Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 23:00

Ik ben verliefd. Dolverliefd, op de Brits Korthaar <3

En op zoek naar bokkers die dat ook zijn!

Afbeelding

Sinds drie jaar ben ik het trotse baasje van Lady (Pam's Esther Lady, bicolour blue) en haar volle broer Macho (Pam's Eddepet Macho, bicolour creme). Al sinds mijn studie en vorige baan als paraveterinair begon mijn interesse in dit ras te groeien. Lady en Macho zijn op mijn pad gekomen doordat ze helaas verwaarloosd werden bij hun vorige baasje. Maar ik heb ze omarmd en met alle liefde 'opgeknapt'. Ze zijn de meest dankbare en lieve katten die ik ooit heb gehad. Beide met een heel eigen karakter. Ik zou zoveel kunnen vertellen over mijn twee wollige Britten :+:

Eigenlijk wil ik ook meer weten over dit ras. Zijn er fokkers op Bokt? (vast wel *D ). Ik wil iets leren over verschillende kleuren, genetica, over karakters, gedrag, typische 'Brits Korthaar trekjes', over rasverenigingen en andere ervaringen.

Doel van dit topic: Foto's en verhalen van mede Brits Korthaar bezitters. Dus stel jezelf en je Brit(ten) voor :D (Foto's mogen volgens mij niet te veel (of in link), anders moet dit topic misschien naar [BB -ITP] verplaatst worden).

Akshay

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:02

Ik heb een halve Brit
En in de toekomst hoop ik op een chocolate Brit erbij. :)

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:25

Mijn zus en ik hebben sinds mei ook een Britje! Het is onze eerste kat, en het is een schat van een dier :) Hij heet Kaylem, maar we noemen hem eigenlijk altijd Kay. Het is een lilac katertje van nu 9 maanden oud, en al zo enorm groot! Ik heb niet echt recente foto's op mijn laptop staan, maar dit was hij met 8 weken..
Afbeelding
Hij woont bij mijn vader, waar ik en mijn zus helaas alleen in het weekend zijn :(
Iets over hem, tja, het is een enorm knuffelbeest, heel erg aanhankelijk en vrolijk! Hij volgt me doorheen het hele huis als ik er ben, het is al vaak genoeg gebeurd dat ik een hele stapel spullen op grond laat vallen omdat hij per se geknuffeld moet worden (en dan ook zorgt dat je niet om hem heen kunt lopen :+ ). Verder is hij heel goed in zich verstoppen, vanmorgen kon ik hem uit een halfgesloten kast vissen, en toen ik de tafel aan het afruimen was zat hij plots in de vaatwasser.. Ik krijg vaak genoeg een hartaanval als ik hem weer niet vind :P

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:32

Wij hebben er ook eentje, een gecastreerde kater van nu 3 jaar. De kleur is Black golden shaded!
Het zijn zo'n lekkere goedzakken, met helaas mega veel haaruitval.
Hij kan niet mauwen, alleen heeeel hoog piepen. Heeft echt een raar karakter, wil binnen niet graag geaaid worden maar buiten wel :+

Afbeelding

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 00:38

Wauw geweldige kat Desty! Golden shaded (en ook silver shaded <3) vind ik een prachtige kleur! Bij welke fokker heb je jouw kater vandaan?

Mijn katten kunnen ook niet 'echt' miauwen. Ze zijn wat schor lijkt wel. Maar 'brommen' kunnen ze heel goed als ze aan de hond van mijn ouders willen laten weten dat die te dichtbij komt. En ze staan dan behoorlijk hun mannetje!

En haaruitval.. Ja.. behoorlijk! Ik laat ze ook wel eens trimmen/ontwollen.

xLauLaux: jaa Britten worden grote katten. Leuk mannetje is Kaylem :) Dat volgen door het huis herken ik ook. Ben wel benieuwd naar een foto van hem nu.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:42

Ja hoor hier ook :D kan wel miauwen, is eenkennig, houd niet van andere katten en inderdaad haart behoorlijk uit. Ze heet trouwens Mininos Sientje. Roepnaam is gewoon Sientje of Pien.

