Hond heeft het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Hond heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 17:25

Ik woon in een oud huis waarvan de (houten) vloer beneden echt ontzettend koud kan worden en dat trekt mijn hond helaas erg slecht.

Nikki is inmiddels 10 en een kruising bull terrier x stafford, ze heeft een hele dunne vacht en ze heeft het echt koud in huis. Nu al. Kan je nagaan wat de winter gaat doen straks.
Nikki heeft een kunststof mand met opstaande randen, onder de mand ligt een laag foam als isolatie. In de mand ligt een warmteisolerende/ -vasthoudende deken en een fleecedeken zodat ze een lekker holletje kan maken. Voor buiten (in de winter) heeft ze een fleecetrui, maar daar ga ik binnen uiteraard niet aan beginnen.

Ik ben op zoek naar tips om het haar comfortabeler te maken.
Ik vond op zooplus een soort electrische mat, lijkt me ideaal, maar kan zoiets (veilig!) aanblijven als ze alleen thuis is? Alle tips en ideeën zijn welkom! +:)+

Britta31

Re: Hond heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:45

Waarom niet een dun truitje aan in huis.Je moet toch wat.Of een warmte lamp boven haar ligplek.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:49

Ik weet niet hoe groot de ruimte is waar je hond mag komen, maar wellicht meer kleden/dekens neerliggen? En anders in het ergste geval toch een dun truitje aan.
Ik zou het persoonlijk niet durven om een elektrische mat aan te laten als er niemand in huis is. :n

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:58

Als de temperatuur van de lucht in de kamer wel in orde is en het echt de vloer is die heel koud is, kan je de mand dan niet op klossen zetten? Dan trekt de kou van de vloer waarschijnlijk minder de mand in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 17:59

De maand raakt de vloer nu ook al niet en er ligt al een isolerende laag tussen ook.
De hond kan de hele benedenverdieping gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:03

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:06

Jeeeeetje wat een verwende hond! :P Dekbed ook niet?

Of een soort 'holletje' of 'fort' maken door met een fleecedeken een 'dak' en 'muren' over de mand heen te maken, dan blijft de warmte zitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:09

Dekbed heb ik er altijd in gehad, maar ook daarmee had ze het koud in de winter.

Bedenk even in dat het om een huis uit 1926 gaat, waar het 's winters zo koud kan worden dat je er zelfs niet op je sokken rond wil lopen. De hond stelt zich dus echt niet aan.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:09

Kun je niet een dakje maken en daarmee dus een holletje. Daardoor wordt de ruimte kleiner en zal ze zich ook wat gemakkelijker warmer kunnen houden.
Eventueel een bench, daar de mand in en dan een hoes over de bench. Of de bench dicht maken met stevig plastic, behalve de voorkant natuurlijk. :+

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:12

Mijn Joopie heeft een jas voor buiten en truien voor binnen. Als ik de verwarming niet aan heb staan dan is het 15 graden in huis en dan gaat hij bibberen. Dus ja wij worden uitgelachen maar liever een gekke trui dan een koude hond :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:12

Ik heb zo'n dichte bench, blijven ze ook warmer in (deur kan er ook uit).
Of een binnen hondenhokje laten timmeren

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:16

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:16

har166 schreef:
Mijn Joopie heeft een jas voor buiten en truien voor binnen. Als ik de verwarming niet aan heb staan dan is het 15 graden in huis en dan gaat hij bibberen. Dus ja wij worden uitgelachen maar liever een gekke trui dan een koude hond :o

Maar als je hond binnen al met kleding aanloopt, dan moet je toch zeker wel echt dikke kleding voor buiten nodig hebben?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:17

maras schreef:
Is dit kussen een optie misschien : http://www.woofenmiauwshop.nl/contents/ ... ussen.html
Mijn hond van 13 heeft het ook koud, die ligt op dit kussen en daaronder nog 2 dikke wollen dekens en als het echt koud is heeft ze een fleecedekje om.

Zoiets heb ik nu idd, iets dat de lichaamswarmte opneemt en vasthoudt en daarbij heb ik er nog een fleecedeken inliggen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:17

Nee hij heeft zo'n dekje van de epplejeck dat net een paardendeken is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:18

Schapenvacht in de mand??

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:20

Schapenvacht of voetbed is bij ons ook altijd erg geliefd. Ondanks een koude vloer...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:21

Onze chihuahua zit al met een truitje aan in huis die heeft het heeeel snel koud. Buiten straks in de winter krijgt ze er nog extra een jasje overheen.
Als je gaat wandelen warmen ze natuurlijk wel op door het bewegen.

wij hebben een warmte mat die reageert op druk. Dus die warmt alleen op als het dier er op gaat liggen (wel met stroom) Die vind ze erg lekker in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:30

Goof schreef:
Dekbed heb ik er altijd in gehad, maar ook daarmee had ze het koud in de winter.

Bedenk even in dat het om een huis uit 1926 gaat, waar het 's winters zo koud kan worden dat je er zelfs niet op je sokken rond wil lopen. De hond stelt zich dus echt niet aan.

Het was ook niet serieus bedoeld, ik begrijp best dat je geen topic aanmaakt omdat je hond zich aanstelt! Hoe raakt een hond de warmte kwijt?

Als dat via de voetjes is zou je misschien nog kunnen overwegen om hem sokjes aan te doen, ik weet niet in hoeverre dat 'zielig' zou zijn, ik heb geen hond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:33

Hehe, mijn hond vindt verkleedpartijtjes alleen maar leuk, dus of het nou een truitje of sokken zijn doet er wat haar betreft niet toe :D

Daphneeeej; maar laten jullie dat matje dan aan als de hond alleen thuis is? daar zit ik een beetje mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:34

Ligt hij wel in de buurt van de kachel of verwarming ? Niet voor tuindeuren of bij andere deuren ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:37

Ze ligt inderdaad niet bij deuren en naast de verwarming. Als er overdag niemand thuis is staat deze echter wel heel laag.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:43

Weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar van die ouderwetse wollen dekens?? DIe zijn wel super warm.
Persoonlijk zou ik niet aan zo'n elektrische mat/deken beginnen. Zou het echt niet aan durven laten als ik weg was en mijns insziens wordt het dan alleen maar moeilijker voor de hond om het zelf een beetje warm te krijgen!
Is het nog een idee om een warme kruik bij haar in de mand te leggen??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:49

Je heb onder de mand de ruimte opgevuld met noppenfolie?? Niet doen dus. De stilstaande luchtlaag isoleert beter, doe de bubbels in de mand met een deken erover. wol isoleert heel goed en reguleert de warmte en vocht. Verder zou ik dr een truitje aandoen en voor buiten een warmere jas aanschaffen. Je hond word al ouder dus moet je je maatregelingen aanpassen. Kou is niet fijn, maar geen onoverkomelijk iets. Succes.