En met 'alles' bedoel ik eigenlijk vooral het behang, de bank, de stoel en ook leuk de houten dekenkist.. De dekenkist heb ik nu wel redelijk kunnen afschermen, de Ikeastoel heb ik inmiddels maar opgegeven, maar vooral het behang erg ik mij groen en geel aan. Diverse hoeken hebben nu wel nagelgaatjes en op sommige plekken hangen de vellen er al aan. En de krabpaal heeft inmiddels al overal gestaan. Op diverse plekken op het looppad, op de favoriete krabplek, dat werd toen een andere.. Alle krabplekken afschermen met handdoeken etc.. (dat werkt wel, maar dan is het behang elders of de bank alsnog de klos en niet de krabpaal
)Puntje van aandacht: Het zijn twee poezen. De een gebruikt de krabpaal wel, als deze mooi in het looppad staat. De ander gebruikt 'm dus niet en dat is ook de bangste van de twee. Ter illustratie. Het heeft een jaar geduurd voor ze bij me op schoot durfde en nog een jaar dat ik dan mocht bewegen want anders was ze gelijk weer weg. Ze is heel bang en laat zich ook niet zomaar optillen of benaderen. Het is dus niet zo dat ik het gedrag kan corrigeren, door haar op te tillen en naar de krabpaal kan begeleiden. Plus dat ik het haar ook nooit zie doen als ik er bij ben. En er is ook niet één behangplek wat gebruikt wordt
Ik heb dus ook geen idee of ze ooit geleerd is of heeft om zo'n ding te gebruiken ipv alles wat je maar tegenkomt 
Iemand hier ervaring of ideeën? Het enige waar ik nu nog aan zit te denken is een simpel krabpaaltje met dus alleen een paal erbij kopen. Ik heb nu een krabboom, met drie verdiepingen, een belletje en speeltouw met vier palen/paaltjes om te krabben. Wellicht dat zo'n simpel ding logischer is voor poes
Misschien het proberen waard?
De mijne krabt het liefst aan de kokosmat. Dat mag hij van mij, die mat kan wel tegen een stootje. Meubels en muren laat hij gelukkig met rust. Maar zo te lezen heeft de kat van de TS er niet zo'n moeite mee om verticaal te krabben.

Alles staat verticaal zeg maar