Na de stillarisatie is ze knuffeliger geworden en wil ze ook wel bij mijn moeder liggen. Ook is ze wat dikker nu en heeft een rondere kop.

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 23:15

Wauw Pien is echt een knappert! Silver Tabby spotted is ze of niet?

Vraagje: hebben jullie de kattenbak in de woonkamer staan? En zoja, welke kattenbak met welk kattengrint hebben jullie dan?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:39

Sabini schreef:
Wauw Pien is echt een knappert! Silver Tabby spotted is ze of niet?

Vraagje: hebben jullie de kattenbak in de woonkamer staan? En zoja, welke kattenbak met welk kattengrint hebben jullie dan?

^_^ thanks Geen idee. Op haar papier staat gewoon dat ze Black silver tabby is. Meer niet.

Wij hebben de kattenbak in de bijkeuken staan en er staat een boven op de gang. Welke kattengrint we op het moment hebben weet ik zo even niet. Zal morgen kijken ;)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:47

Oh hier meld ik me ook aan, ben helaas zelf geen eigenaar maar mijn vriend en ik zijn wel opzoek naar een britse korthaar kitten en het liefst een kater.. Dus als iemand wat heeft graag een pb!! Hoeft geen stamboom oid. *\o/*

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:02

Sinds 1,5 maand in het bezit van een prachtig blauw Brits korthaar meisje..... Pink Bibi heet ze.
Ze is de meest geweldige poes die ik ooit heb gehad. Ik zou het heel leuk vinden om n keer een nestje te fokken. Maar of dat ook werkelijkheid wordt zal afhangen van hoe ze zich ontwikkeld. Als ik ga fokken wil ik t wel goed doen. En anders maar niet. Is ze mij niet minder dierbaar om. Ben echt stapel op haar.
Foto in een link want ik weet niet hoe dat werkt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=M7OD87CB#MOGBSBS7

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:08

Ik fok ze en heb er zelf 5. (Silver tabby's.) Zal van de week wat foto's plaatsen! En voor de geïnteresseerden, mijn (niet uptodate) website is www.vanhuizebokkepoot.nl

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:13

Ik heb een nepperd rondlopen. :)
Karakter klopt, uiterlijk klopt deels, achtergrond is helaas onbekend (op straat gevonden in een doos, alweer 9 jaar terug).
Mijn meisje is een sealpoint mitted met ghostmarking (verstopte streepjes).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:20

Bij fokker, de zilverdistel als ik me niet vergis. Den Bosch

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:45

Mijn Bibi kan wel miauwen en hoe! Ze slaapt altijd op kantoor, berging en strijkkamer. Dit omdat wij alles gelijkvloers hebben en ik haar niet op onze slaapkamers wil. Als ik dan in de ochtend de lamp aan doe in de gang komt ze echt miauwend naar de deur, alsof ze ons een week niet heeft gezien. Dan moet er uitgebreid gekroelt en geknuffeld worden en spint ze er flink op los. Ze begint nu ook te tappen, gister voor het eerst.
Kopjes geven kan ze als de beste, het liefst in je gezicht.
Wij hebben één kattenbak in de berging staan. Daar hebben we van die witte soort kunstofachtige kattenkorrels in. Maar ik vind het niet fijn. De poep gaat oké maar de plas wordt geabsorbeerd maar niet klonterend. Dus die blijft er eigenlijk best lang inzitten. Het stinkt niet moet ik zeggen, maar ik vind het niet echt fris dat de plas er zo lang in blijft.
Ik ben zelf erg tevreden over de kattenkorrels van de AH. Als deze zal leeg is ga ik die weer halen.
Nog een vraag van mij voor jullie: komt jullie Brit buiten en zo ja hoe? Zo nee waarom niet.
Bibi komt nu nog alleen buiten onder begeleiding. Straks mag ze wel zelf naar buiten. Wij wonen zo vrij dat we eigenlijk geen buren hebben en ook heel weinig verkeer.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:16

Jaaaa hiiieerrr!!! check profiel.

Zo lig ik bijna elke avond tv te kijken:
Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:19

Amaris schreef:
Jaaaa hiiieerrr!!! check profiel.

