kat geschopt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

kat geschopt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:31

Nu voordat ik een hoop commentaar krijg, ik moest snel handelen en deed het in reflex.

Ik had net een magnetron pannetje met soep in de magnetron, magnetron staat vrij laag bij de grond ivm ruimtegebrek en de kat vindt het altijd heel interessant om ervoor te zitten en te kijken.
Nu zag ik ineens vonken en vlammen in de magnetron en rare geluiden dus razendsnel overeind gesprongen en uit reflex mijn kat voor de mogelijk ontploffende magnetron weg geschopt en de magnetron open getrokken.

Nu voel ik me dus erg schuldig dat ik mijn arme katertje geschopt heb.. :(

gelukkig komt hij nu gewoon weer bij me liggen dus veel zal het niet gedaan hebben bij hem.
Had gelukkig geen schoenen aan.

Eline_S_S

Re: kat geschopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:33

Nou beter dat die kat aan de kant word geschopt dan dat hij ontploft toch ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:33

Had je zeker je lepel of vork er bij in gedaan ?
Katlief zal het je wel vergeven hoor.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:35

:= dat komt hier ook wel eens voor hoor. Liever die kat een schop dan een gewonde kat.
Katten leven in het nu. Die gaan echt niet denken na een uur ooh nee ik kom niet bij je zitten want jij hebt mij geschopt. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:36

Nee helemaal geen bestek erin.

en ja dat was mijn eerste gedachte, liever schoppen dan ontploffen.

maar eventjes zoeken naar een andere magnetron! Deze gaat eruit!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:37

Ja dat kan ik me voorstellen. Zou ik ook maar eng vinden.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:37

Beter een schop dan dat er wat ergers was gebeurd! Gelukkig zijn dieren heel vergevingsgezind en denken er niet zo over na zoals mensen, je kat zal er niks aan overhouden lijkt me. ;)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:39

Ik 'schop' mijn katten met enige regelmaat ben ik bang :') Als ik vlot door het huis loop heb ik het niet altijd in de gaten als ze me voor de voeten lopen... Maar ze vergeven het me tot nu toe altijd!

En inderdaad, beter een schup dan dat hij ontploft!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:53

Hier nog zo 1 die loopt echt standaard altijd voor je voeten. Die krijgt ook regelmatig een schop mee...
Ja moet dat beest maar niet zo stom zijn om voor mijn voeten te lopen... :=
Vooral als ik mijn handen vol heb en niet kan zien waar ik mijn voeten neer zet gebeurd het wel eens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:54

Pfff zit nog te trillen, ben erger geschrokken dan de kat denk ik

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:12

Er zijn zat situaties dat mijn katten wel eens een schop krijgen hoor. Maar niet te spreken over de keren dat ik inderdaad met een vaart door het huis loop en een van hen besluit voor mijn voeten te gaan lopen :7 tja eigen schuld. Je kat weet het niet meer, geen zorgen ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:13

Allegra schreef:
Ik 'schop' mijn katten met enige regelmaat ben ik bang :') Als ik vlot door het huis loop heb ik het niet altijd in de gaten als ze me voor de voeten lopen... Maar ze vergeven het me tot nu toe altijd!

En inderdaad, beter een schup dan dat hij ontploft!

Dit dus. :') Vooral als ik met een wasmand loop die minstens even groot is als ik, dan wil ik nog wel eens een poes raken die aandacht wilt. Ze zijn het gewend. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:14

Ah joh niet te druk over maken. Beest is het alweer vergeten en het was ook nog eens in zijn eigenbelang.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:19

Ik "schop" mijn hond ook weleens, meestal is het een reflex. Of als ze gewoon voor m'n voeten loopt en ik het niet doorheb. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:20

Nou hij ligt nu lekker bij mij op schoot te slapen.
Hij is trouwens 6 maanden oud.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:21

Zie je wel, hij is het nu alweer vergeten. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:23

Ja haha maar was echt heel sneu hoe gauw hij wegstoof onder het bed.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:25

Die kat overleeft het wel ;). Ik heb een notoire voor de voeten loper die wel vaker per ongeluk gelanceerd wordt.

