Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je buurman een 3e partij heeft ingeschakeld, niets zo irritant als een blaffende hond.
Ik ben wel erg benieuwd wat je al hebt gedaan om het af te leren? Ik zou er hulp bij inschakelen als het zo erg is.
AMBERRTJEE schreef:Goof schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je buurman een 3e partij heeft ingeschakeld, niets zo irritant als een blaffende hond.
Ik ben wel erg benieuwd wat je al hebt gedaan om het af te leren? Ik zou er hulp bij inschakelen als het zo erg is.
Het is niet erg, het is alleen als iemand aan de deur komt of zich op ons terrein bevind. Mijn andere buurman klaagt overigens nergens over. De desbetreffende buurman had vanaf dag 1 al een hekel aan ons, waarom mag Joost weten. Mensen hebben geen werk, zitten hele dag thuis dus gaan IETS zoeken
pipo schreef:Gedrags therapeut voor je buurman neem ik aan?? Dat is volgens jou degene die de punaises gestrooid heeft?? En bij de buren heeft ie een kip koud gemaakt?? Zodat t leek dat jouw hond dat heeft gedaan, of zie ik het verkeerd?? Ik zou een camera aanschaffen. en je hond zeker niet los laten lopen.
miszblueeyes schreef:wat zegt de rest van de buurt van de hond. hoe weet je zo zeker dat ze als je alleen is ook niet blaft.
je kan wel alles alleen op je buurman afschuiven maar je kan er ook wat aan doen.. ook aan de waaksheid een keer blaffen en dan stil.al betwijfel ik dat de hond aanslaat uit waaksheid
Mijati schreef:Mijn jonge hond is ook wat onzeker en heeft juist behoefte aan leiding om ook om te leren gaan met vreemden die ons huis passeren en vreemde geluiden. Maar je wilt ook niet het waakgedrag er volledig uit trainen. Ik kreeg van een vriendin, die zelf ook zo'n hond had en die wel een gedragtherapeut ingeschakeld had, de tip om naar de hond toe te lopen, mee te kijken en dan te zeggen dat het goed is. Eventueel kan je daar ook het commando klaar aanverbinden. (ik zeg zelf, het is goed, klaar nu) en dan neem ik haar weer mee naar de kamer. En in het begin is het dan echt nog niet over, maar langzaam aan merk je dat de hond zich gesteund voelt. Jij laat weten dat zijn waarschuwing gehoord is en dat jij als leider het geen gevaar vind.
Maar goed, niet elke hond is hetzelfde en niet iedere hond heeft bij dezelfde methode baat. Een gedragstherapeut kan jullie helpen om de juiste methode te vinden.
miszblueeyes schreef:je kan haar ook proberen af te leiden met commando klaar erbij door bv een of 2 keer laten blaffen en dan afleiden met bv een speeltje of wat lekkers en dan commando klaar erbij zeggen.. haar dan ook uitbundig belonen als ze stop met blaffen
nu zijn alle geluiden bekend, zoals mensen in hun tuin of de hond van de zijbuurman die veel blaft. Ik denk dat hij zich zeker voelt van zn zaak en daardoor minder blaft. Ik heb nu ook een hondje erbij van Cyprus en die kan mijn andere hond echt heel droog aankijken als hij waaks blaft, 'kerel wat doe jij nou?' Maar ze neemt het gedrag gelukkig niet over. Ik heb zoveel mogelijk de ramen dicht en beperk het uitzicht, hoe beter het weer wordt hoe meer hij weer aan de geluiden went. Ik roep hem nu bij me als hij blaft maar dat gaat natuurlijk niet als ik niet thuis ben. har166 schreef:Mijn hond slaat ook aan als hij mensen voorbij ziet lopen,daarom heb ik het gordijn wat uitzicht biedt op de straat altijd dicht. Als hij mensen hoort dan slaat hij ook aan dus toen ik net verhuisd was had ik er een flinke kluif aannu zijn alle geluiden bekend, zoals mensen in hun tuin of de hond van de zijbuurman die veel blaft. Ik denk dat hij zich zeker voelt van zn zaak en daardoor minder blaft. Ik heb nu ook een hondje erbij van Cyprus en die kan mijn andere hond echt heel droog aankijken als hij waaks blaft, 'kerel wat doe jij nou?' Maar ze neemt het gedrag gelukkig niet over. Ik heb zoveel mogelijk de ramen dicht en beperk het uitzicht, hoe beter het weer wordt hoe meer hij weer aan de geluiden went. Ik roep hem nu bij me als hij blaft maar dat gaat natuurlijk niet als ik niet thuis ben.