Ik wordt gek van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Ik wordt gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:03

Mijn katten :Y)

Ik heb twee katten, de oudste heet Charlie. Hij is een Balinees en bijna een jaar nu. De jongste heet Felix en is nu 4.5 maand, hij is een kruising siamees x htk kat. Ik ben echt super gek op ze, maar soms kan ik ze achter het behang plakken :D

Charlie is een kat, daar kan je alles mee doen. Op zijn buik aaien, op je schouder zetten, allemaal gekke dingen en hij vindt de aandacht heerlijk. Zoals bekend is van siamezen en balinezen miauwen ze vrij veel. Geen probleem hoor, dat vind ik juist leuk: leven in de tent. Als ik kook staat hij naast me te miauwen om aandacht, dan geven we elkaar een kopje en geef ik hem een aai. Dan is het weer goed. (Moet wel om de 5 minuten herhaald worden uiteraard).

Na het eten kruipen we lekker samen op de bank en dan krijgt hij zeker een half uur non stop aaitjes en valt hij lekker op mijn buik in slaap. Als hij wakker wordt dan wilt hij geen aandacht meer en dan besluit meneer een heus orkest voor ons te regelen. Wat voor een geluid daar uit komt, het is echt onmenselijk. Het is een kruising tussen een kat die doodgeknuppeld wordt(Echt zo'n dringend geluid, alsof iets aan de hand is) en een kat die staat te klagen dat zijn voerbak halfleeg is(zeurend dus). Hij zit dan non-stop continu voor 3 uur lang te miauwen. En hij weet zelf geloof ik niet eens waarom.

We negeren dat gedrag(hij wilt geen aandacht op die momenten, dus aandacht geven heeft totaal geen zin). Echter is het een balinees, dus lekker inventief. Hij gaat eerst zijn voerbak omschoppen(geeft zo'n lekker irritant geluid), waarna ik het kan opruimen. Maar ik probeer dat te negeren zodat hij er niks aan heeft. Echter heeft meneer ook uitgevonden dat we wél reageren als hij met zijn klauwtjes(met hele scherpe nageltjes...) langs de tv gaat terwijl wij erna zitten te kijken. Wat we dan doen is hem oppakken zonder iets te zeggen en hem op de gang zetten tot hij stil is. Wat meestal vrij lang duurt. Dan mag hij weer binnen.

Het orkest begint dan meestal vrijwel meteen opnieuw. 's Nachts wordt ik ook geregeld wakker omdat hij weer zit te miauwen(dat is ook de enige reden waarom hij niet op de slaapkamer 's nachts mag). Vanochtend werd ik wakker met het nieuws dat de kleine, Felix, voor de tweede keer de oplader van mijn laptop had overgebeten. Leuk! Aangezien ik een Macbook heb en die krengen enorm duur zijn.

Nu zit Charlie weer miauwend rond te lopen even, maar niet zoals 's avonds. Nu zit hij ook te spelen met Felix en af en toe ligt hij te slapen. Dat vind ik totaal niet vervelend. Maar dat hij 's avonds doet alsof hij doodgeknuppeld wordt vind ik echt enorm irritant. Ik zou bijna het geluid willen opnemen zodat jullie mijn leed kunnen delen :Y) Maar laat ik jullie dat maar besparen!

Even iets over de woonsituatie: we wonen op een groot appartement en laten de katten niet naar buiten. We hadden een krabpaal die in zo'n beetje elke hoek heeft gestaan en met allerlei geurtjes en middelen. Maar daar zaten ze nooit op. Die hebben we inmiddels weg gedaan. Er wordt bijna iedere dag met ze gespeeld en ze krijgen zoveel aandacht als ze willen. Verder clicker ik geregeld met ze en ga ik ook vaker wandelen aan het lijntje. Daarnaast kunnen ze het goed vinden met elkaar en spelen ze heel vaak met elkaar. De oudste doet dan ook niet mee met spelen, hij trekt eerder een geïrriteerde kop dat ik met dat ding in zijn buurt aan het zwiepen ben, dan dat hij gaat spelen ermee.

