Blaffende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AMBERRTJEE

Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:46

Wij hebben sinds 2 jaar een saarlooswolfhond uit Griekenland die mega bang is maar de boel hier in huis wel goed bewaakt. Dat betekend dus als iemand op ons padje loopt of voor het raam komt blaft ze al, laat staan als de bel gaat. Onze buurman heeft de Buurtbemiddeling ingeschakeld omdat wij er volgens hem niets aan doen maar wij stonden sterk in onze schoenen dus hij maakte geen schijn van kans dus heeft de zaak afgeblazen en dus staat hij in het nadeel. Vandaag kwam de schilder en dus was onze hond weer aan het blaffen. Toen ik buiten keek lagen er ineens punaises over de poort gegooid en na contact te hebben gehad met onze achterburen, die hond blafte ook vanmorgen. Lag hun kip spontaan dood??? Hij loopt wel eens bij hun op de dam. Maar nu luid mijn vraag. Door een blafband lijk je een hond alleen maar banger te maken en omdat onze hond al zo bang voor alles is willen we dat eigelijk niet doen! Wie heeft er de goude tip voor ons!???? Wij zitten ook te denken om een gedragstherapeut te laten komen, maar twijfelen of dit wel gaat werken omdat het waal gedrag is, dat is dus geen verkeerd gedrag. Heeft iemand ervaring met : DIO gedragstherapie??? Uit drunen. Ik hoor graag jullie tips, opties en of ervaringen

miszblueeyes

Re: Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:52

ik denk dat een gedragstherapeut zeker kan helpen kan ook zomaar dat ze aanslaat uit angst of onzekerheid. een gedragstherapeut kan de oorzaak achterhalen en jullie tips geven om het te verhelpen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:53

Absoluut geen blafband inderdaad, ondingen. Een goeie gedragstherapeutische inschakelen die aangesloten zit bij het Alpha keurmerk, dan weet je (bijna) zeker dat je goed zit. En zoek er een die met positieve bekrachtiging werkt, dat gaat bij een angstige hond veel beter helpen dan correcties.

Tot die tijd, je hond belonen als hij stil is, en negeren als hij blaft. Je kunt zelfs het commando 'stil' aanleren, maar dat gaat wel moeilijk worden omdat de hond waarschijnlijk uit angst, dus bescherming blaft. Probeer de blafsituaties te voorkomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:55

Ik kan me goed voorstellen dat je buurman een 3e partij heeft ingeschakeld, niets zo irritant als een blaffende hond.
Ik ben wel erg benieuwd wat je al hebt gedaan om het af te leren? Ik zou er hulp bij inschakelen als het zo erg is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:57

Gedrags therapeut voor je buurman neem ik aan?? Dat is volgens jou degene die de punaises gestrooid heeft?? En bij de buren heeft ie een kip koud gemaakt?? Zodat t leek dat jouw hond dat heeft gedaan, of zie ik het verkeerd?? Ik zou een camera aanschaffen. en je hond zeker niet los laten lopen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:57

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:58

Dank je wel voor de reacties! DIO is erkend door Alpha NL 1341 & sppd. Er heeft laatst nog een heel stuk in de krant gestaan over haar. Laatst op een beurs van de paarden heb ik haar een poosje gesproken en zij sprak me heel erg aan en verklaarde veel van haar gedrag. Ik hoop dat dat gaat helpen voordat onze buurman straks met veel ergere dingen komt. De politie maakt er alleen een melding van, helaas. Vind het ook lastig omdat het waakgedrag is en eigelijk is dat niet verkeerd. Maar inderdaad ook veel ontstaat door haar angst.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:59

Goof schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je buurman een 3e partij heeft ingeschakeld, niets zo irritant als een blaffende hond.
Ik ben wel erg benieuwd wat je al hebt gedaan om het af te leren? Ik zou er hulp bij inschakelen als het zo erg is.

Het is niet erg, het is alleen als iemand aan de deur komt of zich op ons terrein bevind. Mijn andere buurman klaagt overigens nergens over. De desbetreffende buurman had vanaf dag 1 al een hekel aan ons, waarom mag Joost weten. Mensen hebben geen werk, zitten hele dag thuis dus gaan IETS zoeken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:03

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden maar ik kan me goed voorstellen dat iemand compleet gek word van een blaffende hond. Dit kan heel veel stress bij iemand veroorzaken.
Hij heeft het via buurtbemiddeling geprobeerd (en misschien gebeurt er nu dingen die niet door de beugel kunnen) maar is er tijdens de bemiddeling ook aangegeven dat jullie er alles aan zullen doen om het blaffen te laten afnemen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:05

AMBERRTJEE schreef:
Goof schreef:

Het is niet erg, het is alleen als iemand aan de deur komt of zich op ons terrein bevind. Mijn andere buurman klaagt overigens nergens over. De desbetreffende buurman had vanaf dag 1 al een hekel aan ons, waarom mag Joost weten. Mensen hebben geen werk, zitten hele dag thuis dus gaan IETS zoeken

Ze zoeken niets, het is gewoon bloedirritant als je de hele dag thuis bent en de hond van de buren blaft bij alles wat er langsloopt.
Nogmaals mijn vraag; wat heb je al geprobeerd om het te stoppen?

