Honden terug omruilen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melkeasy

Honden terug omruilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:41

Beste bokkers,

Ik zou het verhaal in het kort proberen uit te leggen.

Ik heb mijn hond geruild tegen een ander hondje(klein ras).
Ik heb mijn hond in eerste instantie geruild omdat het een Amerikaanse bulldog is en we zijn verhuisd naar een boven woning dus om de plaats.

Nu een een paar maanden verder wilt dat meisje die mijn hond heeft de ruil weer ongedaan maken.
En nu denken jullie nou van waren ruilen jullie niet gewoon om!?

Als ik een huis had gehad met een tuin wat ik hier voorheen had gehad dan had ik de ruil zo gedaan maar dan nog iets.. De Amerikaanse bulldog hebben ze geen tijd ingestoken en de verhalen werden zo erg dat ze volgens hun nu zelfs naar mensen hapt! wat ze voorheen niet gedaan heeft.

Dus om het maar even hard te zeggen ze wilt dat ze haar oude hondje terug krijgt en dat ik voor mijn Amerikaanse bulldog dan een ander huisje ga zoeken.

Maar ik geloof er niet in dat mijn Amerikaanse bulldog een geschikt huisje kan vinden als ze naar mensen hapt..

En ik ben hier niet mee eens.. Want wij krijgen dan een hond terug die volgens hun dus heel veel problemen heeft en daar moeten wij een ander huisje voor gaan zoeken? Dat vind ik eerlijk gezegd niet terecht.

Maar ze is nu zelfs aan het dreigen..
We hebben niks op contract staan dus mijn vraag aan jullie is kan ze hier werk van maken?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-11-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Honden terug omruilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:04

HK->BB

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:07

wat een verhaal.

Als je niets op papier hebt staan, gaat heel moeilijk worden, ik vind dat je je gevoel moet volgen.
Maar ja, jou gevoel is blijkbaar al anders, ik zou nooit mijn hond omruilen voor een andere....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:12

Jouw hond om geruild voor een andere? Dat snap ik al niet. Wie ruilt er nu zijn hond om voor een andere hond?
Als ik het dan al toch zou doen en ik hoorde later dat het dier daar niet op zijn plek zit, kwam het linea recta weer terug bij mij.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:13

Als ik jou was zou ik je vorige hond terugnemen alleen al omdat je hem dit toch niet gunt!? Appartement of niet, waar hij nu is heeft hij het schijnbaar een stuk slechter dan hij het bij jou zou hebben?

Niet eerlijk of niet.. Ik vind dit niet eerlijk naar de hond! Die is de dupe. Dus tja, ik zou het oplossen als ik jou was, in het belang van de (jouw!) hond.

Overigens snap ik het hele 'hond ruilen' ook niet :\

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:14

Diablo schreef:
Jouw hond om geruild voor een andere? Dat snap ik al niet. Wie ruilt er nu zijn hond om voor een andere hond?
Als ik het dan al toch zou doen en ik hoorde later dat het dier daar niet op zijn plek zit, kwam het linea recta weer terug bij mij.

precies, dat bedoel ik, mooi gezegd!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:15

Jemig, je hond omruilen? Nog nooit van gehoord... Hoe op te lossen geen idee, wel sneu voor de bulldog..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:17

Inderdaad eens met bovenstaande. Ik had mijn hond sowieso niet omgeruild, het is toch geen ding?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:18

En anders de hond terug nemen en daar een ander huisje voor zoeken en de geruilde hond ook houden. Van ruilen komt huilen zeggen ze niet voor niks. :')

Niet dat ik het snap dat je ooit een hond zou kunnen ruilen. Ik zou mijn hond voor geen goud of andere hond willen ruilen. Ook al is het grote lieve oude stink sok, ik hou van die lieve oude stink sok. xD

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:19

Wat een logica zeg. Een hond omruilen, want hij past niet in ons nieuwe huis :') .

Bezint eer ge aan een huisdier begint!

Een hond is toch geen ding!

Miracle_

Sorry hoor, maar je hond ruilen? Wat een belachelijk idee. 8)7 Alsof het een schilderij is... Ga je schamen.
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 20-11-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Ik zou het nooit kunnen, mijn hond is als een familielid. Maar met paarden gebeurd het natuurlijk ook dagelijks... Ook dat zou nooit mijn keuze zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:20

Ik vind het wel sterk als je kunt zeggen: ik moet naar een kleiner huis verhuizen, mijn hond krijgt het bij iemand anders beter :)

Dan is het toch juist egoïstisch om een beest zelf te houden?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:22

En je kunt wel klagen over de eigenaars waar je Amerikaanse bull mee hebt geruild, maar heb je vooraf überhaupt wel gecheckt of die mensen ervaring hebben met dit niet alledaagse hondenras :( , zeker als ze iets heel anders hadden. Dan kan het zomaar fout gaan ja. Zeker een Amerikaanse bull parkeer je niet even bij andere mensen -O-
Laatst bijgewerkt door Ankie2011 op 20-11-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:22

Nou als ik er zo over na denk kan het in sommige situaties nog niet zo gek zijn. Soms neem je een pup in huis en dan weet je nog niet zo goed wat het karakter wordt. Ik kan mij voorstellen dat als de hond uitgroeit tot bijvoorbeeld een hond met een heel hoog energie niveau, en jij hebt dat zelf niet, dat je er dan niet mee klikt. En als je iemand tegen komt die het andersom heeft, dan kun je in theorie ruilen ja. Toch lijkt het mij moeilijk en zou ik daar niet voor kiezen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:24

ruitje schreef:
Ik vind het wel sterk als je kunt zeggen: ik moet naar een kleiner huis verhuizen, mijn hond krijgt het bij iemand anders beter :)

Dan is het toch juist egoïstisch om een beest zelf te houden?