De kleine geeft er wel om, die heeft dat echt nodig. De oudste vindt clickeren veel leuker, maar haakt ook vrij snel af.

Dan nu mijn vraag:
Wat kan ik eraan doen dat Charlie, de oudste, zo ontzettend irritant, non-stop miauwt 's avonds voor 3 hele uren lang. Ik zie echt niet in waar ik nog 'meer' kan doen, en medisch lijkt het me ook niet aangezien hij dit altijd heeft gedaan en het alleen 's avonds is.
De jongste die kabels doorbijt is echt heel lief en spontaan, als jullie tips hebben om het te voorkomen hoor ik die graag. Maar ik denk dat het ook iets te maken heeft met dat hij aan het wisselen is nu.

Groetjes!
Claudia, Felix en zeikerd! :Y)

Maureen95

Re: Ik wordt gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:11

Ik zou de plantenspuit erbij halen :=
Zodra hij gaat mauwen hem even natspuiten :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:11

Hahahha, daar zijn we vroeger wel mee bezig geweest, maar dan kijkt hij gewoon even lelijk en dan gaat hij vrolijk door. Het zijn toch ook krengen, hahaha! :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:13

Jeetje :') Das wel echt een terrorkat dan :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:14

Ik snap niet dat je dat gejank 3 uur lang kunt negeren, ik had er al lang een emmer water overheen gegooid geloof ik :+

Plantenspuit erbij dus en kappen met dat gezeur.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:18

Hahahahah! Ja zo zou je hem wel kunnen noemen dan. Ik heb wel gelezen over water met citroen. Maar honden en katten zijn heel gevoelig voor scherpe geuren. Dus dat vind ik dan ook weer sneu. Maar aangezien hij nergens echt van opkijkt...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:19

blafband?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:21

Zou het werken denk je bij miauwen? Het is in ieder geval wel minstens zo irritant! Nee, maar daar ben ik principieel op tegen, en die dingen zijn ook enorm duur.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:22

Was ook een grapje hoor hahaha :))

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:23

Oh, hahahah. Je weet het maar nooit he :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:24

Kun je hem niet afleiden met iets anders? Catnip?
Als mijn katten krols zijn en het wordt me te erg spray ik catnip op de krabpaal en dan houdt de boosdoener zich daar mee bezig en is ze ook direct stil.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:26

Eerlijk?
Echt heel grof hoor, maar toen onze kat snachts voor de deur stond te miauwen, pakte we haar bij het nekvel en 'smeten'/schoven haar door de gang.
Niet zo hard dat ze er iets aan overhield hoor, maar een duidelijke tik om het te doen stoppen. Wij leefden nog met andere mensen in huis en konden het echt niet maken dat ze iedereen wakker hield.
Het is even hardhandig, maar nu miauwt ze 1x om te vragen of ze binnen mag en als we niet reageren is ze stil.

Ik ben geen dierenbeul, maar dat miauwen is gewoon zwaar ongewenst gedrag.
Voor de rest babbel ik vele met haar, en ze miauwt ook effectief terug, dus ze verleerd het spreken niet.

Maar ik vermoed dat het boos zijn meer effect had dan het vast nemen.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:27

phoe succes ermee!
Ik heb alleen geen tips voor je.
Ik heb ook een Siamees, maar die mauwt gelukkig niet zoveel. Wel stalkt hij mij de hele dag als ik thuis ben. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:20

tandlozemum schreef:
phoe succes ermee!
Ik heb alleen geen tips voor je.
Ik heb ook een Siamees, maar die mauwt gelukkig niet zoveel. Wel stalkt hij mij de hele dag als ik thuis ben. :+

Hahaha, die van mij ook! De kruising heeft echt het karakter van de siamees, dus ik heb altijd 4 ogen die naar me kijken. Echt leuk!