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:07

pipo schreef:
Gedrags therapeut voor je buurman neem ik aan?? Dat is volgens jou degene die de punaises gestrooid heeft?? En bij de buren heeft ie een kip koud gemaakt?? Zodat t leek dat jouw hond dat heeft gedaan, of zie ik het verkeerd?? Ik zou een camera aanschaffen. en je hond zeker niet los laten lopen.

Nee onze achterburen hen hond blaft ook wel eens en de kippen kakelen natuurlijk, als je thuis zit en niet werkt hoor je alles... Dus ga je je storen en maak je je kwaad. Hij heeft vanmorgen al op straat lopen schelden en vloeken tegen de achterburen en zo over en weer. Wij hebben voorheen al een camera voor het raam gehad omdat hij expres voor het raam ging staan zodat onze hond ging blaffen, werd betrapt door de andere buurman en omwonende. Wij hebben dit ook gezien op de camera, nu plaatsen we de camera op de tuin. Eigelijk toch te ziek voor woorden dat zo iets moet. Als ze nou heel de dag zou blaffen begrijp ik het. En het mooiste van alles is dat de Buurtbemiddeling zelf zegt ze waakt dat is normaal, verder hoor je haar niet. Toen ze dat vertelde tegen hem zei hij dat hij niets meer met de Buurtbemiddeling te maken wilde hebben en heeft hij ze buiten gezet. Dus hij weet dat hij ons ten onrechte beschuldigt... Echt een zieke geeft heeft hij. Bij onze achterburen loopt hij regelmatig op de dam, zo ook vandaag. En ineens is er een kip dood........ En liggen er bij ons punaises. Nu voordat ze naar buiten gaan alles afzoeken en in de gaten houden als ze buiten zijn, ook als we gaan uitlaten kijken we eerst of er niets op ons padje ligt. Echt belachelijk!!!

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:10

Ze zoeken niets, het is gewoon bloedirritant als je de hele dag thuis bent en de hond van de buren blaft bij alles wat er langsloopt.
Nogmaals mijn vraag; wat heb je al geprobeerd om het te stoppen?[/quote]

NOGMAALS!!!! Onze hond blaft als er iemand aan de deur staat of als er iemand voor ons raam loopt op ONS erf, verder niet. Onze luxaflex zit dicht en de radio staan aan. We hebben al eerder een therapeut erbij gehad. Waakgedrag is niet perse verkeerd. Verder hoor je haar niet!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:20

wat zegt de rest van de buurt van de hond. hoe weet je zo zeker dat ze als je alleen is ook niet blaft.
je kan wel alles alleen op je buurman afschuiven maar je kan er ook wat aan doen.. ook aan de waaksheid een keer blaffen en dan stil.al betwijfel ik dat de hond aanslaat uit waaksheid

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:26

Mijn jonge hond is ook wat onzeker en heeft juist behoefte aan leiding om ook om te leren gaan met vreemden die ons huis passeren en vreemde geluiden. Maar je wilt ook niet het waakgedrag er volledig uit trainen. Ik kreeg van een vriendin, die zelf ook zo'n hond had en die wel een gedragtherapeut ingeschakeld had, de tip om naar de hond toe te lopen, mee te kijken en dan te zeggen dat het goed is. Eventueel kan je daar ook het commando klaar aanverbinden. (ik zeg zelf, het is goed, klaar nu) en dan neem ik haar weer mee naar de kamer. En in het begin is het dan echt nog niet over, maar langzaam aan merk je dat de hond zich gesteund voelt. Jij laat weten dat zijn waarschuwing gehoord is en dat jij als leider het geen gevaar vind.

Maar goed, niet elke hond is hetzelfde en niet iedere hond heeft bij dezelfde methode baat. Een gedragstherapeut kan jullie helpen om de juiste methode te vinden.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:27

miszblueeyes schreef:
wat zegt de rest van de buurt van de hond. hoe weet je zo zeker dat ze als je alleen is ook niet blaft.
je kan wel alles alleen op je buurman afschuiven maar je kan er ook wat aan doen.. ook aan de waaksheid een keer blaffen en dan stil.al betwijfel ik dat de hond aanslaat uit waaksheid

Wij zijn de hele buurt afgelopen. Onze andere buurman heeft GEEN last van haar de buurvrouw daarnaast ook niet de achterburen horen haar niet en de overburen ook niet. Wij hebben een camera geplaatst die aanspringt op geluid en beweging en ook die laat niets horen. De buurman heeft ooit de politie gebeld toen ik met mijn paard in de voortuin stond omdat ik even snel moest plassen.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:28

Mijati schreef:
Mijn jonge hond is ook wat onzeker en heeft juist behoefte aan leiding om ook om te leren gaan met vreemden die ons huis passeren en vreemde geluiden. Maar je wilt ook niet het waakgedrag er volledig uit trainen. Ik kreeg van een vriendin, die zelf ook zo'n hond had en die wel een gedragtherapeut ingeschakeld had, de tip om naar de hond toe te lopen, mee te kijken en dan te zeggen dat het goed is. Eventueel kan je daar ook het commando klaar aanverbinden. (ik zeg zelf, het is goed, klaar nu) en dan neem ik haar weer mee naar de kamer. En in het begin is het dan echt nog niet over, maar langzaam aan merk je dat de hond zich gesteund voelt. Jij laat weten dat zijn waarschuwing gehoord is en dat jij als leider het geen gevaar vind.

