Ik heb twee katten, de oudste heet Charlie. Hij is een Balinees en bijna een jaar nu. De jongste heet Felix en is nu 4.5 maand, hij is een kruising siamees x htk kat. Ik ben echt super gek op ze, maar soms kan ik ze achter het behang plakken
Charlie is een kat, daar kan je alles mee doen. Op zijn buik aaien, op je schouder zetten, allemaal gekke dingen en hij vindt de aandacht heerlijk. Zoals bekend is van siamezen en balinezen miauwen ze vrij veel. Geen probleem hoor, dat vind ik juist leuk: leven in de tent. Als ik kook staat hij naast me te miauwen om aandacht, dan geven we elkaar een kopje en geef ik hem een aai. Dan is het weer goed. (Moet wel om de 5 minuten herhaald worden uiteraard).
Na het eten kruipen we lekker samen op de bank en dan krijgt hij zeker een half uur non stop aaitjes en valt hij lekker op mijn buik in slaap. Als hij wakker wordt dan wilt hij geen aandacht meer en dan besluit meneer een heus orkest voor ons te regelen. Wat voor een geluid daar uit komt, het is echt onmenselijk. Het is een kruising tussen een kat die doodgeknuppeld wordt(Echt zo'n dringend geluid, alsof iets aan de hand is) en een kat die staat te klagen dat zijn voerbak halfleeg is(zeurend dus). Hij zit dan non-stop continu voor 3 uur lang te miauwen. En hij weet zelf geloof ik niet eens waarom.
We negeren dat gedrag(hij wilt geen aandacht op die momenten, dus aandacht geven heeft totaal geen zin). Echter is het een balinees, dus lekker inventief. Hij gaat eerst zijn voerbak omschoppen(geeft zo'n lekker irritant geluid), waarna ik het kan opruimen. Maar ik probeer dat te negeren zodat hij er niks aan heeft. Echter heeft meneer ook uitgevonden dat we wél reageren als hij met zijn klauwtjes(met hele scherpe nageltjes...) langs de tv gaat terwijl wij erna zitten te kijken. Wat we dan doen is hem oppakken zonder iets te zeggen en hem op de gang zetten tot hij stil is. Wat meestal vrij lang duurt. Dan mag hij weer binnen.
Het orkest begint dan meestal vrijwel meteen opnieuw. 's Nachts wordt ik ook geregeld wakker omdat hij weer zit te miauwen(dat is ook de enige reden waarom hij niet op de slaapkamer 's nachts mag). Vanochtend werd ik wakker met het nieuws dat de kleine, Felix, voor de tweede keer de oplader van mijn laptop had overgebeten. Leuk! Aangezien ik een Macbook heb en die krengen enorm duur zijn.
Nu zit Charlie weer miauwend rond te lopen even, maar niet zoals 's avonds. Nu zit hij ook te spelen met Felix en af en toe ligt hij te slapen. Dat vind ik totaal niet vervelend. Maar dat hij 's avonds doet alsof hij doodgeknuppeld wordt vind ik echt enorm irritant. Ik zou bijna het geluid willen opnemen zodat jullie mijn leed kunnen delen
Maar laat ik jullie dat maar besparen!Even iets over de woonsituatie: we wonen op een groot appartement en laten de katten niet naar buiten. We hadden een krabpaal die in zo'n beetje elke hoek heeft gestaan en met allerlei geurtjes en middelen. Maar daar zaten ze nooit op. Die hebben we inmiddels weg gedaan. Er wordt bijna iedere dag met ze gespeeld en ze krijgen zoveel aandacht als ze willen. Verder clicker ik geregeld met ze en ga ik ook vaker wandelen aan het lijntje. Daarnaast kunnen ze het goed vinden met elkaar en spelen ze heel vaak met elkaar. De oudste doet dan ook niet mee met spelen, hij trekt eerder een geïrriteerde kop dat ik met dat ding in zijn buurt aan het zwiepen ben, dan dat hij gaat spelen ermee.
De kleine geeft er wel om, die heeft dat echt nodig. De oudste vindt clickeren veel leuker, maar haakt ook vrij snel af.
Dan nu mijn vraag:
Wat kan ik eraan doen dat Charlie, de oudste, zo ontzettend irritant, non-stop miauwt 's avonds voor 3 hele uren lang. Ik zie echt niet in waar ik nog 'meer' kan doen, en medisch lijkt het me ook niet aangezien hij dit altijd heeft gedaan en het alleen 's avonds is.
De jongste die kabels doorbijt is echt heel lief en spontaan, als jullie tips hebben om het te voorkomen hoor ik die graag. Maar ik denk dat het ook iets te maken heeft met dat hij aan het wisselen is nu.
Groetjes!
Claudia, Felix en zeikerd!

Das wel echt een terrorkat dan