Je schrijft pannetje, was dat echt een pannetje of speciaal voor de magnetron? Wat ik wel heb gehad, is dat de rubberen pootjes van het rekje dat bij de magnetron hoort, doorgesleten waren, waardoor het metaal contact maakte met de glasplaat. Had ook een eh... spetterend effect.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:26

schoppen valt nog mee hoor :D (overkomt mij ook nog wel eens)

ik ben toen mijn kat nog geen jaar was er op gaan zitten :o

ze had er een handje van om altijd te willen liggen waar ik zat en was er ook altijd op allert..

alleen in dit geval stond ik 3 seconden op omdat mijn koffie buiten bereik stond..

ik plof weer neer en hoor echt uuuhhhhhhhhhhhh alle lucht uit haar longetjes geperst worden..

het ergste is dat als je opstaan je dus een neerwaardse druk moet uitoefenen.. dus je veert iets in voor je opstaat..

ik hoor dus nog 1x uuuuchh (veel lager) waarmee ik denk ik het allerlaatste restje lucht er nog even goed uitwrong toen ik opstond..

dacht echt even dat ik haar vermoord had :(

gelukkig stond ze na een paar seconden op (wel wat dizzy) en liep ze een minuut later alweer te spinnen..

ze heeft er niets aan overgehouden gelukkig *\o/* en is inmiddels mijn 18 jarige oude wijf.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-11-14 19:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:26

Jeetje Elena dan schrik je je toch ook dood. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:28

ja echt wel, dacht ik dat ik een hartstilstand kreeg en dat ik haar vermoord had.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:34

ik ben zelf op mijn kleine babykatje gaan staan, ze ging opeens voor mijn voeten zitten en ik zette mijn voet neer, voelde de kat en gooi mezelf in een reflex naar voren (heb mijn voet dus niet echt neergezet), 'gelukkig' hoor ik jullie denken.. maar met het mezelf naar voren gooien, stoof ook mijn katje naar voren en waar ik dus wel echt neerkwam (met mijn volle gewicht) was op dat moment de kat :oo en ik voelde gewoon dat skeletje tegen de grond aan 'veren'
Resultaat; katje een kwartier trillend onder de bank en ik in tranen (vriend heeft me echt moeten troosten, ik voelde me zo schuldig), beestje had niks!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:41

Ooo dat is altijd zo erg!

Meneer in kwestie.
Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:01

Bonita_Bon schreef:
ik ben zelf op mijn kleine babykatje gaan staan, ze ging opeens voor mijn voeten zitten en ik zette mijn voet neer, voelde de kat en gooi mezelf in een reflex naar voren (heb mijn voet dus niet echt neergezet), 'gelukkig' hoor ik jullie denken.. maar met het mezelf naar voren gooien, stoof ook mijn katje naar voren en waar ik dus wel echt neerkwam (met mijn volle gewicht) was op dat moment de kat :oo en ik voelde gewoon dat skeletje tegen de grond aan 'veren'
Resultaat; katje een kwartier trillend onder de bank en ik in tranen (vriend heeft me echt moeten troosten, ik voelde me zo schuldig), beestje had niks!

ik schoot even in de 'zenuwenlach' hier.. ik zie het ook zo gebeuren..
en kan mij voorstellen dat je je dan rotschrikt en compleet over je toeren bent..

zulke dingen gebeuren.. vooral met babykatjes..

mijn buurjongen heeft in zijn jeugd een keer een katje letterlijk vermoord per ongeluk..

hij deed de kastdeur dicht waar net een heel nieuwsgierig klein kittentje door naar binnenkroop.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:18

Ik schop mijn katten ook wel eens per ongeluk. Meestal gaan die lompers voor mijn voeten lopen en dan kan ik ze echt niet altijd ontwijken :(. Je kat is het waarschijnlijk al weer vergeten. Vaak hebben de eigenaren er langer last van dan het dier.
1 tip, zet niets van metaal in de magnetron. Daar kunnen ze over het algemeen niet zo goed tegen. Volgende keer de soep in een plastic bakje doen ipv een pan ;)