Maar goed, niet elke hond is hetzelfde en niet iedere hond heeft bij dezelfde methode baat. Een gedragstherapeut kan jullie helpen om de juiste methode te vinden.

Dank je wel voor deze tip! Dat gaan we proberen. Wij hebben nog een hond uit Griekenland die hebben we al 6 jaar heeft nooit geblaft en blaft ook niet als de andere waakt. Die slaapt heel de dag haha

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:32

je kan haar ook proberen af te leiden met commando klaar erbij door bv een of 2 keer laten blaffen en dan afleiden met bv een speeltje of wat lekkers en dan commando klaar erbij zeggen.. haar dan ook uitbundig belonen als ze stop met blaffen

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:35

miszblueeyes schreef:
je kan haar ook proberen af te leiden met commando klaar erbij door bv een of 2 keer laten blaffen en dan afleiden met bv een speeltje of wat lekkers en dan commando klaar erbij zeggen.. haar dan ook uitbundig belonen als ze stop met blaffen

Vaak als we al zeggen als ze blaft wanneer er iemand ons padje op loopt bijv mensen die de folders rond brengen dan zeggen wij klaar Sofie of het is goed en dan stopt ze. Alleen als ze bel gaat dan blaft ze tot dat ze de stem van diegene hoort en dan is het goed

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:38

Mijn hond slaat ook aan als hij mensen voorbij ziet lopen,daarom heb ik het gordijn wat uitzicht biedt op de straat altijd dicht. Als hij mensen hoort dan slaat hij ook aan dus toen ik net verhuisd was had ik er een flinke kluif aan ;) nu zijn alle geluiden bekend, zoals mensen in hun tuin of de hond van de zijbuurman die veel blaft. Ik denk dat hij zich zeker voelt van zn zaak en daardoor minder blaft. Ik heb nu ook een hondje erbij van Cyprus en die kan mijn andere hond echt heel droog aankijken als hij waaks blaft, 'kerel wat doe jij nou?' Maar ze neemt het gedrag gelukkig niet over. Ik heb zoveel mogelijk de ramen dicht en beperk het uitzicht, hoe beter het weer wordt hoe meer hij weer aan de geluiden went. Ik roep hem nu bij me als hij blaft maar dat gaat natuurlijk niet als ik niet thuis ben.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 01:48

har166 schreef:
Mijn hond slaat ook aan als hij mensen voorbij ziet lopen,daarom heb ik het gordijn wat uitzicht biedt op de straat altijd dicht. Als hij mensen hoort dan slaat hij ook aan dus toen ik net verhuisd was had ik er een flinke kluif aan ;) nu zijn alle geluiden bekend, zoals mensen in hun tuin of de hond van de zijbuurman die veel blaft. Ik denk dat hij zich zeker voelt van zn zaak en daardoor minder blaft. Ik heb nu ook een hondje erbij van Cyprus en die kan mijn andere hond echt heel droog aankijken als hij waaks blaft, 'kerel wat doe jij nou?' Maar ze neemt het gedrag gelukkig niet over. Ik heb zoveel mogelijk de ramen dicht en beperk het uitzicht, hoe beter het weer wordt hoe meer hij weer aan de geluiden went. Ik roep hem nu bij me als hij blaft maar dat gaat natuurlijk niet als ik niet thuis ben.

Fijn dat je 2e hond er niet op gereageerd dat is helemaal een drama denk ik, twee blaffende honden haha. Wij ook ramen dicht luxaflex gesloten en de tv of radio aan. Wij hebben vanaf het begin af aan telkens gevraagd of mensen last van onze honden hadden, dit doen we nog eens in de zoveel tijd. Wegens 3 deuren verder een jack Russel op een betonne vloer NON-STOP zit te blaffen, dat hoor je 3 deuren verder(bij ons dus haha). Zo willen wij dat dus echt niet. Alles komt goed :-)

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:05

Inmiddels weer een lading punaises gekregen! en dat terwijl onze hond mee is naar mijn moeders werk... Dus waarom nu?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:24

Foto van maken. Kun je een camera op die zijde van de tuin richten?

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 17:29

We hebben vanmiddag de politie al langs gehad, hebben er foto's van en gaan vanavond de camera installeren ook de andere buurman gaat een camera plaatsen. Laat hem nu maar gepakt worden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:58

heel erg veel succes! Hoop dat je de punaise-eikel te pakken krijgt. Dit zijn geen grappen!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:10

Goed dat je er gelijk de politie bij hebt gehaald. Wonen jouw buren in een koop of huurwoning?