Bedankt voor de tips in ieder geval! Heb een plantenspuit met water en citroensap gevuld, ga er nu inderdaad wat meer actie op ondernemen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:30

wat vinden ze van de stofzuiger ?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:36

De oudste die rent weg als ik hem pak, maar zodra hij aanstaat gaat hij ergens (meestal op de bank) liggen. De jongste is er doodsbang voor, dus niet echt geschikt helaas xD

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:44

Cyella schreef:
Hahahha, daar zijn we vroeger wel mee bezig geweest, maar dan kijkt hij gewoon even lelijk en dan gaat hij vrolijk door. Het zijn toch ook krengen, hahaha! :o

En als jij dan net iets langer doorgaat? Miauw, waterstraal, chagerijnige kat, miauw, waterstraal, chagerijnige kat, mi.................. straal *stilte*?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:46

Ik heb dan wel gewoon huistuin katten... maar hier knagen ze ook de kabels door...

Heeft me nu al 2 opladers van telefoon gekost en andere kabels waren ze ook al mee bezig, de opladers berg ik nu op zodra ik ze niet meer gebruik, om een andere kabel zit alminiumfolie gewikkeld dat houd het tot nu toe goed tegen.
maar hier jatten ze alles gister ging de jongste er nog met mijn telefoon vandoor en later met 2 euro :')

Voor het krijsen zou ik toch of een plantenspuit of iets dat een schrikwekkend geluid maakt op de grond laten vallen, zodra hij dat geluid maakt. bijvoorbeeld een blik met munten oid

succes

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:48

Isaboy schreef:
Ik heb dan wel gewoon huistuin katten... maar hier knagen ze ook de kabels door...

Heeft me nu al 2 opladers van telefoon gekost en andere kabels waren ze ook al mee bezig, de opladers berg ik nu op zodra ik ze niet meer gebruik, om een andere kabel zit alminiumfolie gewikkeld dat houd het tot nu toe goed tegen.
maar hier jatten ze alles gister ging de jongste er nog met mijn telefoon vandoor en later met 2 euro :')

Voor het krijsen zou ik toch of een plantenspuit of iets dat een schrikwekkend geluid maakt op de grond laten vallen, zodra hij dat geluid maakt. bijvoorbeeld een blik met munten oid

succes

Dankjewel! Ja, alle kabels berg ik inderdaad op. Maar mijn oplader is best groot, en ik laad hem 's nachts altijd op voor school ed. Nu ga ik hem gewoon opladen in de slaapkamer. Hoop dat het vanzelf overgaat als hij klaar is met wisselen.. {:)-:(

Doorgaan heeft geen zin, hij is er niet van onder de indruk. Ga vanavond eens kijken hoe het met citroen werkt. Nu liggen ze in ieder geval braaf bij me te slapen <3

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:54

Ja opladen gebeurd hier ook in de slaapkamet als we even wegmoeten.

Ik hoop voor jou dat het bij jou wel overgaat hier helaas niet de bijna 2 jarige doet het nog steeds. -O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:45

Wat je eraan kan doen? Niets, katten zijn boosaardig. Je had een hond moeten nemen, nu is het te laat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:46

Kuggur schreef:
Wat je eraan kan doen? Niets, katten zijn boosaardig. Je had een hond moeten nemen, nu is het te laat.

_O- _O- _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:48

Kuggur schreef:

Waar is de "like" knop? Hahaha.

Ik zou ook zeggen plantenspuit!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 16:57

Kuggur schreef:

Hahahah :D
Ik ben ook een echt hondenmens, maar ik ben te veel weg om een hond te hebben helaas :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 17:10

Ik denk dat ik het beest getemd heb. Hij reageert wel op de plantenspuit met citroenwater *\%/*

Nu zit hij geïrriteerd voor zich uit te staren, hahaha! Lekker koppie :)