Zo lig ik bijna elke avond tv te kijken:
[ [url=m/lSskgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo lief! wat een leukerd!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:22

Heerlijk! Ik kan me nog niet voorstellen dat mijn kleine biebje ook zo groot gaat worden. Ik geniet wel heel erg van t kleine en schattige wat ze als kitten heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:34

Het hele 'ik kom bij je op de bank' gaat ook elke avond hetzelfde.

Ze heeft haar eigen persoonlijke poezenslaapding, waar ze in en op kan liggen (bovenop ligt een stuk oud dekbed met een fleecedeken daaromheen)

Afbeelding

en daar ligt ze 's avonds, maar ineens is dat dan genoeg, dan hoor ik haar ietwat onhandig uit dat ding rollen. Dan hoor ik nageltjes dichterbij komen op het laminaat, dan is het even stil, (dan is ze zich aan het voorbereiden op de sprong) dan springt ze ineens op de leuning van de bank, en laat zich dan min of meer tussen mn benen vallen, alsof ze de reis van dr leven achter de rug heeft.

Ze is ZO leuk.

Alleen die haren overal, daar wordt ik wel best gek van. Zeker als je bedenkt dat ik een zwarte bank heb.

Hebben jullie dat ook dat die haren overal heen dwarrelen? Ik kom ze echt ooooveral tegen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:28

Idd overal liggen haren. Wij hebben dus ook zwarte/donkere meubels en een witgrijze kat XD Dus op een gegeven moment moeten we alle meubels stofzuigen en je kleding afrollen met zo'n speciale plak roller.

Zo ligt onze kat er regelmatig bij

Afbeelding

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:05

Ooohhhh die is SCHATTIG!

Zijn die van jullie ook nog zo lang speels? Snoesje is nu 10,5 maar rent nog steeds dagelijks achter haar balletje aan, en rent ook nog steeds door de kamer.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:36

Sientje was nooit speels maar na de stillarisatie is ze veel speelser geworden. Ze is nu 8 geloof ik. Ze komt nu regelmatig naar mijn kamer toe en gaat dan aan de deur krabben en als ik de deur open doe dan kijkt ze me aan met de oren plat in de nek en rent er dan heel hard vandoor :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:53

hahaha! dat is echt zo typisch!

het allerleukste aan BK vind ik dat ze echt een gezichtje hebben. Mijn andere kat, een russisch blauw heeft gewoon een kattensnoet. Altijd hetzelfde.

Snoetje heeft een moe gezichtje, en een stout gezichtje, en een 'ik wil dat heel graag' gezichtje. Vind ik zo grappig!

En altijd blij zijn en spinnen he. AL-TIJD. Soms hoor ik in het donker iets spinnen, dan is zij weer in de buurt. Ik vind ze net de golden retreivers van de katten. Altijd zo blij.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:30

Amaris schreef:
hahaha! dat is echt zo typisch!

het allerleukste aan BK vind ik dat ze echt een gezichtje hebben. Mijn andere kat, een russisch blauw heeft gewoon een kattensnoet. Altijd hetzelfde.

Snoetje heeft een moe gezichtje, en een stout gezichtje, en een 'ik wil dat heel graag' gezichtje. Vind ik zo grappig!

En altijd blij zijn en spinnen he. AL-TIJD. Soms hoor ik in het donker iets spinnen, dan is zij weer in de buurt. Ik vind ze net de golden retreivers van de katten. Altijd zo blij.

Ik geef je daar echt helemaal gelijk in! De meeste mensen die dan bij ons thuis komen krijg ik te horen; wat kijkt de kat boos. En dan heb ik zo iets van ; nee joh, ze kijkt ontspannen, moe, tevreden of idd stout.

Knorren kan ze heel hard maar niet zomaar je hoort haar eerder kei hard snurken dan spinnen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:46

Onze Bibi is ook helemaal verzot op onze hond. Kopjes geven, bij haar liggen. Echte vriendinnen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:18

Hallo Dames,

Ik was eigenlijk geen katten mens :+ Tot ik in aanraking kwam met een Brit van 7 KG genaamd MadMax :D en toen was ik verkocht!

Dus hierbij mijn eigen koekiemonster genaamd: OLEG (z stamboom) (de bovenste is meest recent)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding