Brok met goede voedingswaarde (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brok met goede voedingswaarde (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:23

Ik ga niet in discussie over vers en BARF :wave:

Zoek voor onze galgo(windhond)kruising een goede brok waar goede voedingswaarde in zit, want hij is actief.
Hij valt ook snel in...nu zijn ze sowieso enorm strak/droog bespierd en slank, maar hij moet niet te dun worden.

Avonds krijgt hij sowieso vlees(smuldier)half pak.

Wil geen te dure brok. er mag best wat graan inzitten.
Hij eet nu zijn restant Royal canin op( kwam met hem mee),ik heb níks met dat merk en koop het liever ook niet.

"eisen":
-Niet te zware brok(geperst viel niet helemaal lekker...overgeven,gelijk na een handje)
-genoeg energie
-geen rotzooi(kleur-geurstoffen)
-betaalbaar

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:26

Acana bv wild prairy of een andere variant ervan. Onze kruising bordercollie greyhoud actieve hardloophond deed het er erg goed op. Onze kleine russel/whippet die ook marathons meerende blijft er ook netjes van op gewicht znder dat je heel veel hoeft te voeren.

Zooplus verloopt het bv.

Andere optie is lukkulus, bozita, taste of the wild.
Alleen zijn deze wel allemaal graanvrij en niet de goedkoopste. Alleen hoef je er weinig van te voeren,

Een andere optie is progold. Tenminste zo heette het vroeger, ik ga even neuzen naar de huidige naam edit gevonden het heet nu pro bite, eventueel is nutro nog een optie. Beiden te koop bij discus. Probite was toen een eigen mengsel van discus dat in een goede fabriek gemaakt werd zonder veel rommel erin.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:04

greenheart. Deze brok wordt ook zeer veel gevoerd aan de werkende sledehonden. Mijn honden stappen er morgen ook op over omdat vers vlees niet meer mag voor mijn ene hond en ik wel een goede en betaalbare brok wilde gaan voeren. Zeker de sportline is zeer geschikt voor bewegelijke honden.
http://www.witjesverzendhuis.com/catalo ... greenheart

Ik heb ook nog gekeken naar http://www.food4pets.be/webshop/28728-wolfsblut maar omdat ik niemand ken die het voert en wel mensen ken die greenheart voeren heb ik daar voor gekozen. Wolfsblut is het beste te bestellen via deze belgische site ook als je in NL woont.

De andere merken vond ik nogal heel erg prijzig. Mijn hond moet namelijk ook nog eens hypoallergeen eten vandaar dat ik vers gaf wat hij veel beter verteerd.

lizy29

Re: Brok met goede voedingswaarde (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:06

Ik voer zelfs graag Bozita of Burns...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:18

Wij voeren taste of the wild, eg tevreden over maar idd niet goedkoop. Je zou ook naar dogloversgold original formula kunnen kijken? Dat hebben we voorheen gevoerd en waren we ook tevreden over. Zit wel rijst in maar is verder prima, en duidelijk minder duur dan totw etc.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:22

Ik sluit mij aan bij Dierenfan: greenheart :j

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:31

Orijen hoor ik alleen maar goede verhalen over. Dit schijnt 1 van de beste merken hondenbrokken te zijn. http://www.topdierenshop.nl/orijen-hondenvoer Wij hebben Orijen adult (met vis) geprobeerd maar 1 van onze honden begon hier helaas erg van te stinken. De andere hond had dit niet. Wij hebben nu Acana wild prairie. Dit bevalt goed en beide honden zijn ervan aangekomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:38

Orijen werd hier slecht gegeten en idd een erg stinkende hond, vieze lucht uit kop en kont zeg maar :+

Van acana hebben ze hier idd erg weinig nodig :j het is duur voer maar je voert zuinig. Onze witte herder van ruim 40 kilo heeft voldoende aan een krappe 350 gram per dag om op gewicht te blijven. Onze kruising russel zat op 150 gram maar nu op 100 ivm een blijvende blessure.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:50

een van mijn honden kan niet tegen Orijen en Acana.

Hij is allergisch voor kip (tenzij mijn eigen gefokte kippen zonder troep), aardappel, vis en eigenlijk alle alternatieven die gebruikt worden om te voorkomen dat ze graan moeten toevoegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:54

Onze honden doen het super op cavom

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:53

Van Cavom hoor ik goede verhalen en dat is, dacht ik, een wat vettere brok. Het is een goedkopere brok dan acana of orijen, maar volgensmij wel met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:58

Cavom is inderdaad vet maar dat is wel zo'n geperste geloof ik. De windhond kruising van mijn zus eet het niet, maar die eet zowiezo slecht, windhonden trekje denk ik. :+

Farmfood en cavom bevielen mij ook goed.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:00

Ik voer mijn honden sind een tijdje Profine brokken.. Erg fijne brokken met een vrij hoog vleesgehalte en niet te duur.. (€49,95 voor 15 kg adult large breed bij pets place)

http://www.profinediervoeding.nl/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:10

Wij voeren simpsons, daar doen onze honden het erg goed op en voldoet aan je eisen.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:17

Niet om in discussie te gaan maar waarom overweeg je perse geen vers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:29

Ik heb nik tegen vers, maar weinig vriezer ruimte, en vind brok makkelijker.
Hi krijgt smuldier erbij en verder veel kauwsnacks, zoals gedroogde longetjes, pens, oren, rawhide...

Cavom is idd ook geperst.
Ik ben helemaal niet tegen geperste brok,alleen weet ik dus niet of het goed valt..

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:33

Nutro natural choice is ook een hele goede brok! Brok met veel vlees en eerlijkheid over de ingredienten die ze gebruiken. Geef je de kip variant, dan zit er ook echt alleen kippenvlees in als vlees ingredient. Heel handig ook voor gevoelige honden. :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:37

mijn hond gaf over van cavom. Hele tijd gezocht naar een goede brok waar ze goed van op gewicht bleef. Ze valt snel af.
Wij zijn uitgekomen bij carocroc 25/16

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:22

Ik zou ook de Smuldier eens onder de loep nemen. Met een andere KVV in de avond valt ook nog wel wat winst te behalen, denk ik!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:24

Wij voeren onze hond Dog Lovers Gold. :j
Prima brok. Geen toegevoegde troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:54

Die spreekt me ook wel aan idd

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:57

Cavon :) geen
Stink scheten en gladde haren en op normale dikte. Alle honden krijgen dat bij ons thuis. Zijn bruine brokken je hebt puppie brok en normale

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:02

Wij hadden eerst farmfood maar later overgestapt op Canagan, is nog een vrij nieuw merk maar met meer vlees en geen rotzooi en bevalt ons erg goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:20

Hier zeer tevreden over dog lovers gold maar een van mn honden werd er dun van, nu heb ik lavor sensitive en daar doet hij het ook prima op

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:25

Ik voer ook doglovergold en dan de geperste variant..Mijn kieskeurige hond vind het heerlijk en verdraagt het goed met zijn gevoelige maag..De andere hond is zeer actief en blijft er mooi van op gewicht..