Het enige probleem is hier komen, aan de lijn niet, dan doet meneer het perfect. Maar zodra hij los is, dan boeit het hem helemaal niets meer. Hij weet dat hij los is en ik hem niets kan maken.
Ik train dit super consequent met hem, op allerlei verschillende plekken, maar dus vooral aan de riem, of in de galerij (dit doet hij heel goed, maar hij kan daar ook niet echt weg).
In het bos in het het ergst, ik heb al ontzettend veel geprobeerd, koekjes, met een stok zwaaien (soms komt hij dan maar rent vervolgens weg als je hem wil pakken). Ook helemaal niet meer los doen en alleen aan de lijn hier laten komen hebben we geprobeerd. Dit doet hij perfect, als hij helemaal los is begint het weer opnieuw.
Hij neemt gewoon een loopje met me
maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Wie heeft er tips?
En ze hebben het perfect door wanneer ze aan de lijn zitten of niet.
).
Ik heb haar nu al heel lang niet meer los gehad en ben nu in de gehoorzaamheidscursus bezig met los volgen, dit ben ik ook weer op gaan pakken in het bos dus eerst met lange lijn er aan (je hebt hele dunne lange speurlijnen die zijn het meest ideaal) en na een paar keer loopt ze nu weer los in het bos, wel moet ze nog naast mij blijven want ik vertrouw haar nog niet helemaal. Ik probeer dit nu inderdaad uit te bouwen naar het filmpje hierboven maar ik laat haar nu nog ongeveer 2 meter voor me uit en roep haar dan weer terug zodat ik zo veel mogelijk controle nog hou. En heeeel veel belonen inderdaad ik gebruik inderdaad ook een commando om haar naar me te laten kijken om zo haar aandacht te houden. Ook laat ik haar tussendoor zitten of af gaan en blijf en loop dan zelf verder en roep haar weer. Ik hoop dat we het straks weer voor elkaar krijgen dat ze weer écht los kan maar ik had eigenlijk eerst niet eens gedacht dat dit weer zou kunnen.