Het viel mij de laatste tijd op dat de hond veel aan het krabben was en telkens uit het niets begon te bijten naar zijn staart, elke keer gekamt en controle gehouden maar niks kunnen vinden.. sinds eergisteren,toen heb ik 1 levende vlo gevonden
( mijn andere hond is vlo- poep vrij).Ik heb ze meteen beide een pipetje gegeven van Frontline *geef ik ze altijd al * en meteen omgevingsspray gekocht van Bolfo (?) Alles wat in de wasmachine kon op 60 graden celcius gewassen.
Netjes buiten gezeten en alles gelucht, leek alsof de jeuk bij de hond ook minder word.. zojuist weer een levende vlo gevonden en ik kan aan niks anders denken dan vlooien, ik word er helemaal gestoord van, ik kijk de honden wel 3x per dag na met kammen etc stofzuig 2x per dag alleen ik heb het gevoel dat ze overal zitten, dit uit dus ook dat de hondjes geen 1 minuut rust meer hebben aangezien ik ze elke keer voor mijn eigen gevoel moet nakijken..
Heeft iemand nog tips?
Bedankt iig alvast voor het lezen
Daar zijn vlooien nu resistent volgende geworden. Ik zou even met de dierenarts overleggen omdat als je nu een ander middel gaat geven er het risico bestaat dat ze een overdosis krijgen en vergiftigd raken. Wij gebruiken hier al jaren en strongholds. Die pakt alle stadia van vlooien aan.