Het is net als met het goed tehuis zoeken voor zieke paarden, ook daar gaat het heel vaak mis...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:25

Dit is de vraag toch niet. Ze heeft het dier nou eenmaal geruild. Ik vind het wel een goed idee, zorgen dat je je dier niet in een omgeving hoeft te houden waar dat eigenlijk niet kan.

Ik zou die ander aanbieden dat je jouw hond wel terug wil nemen, maar ik zou t nieuwe hondje ook niet meer laten gaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:27

Was deze hond ziek?

Ik vind het enorm sterk van TS, zouden meer mensen moeten doen, besluiten dat een dier bij een ander beter af is. Zouden een hoop mensen en dieren gelukkiger van worden.

Zou het probleem voor de bokkers hier anders zijn als ze deze hond weggegeven had en een ander van iemand anders gekocht had?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:33

Vjestagirl schreef:
Dit is de vraag toch niet. Ze heeft het dier nou eenmaal geruild. Ik vind het wel een goed idee, zorgen dat je je dier niet in een omgeving hoeft te houden waar dat eigenlijk niet kan.

Ik zou die ander aanbieden dat je jouw hond wel terug wil nemen, maar ik zou t nieuwe hondje ook niet meer laten gaan.

Ik heb toch een duidelijke vraag gesteld: heeft de TS vooraf goed onderzocht of deze mensen bekwaam waren voor een Amerikaanse bulldog te zorgen? Dat kunnen maar weinig mensen, dit is een hondenras dat vooral voor kenners geschikt is. Is de hond van TS bijvoorbeeld een weekend op proef geweest bij die mensen? Zijn ze eerst een paar keer naar de TS gekomen om te kijken of de klik er was met de bull? Hebben die mensen ervaringen met bulls? Is toch normaal voordat je toch een ruil overgaat? Een hond is geen ding hoor.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:35

Wat word er bot gereageerd. Je kent de achterliggende omstandigheden toch niet, misschien is ts haar baan verloren en moest ze daarom kleiner gaan wonen, soms heb je geen keus en was het niet van te voren zien aan te komen. Dan is het juist heel goed dat ze beseft dat haar hond te weinig leefruimte heeft in de nieuwe woning.

wat ik wel een beetje mis in je verhaal is het gevoel, wat voel je voor het hondje dat je nu in huis hebt? Zou je die zonder blikken en blozen terug kunnen geven? Ik vind wel dat je je oude hond een kans moet geven, misschien toch een (korte) periode bij jou in huis om te zien wat het ongewenste gedrag precies inhoud, misschien was hij daar totaal niet op zijn plek en uitte hij dat in ongewenst gedrag. Dan zou het kunnen dat dit gedrag weer verdwijnt of verminderd als hij wel ergens (bij jou) op zijn plek is. Wel een lastige situatie hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:46

Ik vraag me echt, echt, echt SERIEUS af hoe je het in hemelsnaam in je hoofd haalt om een hond IN TE RUILEN?

Ik ben van mening dat je bij woorden als NOOIT en ALTIJD, ALTIJD heel goed moet uitkijken dat je ze NOOIT gebruikt.

Maar:

Ongeacht je woonsituatie is er ALTIJD, ALTIJD, ALTIJD een oplossing te vinden zodat je je hond NOOIT, NOOIT, NOOIT in hoeft te ruilen. Al schakel je de hulp in van een hondenuitlaat, je dier mag niet de dupe zijn dat je al dan niet gedwongen gaat verhuizen. Mag. Gewoon. Niet. In. Je. Opkomen.....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:51

Egoïsme ten top is dat.... Als jouw hond het beter heeft bij iemand anders maar hem vanwege je principes zelf wil houden...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:51

Ben het helemaal eens met cassidy.. Je hond is toch je maatje en hoort bij de familie , die ruil je toch niet om :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:55

TS, negeer even al die k*treacties. Volgens mij denken die personen de perfectie zelve te zijn. Alsof niemand ooit een fout maakt. Het is niet omdat het een dier is dat je nooit een fout kunt/mag maken.
Blijkbaar valt iedereen over dat omruilen? Ts is kleiner gaan wonen en ipv haar hond weg te doen en een kleinere te halen heeft ze hem omgeruild. Beide partijen waar daar toen mee akkoord en dachten een goede keus te maken. Ik ben er zeker van dat die keuze is genomen omdat TS ook dacht een goed huisje voor haar hond te hebben gevonden.

Is er zeker geen optie om te hond te laten terug keren? Eventueel voor korte tijd en te zien wat er waar is aan zijn gedrag en dan weer een nieuwe thuis te zoeken?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:57

80% kans dat de hond, als ze dat inderdaad doet, getriggerd word door hun zelf en hun manier van omgang met de hond, en dat als ze bij jou of ergens anders is dat het allemaal wel mee valt.