Foto van een hond laten "lezen" ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Foto van een hond laten "lezen" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:17

Ik weet niet of het hier op de juiste plek staat.
Maar ik vroeg me af of er hier op het forum soms mensen zijn die een foto van een dier kunnen "lezen" ?
Nu moet ik toegeven dat ik daar nooit echt vertrouwen in heb gehad om het te laten doen.

Maar op het moment hebben we hier een pleeghondje opgevangen waar ik toch benieuwd naar ben, want eruit zou komen als iemand de foto zou lezen.
Ik zou graag zo min mogelijk info geven ivm het hondje en dan aan de hand van de foto kijken wat eruit komt.
Zijn er mensen die dat zien zitten om een gratis lezing te doen ? Voor sommigen misschien leuk om te oefenen.
Achteraf kan ik meedelen wat ik zelf van het hondje weet, wat ik heb meegekregen over haar verleden en dan weten jullie ook of het een beetje overeen komt.

Mag via het topic, maar ook via PB indien gewenst.
Ik kan de foto hier gewoon plaatsen voor diegene die dat willen, of ook via PB.
Benieuwd wat de voorstellen zijn...

CastaMickey

Re: Foto van een hond laten "lezen" ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:21

Ik denk niet dat iemand dat gratis gaat doen. Jij wilt iets van die persoon maar omdat jij het niet zeker weet moet het maar gratis.. Ik zou zeggen laat iemand je foto lezen of niet en betaal er dan ook gewoon voor wat het kost..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:23

Ik lees even mee ben wel heel nieuwsgierig. Heb hier ook al eens over zitten denken maar geloof het ook nog niet echt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:24

*zucht*
Bij deze mag de vraag dus gewoon vergeten worden.
Heb er al spijt van dat ik ze geplaatst heb.
Bij ons is het bij een vraag : neen heb je en ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:25

Ik heb een abonnement van een hondenblad gehad, daar stond ook altijd een artikel in van iemand die dat deed, en de reacties van de eigenaren waren altijd positief. Ik weet alleen niet meer hoe diegene heette.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:27

@ maj0 : ik dus ook niet echt, maar omdat we met dit hondje toch met wat vragen zitten wou ik het eens een kans geven. Maar ik spendeer dan liever het geld aan dingen die het hondje zelf nodig heeft dan aan een lezing. Het is niet mijn hondje maar een pleeghondje. Zitten nog een hoop kosten aan te komen voor haar lichamelijk wat op te krikken, vandaar mijn vraag.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:30

Nou zeg.... dat is snel. Er heeft nog maar 1 iemand iets gezegd..... Naar mijn idee zijn er ook wel mensen die het doen zonder er meteen geld voor te vangen. Maar of die hier te vinden zijn, dat weet ik dan ook weer niet.
Ik geloof niet dat je daar dan mee te koop loopt. Dan zou je het meteen super druk hebben, denk ik.
Maar ik vind je vraag helemaal niet gek hoor. Ben benieuwd of er iemand op af komt.
Heb het wel een keer gezien met ons paard en iemand die er naast stond en van alles kon vertellen.
Was wel grappig moet ik zeggen. Er waren wel dingen die raak vlakken hadden zonder dat die mw wist hoe of wat. Best interessant.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:34

@ WendyLotte : Idd, dat is snel.
Ik vind het zo jammer dat je soms zulke reacties krijgt op een vraag op bokt.
Maar goed, ik zag net dat het van een 16 jarig komt en die zijn ook nogal eens snel met reageren.
Dus mensen die het alsnog eens willen proberen.
Mijn excuses voor mijn kort lontje vanavond, jammer genoeg heb ik daar ook wel eens last van.
Probeer me meestal te beheersen ;-) maar soms wordt het de braafste huismoeder wel eens teveel denk ik.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:43

@ [***] : Dank je voor de tip, ik zal ook eens rondneuzen bij "woef" enz ...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:54

