onder
Blijkbaar is onze aanwezigheid en rust genoeg om ze gerust te stellen. Maar ik denk dat in veel huishoudens heel anders is en de katten wel erg bang zijn. Ik open dit topic dan ook vooral met het idee tips en trucs uit te kunnen wisselen zodat er dit jaar misschien toch weer wat katten minder bang zijn.
Hier dus geen problemen. Ik zorg dat de katten de hele dag een beetje binnen zijn. De kater komt sowieso niet buiten en de poes mag wel naar buiten, maar ik hou haar wel in vizier. Tegen 23.00 uur krijgen ze hun vlees. Mijn ervaring is dat goed gevulde maagjes zorgen voor slaperige katten
Daarnaast krijgen ze niet meer aandacht dan anders en worden ze ook niet extra aangehaald als ze een keer erg schrikken.