Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

yentl2010 schreef:
Lauratje_88 schreef:Ze zouden honden (doet er niet toe ras) enkel mogen verkopen aan diegene die kunnen bewijzen dat ze verantwoordelijk kunnen omgaan met dieren. Maar ik denk dat dit niet haalbaar is.

Cchanny schreef:Blegh,
Waarom snappen die mensen niet dat het niet aan het baasje ligt en niet aan de hond.
De baasjes van die honden moeten gewoon worden ingeslapen.
haha.vencedor schreef:Strengere maatregelen voor zulke onverantwoorde baasjes. Niet voor die honden. Ken er zat die beter luisteren dan de gemiddelde chihuahua. Probleem is dat die kleintjes amper schade aanrichten, en de deze honden wel.
NatasjavE schreef:Ik zal bokt wel over me heen krijgen,...maar ik zie het toch iets anders.
Uiteraard is opvoeding belangrijk....denk echter dat bij dit soort honden opvoeding nog net effe belangrijker is dan bij andere hondenrassen.
Bij paarden weten we ook dat er rassen zijn die sensibeler zijn dan andere. De kinderen van Jazz staan bekend als minder geschikt voor minder ervaren/getalenteerde ruiters.
Denk dat dat voor bepaalde hondenrassen ook zou kunnen gelden.
Dus ben ik bang dat je dit soort honden inderdaad niet in particulier bezit kan houden.
Natuurlijk zullen dit soort honden zich tot meer dan prima huishonden kunnen ontwikkelen bij de juiste baasjes.....ze komen echter helaas ook terecht bij mensen die dit soort honden niet kan opvoeden.
Dus nee de hond kan er niks aan doen, ja het ligt aan het baasje....maar ik denk dat dit geen "beginnersgonden" zijn.
En waar iemand die niet kan rijden en toch die Jazz koopt er vooral zichzelf ermee heeft ,...heeft bij dit soort honden vooral de omgeving last van de verkeerde keuze.

Niene87 schreef:Yentl das wel erg kort door de bocht...
De ene staff is de andere niet...
Kom rustig een dag bij me thuis ik heb er 2 ze zijn ontzettend lief en zelfs als er op het speelveld in de vaste roedel een hond bij komt zijn ze sociaal en lief nooit problemen en daar bij vermelden dat beide honden een verleden hebben waarvan we van 1 al de 4e baas zijn ....
Uiteraard zoals meerdere schrijven mee eens dat het vaak aan de baasjes ligt en dat je als onervarene niet zomaar aan dit ras moet beginnen...