Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ierusju schreef:Ik ben echt een leek op dit gebied, maar hoe kan het dan dat cecar milan wel resultaat boekt, als zijn methode dus achterhaald is?
ierusju schreef:Ik ben echt een leek op dit gebied, maar hoe kan het dan dat cecar milan wel resultaat boekt, als zijn methode dus achterhaald is?
Goof schreef:ierusju schreef:Ik ben echt een leek op dit gebied, maar hoe kan het dan dat cecar milan wel resultaat boekt, als zijn methode dus achterhaald is?
Waarom zou zijn methode achterhaald zijn?
Er zijn simpelweg meerdere wegen die naar Rome leiden. Lekker belangrijk welke 'methode' je aanhangt, als het resultaat uiteindelijk maar voldoet aan je verwachtingen. Daar gaat het om.
Shiloh schreef:M Jacky, ik ben ook zeker voor een correctie op zijn tijd hoor. Als hij iets doet je echt niet wilt, moet je dat gewoon kunnen zeggen. Een correctie is dan soms effectief. Maar zeker nadat ik het bovenstaande filmpje heb gezien van Zak George, ben ik er van overtuigd dat bij dingen als uitvallen, blaffen en trekken, afleiden zeker wel werkt voor het afleren. Maar dan moet je daar wel echt een training aan wijden en een hele sfeer van spelen en afleiden creëren, als je dat pas doet als de fietser verschijnt, ben je te laat zeg maar. Als je dan geregeld traind, wordt het uitvallen ook als je niet in speel/trainingsmodus bent vanzelf minder.
Ik ben ook voor een balans tussen correctie en beloning. Als vind ik het meer begrenzing en beloning. 1 van de eerste commando's die ik een hond leer is "nee", duidelijk en effectief.
ierusju schreef:Goof schreef:
Waarom zou zijn methode achterhaald zijn?
Er zijn simpelweg meerdere wegen die naar Rome leiden. Lekker belangrijk welke 'methode' je aanhangt, als het resultaat uiteindelijk maar voldoet aan je verwachtingen. Daar gaat het om.
Dat zegt Zak in het laatste filmpje