Vorig jaar had mijn eerste veulen in een hek gehangen met als gevolg 3 maanden dagelijks medische kosten. Krijg de factuur en deelbetaling is geen enkel probleem neem de tijd maar betaal wel maandelijks.
3 weken geleden breekt m'n hond z'n poot. Eerste dierenarts maakt twee foto's(90 euro per stuk??!?!) concludeert dat het gebroken is, spalkt het geeft wat pijnstillers en verwijst me naar een orthopeed. Rekening van 340 euro graag aan de balie betalen.
Als ik vervolgens meld dat ik dat echt even niet heb, krijg ik een week de tijd om het te betalen

Vervolgens bij de orthopeed 'hou rekening met een factuur van z'n 1800-2000 euro, graag bij het ophalen betalen'
Even zonder gekheid...wie heeft er ooit zo hoppa in één keer 2000 euro kunnen betalen?Uiteindelijk heb ik daar wel netjes een regeling kunnen treffen en vallen de prijzen voor controles gigantisch mee. 2 röntgen foto's vandaag 70 euro.
Waarom in godesnaam zijn de prijzen van kleindierenartsen zoveel hoger dan die van veeartsen? Vind het haast crimineel hoe je behandeld wordt en onder druk word gezet.
Nou ben ik heel benieuwd of deze situaties vaker voorkomen, of dat ik toevallig net de rotte appel tref...
, de drempel over steken is al een rib uit het lijf
Dat vind ik best veel geld voor een prikje.