Je zou ook op Boktmarkt kunnen kijken? Onder 'fotolezing' of 'reading' o.i.d. is vast wel wat te vinden.. :)
Ik ken wel iemand (niet van Bokt) die dit deed/doet, kan haar eens vragen of ze buiten paarden ook andere dieren doet.. :)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 01:20

Daar had ik nog niet aan gedacht.
Wist niet eens dat er advertenties op bokt markt stond ivm fotolezingen.
Bedankt voor de tip !
Ga ik zeker even opzoeken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 01:40

Laat mij de gulle gever ook weten als je hem hebt gevonden, zullen vast meer geïnteresseerden zijn! :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:28

Dierenkunnenpraten.nl zeer goede ervaring mee (recent) maar ik heb je al een pb gestuurd ;-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:31

1 keer laten doen, 2 a4tjes tekst gekregen. Kwam werkelijk helemaal niets uit wat leek op mijn hond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:49

Ach, je kunt het voor de grap doen, maar geef er inderdaad geen geld aan uit; het is je reinste onzin.
Een foto lezen zoals dit soort mensen claimen te kunnen is tovenarij en dat bestaat simpelweg niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:03

Of het onzin is weet ik niet.
Ik denk dat veel mensen door naar een dier te kijken wel weten hoe en wat er aan de hand is.

Mijn zoon zit op middelbaar onderwijs.
Hij vraagt altijd aan mij hoe ik denk dat iemand is nav de klassenfoto.
Dit kan ik hem vertellen, op basis van mijn (gekleurde) ervaringen.

Foto lezen kan. Ik denk wel dat er veel kaf tussen het koren zit.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:10

Ik heb het bij mijn paard laten doen door iemand hier op bokt. Gratis..

En ik vond het een echte eye opener.
Heel veel info gekregen en tips om beter met haar om te gaan!

Meer info kan via pb..

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:15

Denk dat sommige mensen best een foto kunnen "lezen" maar meer zoals luuntje het zegt.
Op basis van gevoel en ervaring kun je er wel iets van maken en er zal vaak wel een kern van waarheid inschuilen.
Het jammere aan dit soort dingen vind ik dat mensen die er echt gevoel voor hebben hier meestal niet mee te koop lopen maar het terloops onder de aandacht brengen en dat anderen goed zijn in het maken van een verhaal rondom een gevoel hier geld mee weten te verdienen. Meestal is het ook nog niet heel goedkoop.
Ik vang zelf ook vaker pups of jonge honden op maar ik probeer vanuit het nu naar de toekomst te werken en vraag liever hulp aan anderen of aan mensen met kennis op een speciaal gedragsgebied dan dat ik zou denken aan een fotoreading, eerlijk gezegd.
Ik heb het ooit, 1 x uit nieuwsgierigheid wel laten doen, er kwam een heel neutraal verhaaltje uit wat op tig honden toepasbaar zou kunnen zijn en niet specifiek op de mijne.
Ik persoonlijk zou er voorzichtig mee zijn, wie weet ga je je hierdoo op iets richten wat helemaal niet juist is. Ik zou het geld uitsparen en gebruiken voor iets zinvollers of hopen dat iemand zo integer is om het gratis te doen.
Succes met je hondje!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:16

Heb het ook eens laten doen, gratis, op een ander forum met het paard van m'n opa.
Klopte echt helemaal niks van. 't paard staat al een hele tijd (9 jaar, ik probeer en met alle macht iets aan te doen) in z'n eentje, maar volgens de lezer had hij 'een zwarte pony als vriend'. Nooit gehad, ook niet als veulen. Alleen een vos. Er stond ook geen zwart paard in de buurt

Verder had ze zijn karakter ook fout. Bij andere mensen is het wel goed gelukt, dus misschien was Juez gewoon lastig te 'lezen'? :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:20

Mariett schreef:
Bij andere mensen is het wel goed gelukt, dus misschien was Juez gewoon lastig te 'lezen'? :+

