Ik zeur nu al een jaar om een kat, maar mijn vader neemt me denk ik niet echt serieus (wat vrij logisch is, aangezien ik meestal tussen neus en lippen zeg: goh, een kat zou nu wel leuk zijn!) Maar nu is dit de laatste tijd toch erg serieus geworden. Dit komt mede doordat mijn ouders gaan scheiden. Mijn moeder is allergisch voor katten dus eerder zou 'm dat sowieso niet worden. Omdat mijn vader onregelmatige diensten heeft, veel golft en mijn broertje heel vaak op z'n kamer gamed voel ik me afentoe best alleen thuis. Een kat thuis lijkt me dus helemaal fijn! Voordat ik het serieus aan m'n vader ga voorleggen wil ik echter wel een paar punten vragen aan degenen die hier allemaal een kat hebben. We hebben trouwens wel katten gehad vroeger, maar deze dus weer weggedaan vanwege m'n moeders allergie.
-Hebben jullie voor een kitten of een volwassen kat gekozen? Kan je met een volwassen kat een evengoede band krijgen als met een kitten? Kittens zijn natuurlijk superschattig, maar dit is ook veel meer werk.
-Hoe zit het met dierenartskosten? Natuurlijk moet er een potje zijn, maar hoe vaak moet een kat ontwormd worden, en hoe duur is dit ongeveer?
-Waar staat de kattenbak thuis? Wij hebben een garage waar de bak in zou kunnen, echter valt deze deur dicht dus dat gaat 'm niet worden. Stinkt het heel erg? Welk materiaal is het beste, en heeft de minste geur? We wonen tegenover een weiland, is een kattenbak echt nodig?
-Ik ga om de week bij mijn moeder wonen. Dan is de kat dus alleen thuis met mijn vader. Is dit erg voor de kat?
-Moet een kat altijd een krabpaal hebben?
-Komen jullie katten boven? Ikzelf vind dat niet heel fris, we hebben een deur dus die kan gewoon dicht dan. Weten jullie katten dat ze niet naar boven mogen?
-Hebben jullie een kattenluikje of doen jullie de deur open en dicht? Zo ja, hoe vaak doen jullie dit ongeveer per dag? Ik weet niet of mijn vader een kattenluikje in de deur wilt, dus dat ga ik ook vragen.
-Over 2 jaar ga ik studeren. Het is nog niet duidelijk waar, en of ik op kamers ga. Zou de kat eventueel mee kunnen?
Ik hoop dat ik niet te dom klink haha! Wil gewoon even deze punten duidelijk hebben voordat ik het aan mijn vader ga vragen.
Kattenbak moest bij mij op m'n slaapkamer omdat ik anders geen kat mocht, mijn ouders wilden daar geen last van hebben. Ik had het er graag voor over ookal sliep ik vaak in de stank
Krabpaal zou fijn zijn, ja. Hoe meer je kat binnen zit, hoe meer jij moet zorgen voor vermaak en nagelscherpers. Ontwormen kan tegenwoordig gelukkig met druppels in de nek, dit kost iets van €20 ofzo.
) heeft hem wel gebruikt. Maar toen hij naar buiten ging werd dat gebruik steeds minder en nu gebruikt hij hem al een hele poos niet meer.

).. helaas werd die ontvoerd omdat hij zo sociaal was, met vijf maanden oud, was even naar binnen, kwam weer buiten met wat te drinken, kat weg en nooit meer teruggezien.. 

al geeft een krabpaal kopen niet de garantie dat die lieve katjes ze ook gaan gebruiken