Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Iris82 schreef:Misschien zou je beter een poll kunnen maken?
Goed idee, gedaan
HD ED wordt inderdaad vrijwel nergens vergoed, maar de foto's ervoor maken waren dus wel vergoed? Of waren de foto's niet voor HD, ED?

Jonge hond is niet verzekerd.
Ik heb het 2 keer laten doen, één keer onofficieel en één keer officieel voor de RV, de 1e was 86 euro met rugfoto's erbij, de 2e keer was ongeveer 200 met alle beoordelingskosten en DNA afname erbij. Hij is nu 18 maanden en voor hem zou de verzekering op 40 euro komen, dacht ik. Dan had ik in de tijd dat ik hem nu heb al ruim 600 euro betaald. De kosten zijn wel ongeveer net zo hoog geweest met de foto's erbij, inentingen en 2 keer een ontsteking, alleen zou het meeste niet vergoed worden.
Hond als pup ziek meegenomen en dat heeft 6 weken geduurd. Iedere dag bij de DA.

Shiloh schreef:Nou ik vraag dat eigenlijk omdat ik wellicht in de toekomst best zou willen fokken met de hond (het bestand van de hollandse herder is erg klein en maar weinig mensen fokken ermee, liefhebbers stimuleren dus ook echt om wel met het ras te fokken). Hoewel testen bij fokken op HD en ED niet verplicht is, wordt het wel gestimuleerd, het zou in dat geval wel gunstig zijn als die foto's vergoed worden.
Selka schreef:Geen verzekeringHond als pup ziek meegenomen en dat heeft 6 weken geduurd. Iedere dag bij de DA.
Na deze 6 weken een kerngezonde hond en naast zijn jaarlijkse enting heeft hij al 7 jaar niets.
Mijn overweging is altijd: kan ik het zelf betalen? Ja, geen verzekering. Nee, wel een verzekering
Selka schreef:Mijn overweging is altijd: kan ik het zelf betalen? Ja, geen verzekering. Nee, wel een verzekering
Ik adviseer klanten die twijfelen altijd na te gaan of ze (dure!) onverwachte kosten zelf kunnen betalen of niet. Kan dit niet? Dan zeker een verzekering nemen. Je zit nou eenmaal, áls er wat is, heel snel aan hoge kosten.. Heb je zelf een ruim potje achter de hand, is verzekeren in mijn opinie niet nodig
Als jij de onverwachte kosten ook prima zelf kan betalen, zou ik niet verzekeren. Maar is er twijfel over of dat wel kan, dan zou ik het zeker doen. MalaQ schreef:Selka schreef:Mijn overweging is altijd: kan ik het zelf betalen? Ja, geen verzekering. Nee, wel een verzekering
Dit is precies hoe je moet denken!Ik adviseer klanten die twijfelen altijd na te gaan of ze (dure!) onverwachte kosten zelf kunnen betalen of niet. Kan dit niet? Dan zeker een verzekering nemen. Je zit nou eenmaal, áls er wat is, heel snel aan hoge kosten.. Heb je zelf een ruim potje achter de hand, is verzekeren in mijn opinie niet nodig
![]()
Onverwachte dingen die kunnen gebeuren zijn vooral kruisbandblessures, botbreuken, aanrijding, hond in shock, nierfalen en gewoon ziek zijn door wat dan ook. Bij dit soort operaties of (spoel-)opnames moet je al gauw rekenen op 800 - 1800 euro aan kosten.
Dat zijn dan nog vaak éénmalige kosten. Denk bijv. ook aan chronisch zieke dieren (cushing, nierfalen, suikerziekte), die elke dag medicatie nodig hebben. Ook dit tikt aan.
Ik heb met grote regelmaat mensen aan de balie die zeggen "ik ben zo blij dat ik dat toen gedaan heb!". De mensen die niet verzekerd hebben zijn vaak degene die zuchtend hun pinpasje in het automaat steken![]()
Nog een voordeel van een verzekering is dat je niet hoeft na te denken of je moet gaan of niet. Je gaat gewoon veel makkelijker en je laat veel makkelijker onderzoeken uitvoeren. Rontgenfoto nodig a 85 euro? Prima. Bloedonderzoek a 60 euro? Ook prima.
Het lijkt nu net of ik perse voor verzekeren ben, maar dat is het nietAls jij de onverwachte kosten ook prima zelf kan betalen, zou ik niet verzekeren. Maar is er twijfel over of dat wel kan, dan zou ik het zeker doen.