Ik denk dat het probleem was dat je paard er niet in geloofde, dan werkt het nl niet... _O-

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:21

Ik zou mijn geld in mijn zak houden, foto's lezen is je reinste onzin. Als je meer wilt weten over je hond kun je beter een hondenkenner inschakelen. Iemand die veel ervaring heeft met honden kan je vast meer vertellen dan een charlatan die beweert foto's te kunnen lezen en daar nog geld voor vraagt ook. Niet doen dus!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:24

Ewona ,echte readings over honden is oplichterij net zo goed als over paarden heel veel info word namelijk van het internet gehaald.
De hond gaat er ook niet mee opschieten als jij iets over zijn verleden weet,de hond moet nu verder.Als je er geld aan wilt uitgeven ben je beter uit met een gedragstherapeut of een paar goede boeken over het opvoeden van honden.
Een hond kan er niks mee als jij medelijden met hem hebt omdat hij vroeger in een schuur is opgegroeid of mishandelt wilt.De hond heeft alleen er wat aan als jij hem nu leiding geeft en helpt met zijn problemen.
Dus ik zou het geld uitgeven aan cursessen hoe je honden kan helpen ook in Belgie heb je een paar goede gedragstherapeuten waar je zulke opleidingen kan doen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:29

Het diertje in kwestie heeft helemaal geen gedragsproblemen, is in tegendeel zelfs een heel makkelijk hondje.
Lichamelijk ook geen (ernstige) klachten, enkel een aantal ouderdomskwaaltjes, maar dat is niet echt een probleem, zal ook aan gewerkt worden.
Ze heeft altijd in een heel liefdevolle omgeving gewoond, dus geen hondje dat zielig in een hokje leefde of zo.
Jammer genoeg heeft ze pas geleden iets heel ergs meegemaakt en zou ik willen weten of het hondje daar ook iets van heeft meegekregen.

Zoals ik aangeef ben ik zelf ook niet echt gewonnen voor het idee, ik weet niet of ik het moet geloven of niet.
Maar ik zou het wel willen proberen, baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.
Reden dat ik er geen geld aan zou willen geven is gewoon dat het een pleeghondje is dat op "doortocht" is, hoe lang of kort haar verblijf zal zijn weten we nog niet.
Daarbij komt dat er een paar dingen zitten aan te komen voor haar : volledige gebitsverzorging + nog een kleine operatie, waar ik dan liever het geld in steek.
Ik doe het ook gewoon om dieren te helpen, dus ik denk dat er ergens nog wel iemand is die haar foto eens wil bekijken.

Ik verwacht ook geen wonderen en heb geen massa vragen.
Aan de hand van de uitleg kan ik misschien verder met haar, of misschien niet, ik weet niet wat eruit zou komen.
Ik weet ook niet hoe ik er tegenover moet staan, maar ik geef alles een kans.
Dingen die via pb binnen komen zal ik dan ook niet openbaar maken, ook niet de namen van de personen die willen helpen.
Maar ik zal zeker laten weten of ze in de goede richting zitten en of ik er iets aan heb.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:40

Je zou natuurlijk in plaats van geld ook iets anders terug kunnen doen voor een reader, dan wordt het al aantrekkelijker voor die persoon.

Als je van iemand een gratis reading aangeboden krijgt hou ik me overigens ook aanbevolen (en met mij denk ik vele anderen).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:16

Ik zou ook op zoek zijn naar een reader maar heb het geld er ook niet voor over omdat ik nogal sceptisch ben, ik weet niet of wat de reader zal zeggen ook ergens op slaat. Genoeg mensen die gewoon een leuk banketstaaf verhaaltje opschrijven en de hoofdprijs vragen. Daarbij heb ik het ook gewoon niet breed helaas. Dus ik lees mee.

Ik ga trouwens geen fotoreportage aanbieden in ruil voor een reading :Y)